kínai autó
Az eset a kínai Szecsuán tartománybeli, húszmiliós Csengtu város egyik körgyűrűjén történt egy Cao Cao 60 típusú, tisztán elektromos hajtású, cserélhető akkumulátorral ellátott gépkocsival. A kínai videomegosztó felületekre felkerült felvételen látható a forgalmas körgyűrűn álló fehér elektromos autó, mögötte pedig körülbelül húsz méterrel a földön heverő nagyfeszültségű akkumulátor. Az autó a jelek szerint tovább gurult megállásig, energiatárolója nélkül.
Egyéb kár vagy tűz nem keletkezett, de az eset annál pikánsabb, mert a Cao Cao 60-as egy vadonatúj márka, alig három hónapja, márciusban debütált a Volvót és Polestárt is birtokló Geely autóipari óriás gondozásában.
Az eset ráadásul pont rímel a Geely akkumulátorcsere-üzletágának szlogenjére, amely az "autó és az elektromosság szétválasztását" hirdeti.
Egy ilyen incidens azonban semmiképpen sem jelenti azt, hogy csorba esik az autógyár vagy a csererendszer tekintélyén. Számos példát lehet felhozni más autógyártók „szaftos” hibáira, amelyeket rendszerint gyorsan ki szoktak küszöbölni a járműgyártók. Emlékezetes például Tesla Model Y év eleji esete, amikor levált egy szinte új autó kormánykereke.
A Cao Cao 60-as március 30-án mutatkozott be a nagyközönség előtt, elsőként ilyen márkanéven. Az autót a fuvarmegosztó és taxis üzletágnak szánta a Geely. A CarNewsChina autós portál beszámolója szerint az elektromos autó hatótávja 415 kilométer, élettartama pedig 600 ezer kilométer, és 119 800 jüanba, azaz kb. hatmillió forintba kerül. Kizárólag üzleti ügyfelek számára elérhető, a nagyközönség nem vásárolhatja meg.
Az autó cserélhető akkumulátorral van ellátva, a járműgyártó szerint a csere hatvan másodpercet vesz igényben. Ezt sok autópiaci szakértő túl merész kijelentésként fogadta, tekintettel arra, hogy még a legújabb, harmadik generációs Nio akkumulátorcseréjének részideje is körülbelül három perc. A szecsuáni eset azonban talán némi bizonyítékkal szolgál arra, hogy a Geely feltehetően mégsem túloz, már ami az akksi villámgyors kivételét illeti.