Renault 4 E-Tech

Kimaxolja a retrót az új Renault 4 E-Tech

2024.10.29.

Rúzsról mintázott módválasztó, fodrozott vászontető és farmerhúzat. Stílusosan született újjá a Renault 4.

Két évvel a 4EVER koncepció után, végre hivatalosan is lerántották a leplet az új Renault 4 E-Tech-ről, ami a strapabírásáról és megfizethetőségéről legendás, 60-as évekbeli Renault 4-es apró családi autó modern megtestesülése, a villanyos korszakba átültetve. Talán kevésbé meglepetés, hogy komponensei 68%-ban megegyeznek a szintén a retro jegyében született Renault 5 E-Tech-kel, ugyanakkor a 4-es valamivel hosszabb, szélesebb, magasabb, tágasabb és nagyobb a hasmagassága is.

4140 mm-es hosszával így is a kisautók közé sorolható, hiszen még a Capturnél is kisebb, ugyanakkor a 420 literes csomagtartó ebben a kategóriában megsüvegelendő érték. Pláne, hogy csomagtér nyílása széles, alacsony küszöbös és akár elektromosan is nyitható. Minden részletében az elődöt idézi: a gömbölyű fényszóróitól a téglaláp hátsó lámpájáig, és még az oldalcsíkokat is belenyomták az ajtókba. Még a fodrozott vászontetőt is visszahozták, míg a külsőt akár 670 féle kombinációban lehet magunkra szabni, köszönhetően a motorháztetőre is lefolyó kéttónusú fényezésnek.

Odabent számtalan franciás geget találhatunk. Köztük a rúzsról mintázott irányváltóval, vagy a farmert mintázó kárpittal, amiből a műszerfalra is juthat. Ugyanazt a 10,1-colos digitális műszercsoportot és 10-colos, Android alapú infotainment kijelzőt kapja, mint a Renault 5 E-Tech. Ugyanakkor a két kijelző ellenére jól érezhetően a letisztult egyszerűség és praktikusság jegyében rajzolták a kabint – ezzel egyébként szintén az elődre utalva. Igyekeztek úgy hangolni a futóművet, hogy az az emelt hasmagasság ellenére is kényelmes és könnyen manőverezhető legyen.

Két elektromos hajtásláncból választhatunk majd: az alap változat 120 lóerős és 40 kWh-s akksi gondoskodik a kb. 300 km-es WLTP szerinti hatótávról. Míg a másik változat 148 lóerős és egy 52 kWh-s akkumulátorral van megtámogatva, hogy elérje 402 km-es hatótávját. Utóbbi ráadásul akár 100 kW-tal is tud gyorstölteni, míg a kisebb akksi 80 kW-ot képes felvenni, és mindkettő képes a kétirányú töltésre. Egy sűrű szegmensbe érkezik az új 4 E-Tech, de az is biztos, hogy kevés ennyire stílusos és a megfizethetőséget célzó van közöttük. Különösen támogatnám, ha elérhető lenne a piacon is a koncepcióra szerelt, a régi lemezfelniket imitáló kerekekkel is a későbbiekben. Árát a piaci bevezetéshez közelebb, 2025 első felében fogjuk megtudni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....