Mazda MX-5

Kisebb, könnyebb, vagányabb az új Mazda MX-5

2014.09.04.

A világ legnépszerűbb kabriójának negyedik generációja a típus 25. születésnapjára készült el.

Párhuzamosan három fölrészen, Európában (Barcelona), Amerikában (Monterey, Kalifornia) és Ázsiában (Tokió) mutatták be az új Mazda MX-5-öst, az európai premieren még a Duran Duran is fellépett.

A legfontosabb változás, hogy az Mazda MX-5 negyedik, ND jelzésű nemzedékének 100 kilogrammal kevesebb lett a tömege (kb. 1050 kg), így csak nagyjából 50 kilogrammal nyom többet a mérlegen, mint az 1989-es első, NA generáció, a súlypontja pedig egyenesen a legalacsonyabb a négy generációé közül. A súlyelosztás tökéletes 50-50 százalék a két tengelyen.

Részben a nagyobb szilárdságú acéloknak, részben a méretcsökkentésnek köszönhető a tömegcsökkentés. Az új MX-5 105 mm-rel rövidebb (3915 mm), 20 mm-rel alacsonyabb, és 10 mm-rel szélesebb lett közvetlen elődjénél, a tengelytávjából 15 mm-t, a túlnyúlásaiból összesen 90 mm-t csíptek le. Elöl igényes, kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros futóművet kapott, a kerékméret 195/50/16.

Kevés dolgot árultak el a bemutatón a technikai részletekről, egyelőre csak annyi biztos, hogy a Skyactiv családba tartozó, magas sűrítésű benzinmotorokkal lesz kapható a kocsi, valószínűleg 1,5 és 2,0 literes lökettérfogattal. Hatfokozatú kézi váltó továbbítja az erőt a hátsó kerekek felé, felárért Skyactiv automataváltó is rendelhető lesz. A szervokormány immár elektromos rásegítésű lett.

Az MX-5-nek a „Kodo” formanyelv szellemében fogant formavilága némileg eltér az eddig megszokottól, mintha a dizájnerek kicsit sokkolni próbálták volna a típus népes rajongótáborát. Profilból a BMW Z3-asra emlékeztet, de a hátsó lámpái annyira egyediek, hogy erről mindenki azonnal fel fogja majd ismerni. Elöl a Mazda-védjegynek számító ötszögletű hűtőmaszk dominál, a fényszórók morcos kinézetűek és aprók.

Az utastér hangulata illik az újabb Mazdákkal elkezdett vonalba, a gömb alakú váltókar-vég és az alacsony üléspozíció garantálja a sportos érzést rögtön a beülés után. Megjelent a nagyméretű képernyő a középkonzol tetején, a tekerhető vezérlőtárcsa segítségévek ennek a menürendszerében lehet barangolni. Állítólag sokat javult a felhasznált anyagok minősége, a legtöbb felületet puha műanyag borítja. Az új MX-5 2015 nyarán kerül a kereskedésekbe.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....