Volkswagen
Komoly jogi következményekkel nézhet szembe az a németországi Volkswagen kereskedés, amelyik 22 db Volkswagen ID.6 modell importálásába és európai forgalomba helyezésébe kezdett. Gregory Brudny lehetőséget látott a kizárólag a kínai piacra gyártott ID.6 modellekben, hiszen nem elég, hogy hosszabb tengelytávval rendelkeznek, mint az Európában is forgalmazott ID.4 és ID.5 modellek, ezáltal már hétülésesek, de ráadásul jóval olcsóbbak is. Átszámítva 33 700 euróba kerül egy ID.6, míg a kisebb ID.4 43 600 euróról indul jelenleg.
Mivel az ID.6 modellek nagyrészt osztozik alkatrészeiben az európai testvéreivel, ráadásul a kereskedés által megvásárolt konkrét modelleket eleve exportra szánták, ezért úgy gondolta Brudny, hogy könnyedén felkészíthetőek lesznek a német piac követelményeire is. Néhány szoftverfrissítés és egyéb apró módosítás után sikerült a német közlekedési hatóságnál lepapírozni az autókat és innentől kezdve legálisan értékesíthette volna őket a kereskedés, ugyanakkor a Volkswagen közbelépett. Amikor a kereskedés meghirdette az autókat, a Volkswagen keresetet nyújtott be a bíróságon, akik úgy ítélkeztek, hogy az autókat lefoglalják, míg a Volkswagen azt szeretné, ha megsemmisítenék őket.
A Volkswagen egyelőre nem kommentálta az ügyet, ugyanakkor a német lapok szerint a Kínában gyártott Volkswagen modellek nem felelnek meg alapvető európai előírásoknak, így például nincs bennük vészhívó funkció sem. Ugyanakkor a kereskedő szerint csak példát szeretne statuálni a Volkswagen az esetével, és mivel maga vette meg az autókat, majd hivatalosan is sikerült lepapírozni, nem érti, hogy miért ne értékesíthetné őket.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!