ipari centrum

Komárom-Esztergom megye kiemelt járműipari központtá nyilvánítását kéri a kormánytól

2014.03.07.

Komárom-Esztergom megye kiemelt járműipari központtá nyilvánítását kéri a kormánytól, erről szándéknyilatkozatot írt alá szerdán a kormánymegbízott, Tatabánya országgyűlési képviselője, a város polgármestere, a megyei közgyűlés elnöke és a tatabányai főiskola megbízott rektora.

A felek egy olyan kormányhatározat elfogadását  kezdeményezik, amelyben a kormány a megyét kiemelt járműipari  központtá nyilvánítja. 

Czunyiné Bertalan Judit kormánymegbízott elmondta, a megye  gazdasági ereje, a gépjárműiparban tevékenykedők száma indokolttá  teszi a kérést, hiszen az Esztergomban működő Suzuki mellett Tata,  Tatabánya és Oroszlány ipari parkjaiban is jelentős beszállítói  tevékenység folyik. 

A kormánymegbízott a Bridgestone gumigyárra utalva hozzátette,  hogy a megyei munkaügyi központ közreműködésével jelenleg is zajlik  a gumigyár következő ötszáz munkatársának kiválasztása. 

"Komárom-Esztergom megye sikeresen hajtotta végre a gazdasági  szerkezetváltással kapcsolatos feladatait. Foglalkoztatási mutatói  az országos átlagnál kedvezőbbek, az egy főre jutó termelékenységi  mutatója majd másfélszerese az országos átlagnak" - mondta el  Bencsik János. Az országgyűlési képviselő hozzátette, a kiemelt  járműipari központtá nyilvánítással a hosszú távú stratégiai  tervezésnél biztosítható a térség fejlődésének elősegítése, valamint  a felsőoktatás, a járműiparhoz és a mechatronikához kapcsolódó tudás  fejlesztése. 

Jandala Csilla, az Edutus Főiskola megbízott rektora ismertette,  a főiskolán vannak tapasztalatok mechatronikai mérnök-képzésről és  két héttel ezelőtt adtak át egy ipari lézerlaboratóriumot, amely  országosan egyedülálló módon oktatásra, kutatás-fejlesztésre és  kisszériás gyártásra is alkalmas. 

A 950 millió forintos beruházás során a Térségi Integrált  Szakképző Központban (TISZK) két lézerberendezést és  megmunkálócellát telepítettek, majd a főiskolán négy oktató- és  mérőszobát alakítanak ki. A fejlesztés oktatási jelentőségét  mutatja, hogy Magyarországon 500 ipari lézer működik,  lézertechnológiai képzés viszont eddig sehol nem volt. Az Edutus  Főiskolán 2012-ben indult el mechatronikai mérnök alapszak  lézertechnikai szakiránnyal. 

A lézer kutatási feladatokra is alkalmas, egy induló, sokmilliós  kutatási projektet is kiszolgál, amely az Edutus Főiskola, a győri  Széchenyi István Egyetem és a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási  Közhasznú Nonprofit Kft. együttműködésével zajlik. 

A szándéknyilatkozatot a kormánymegbízott, az országgyűlés  képviselő és a megbízott rektor mellett aláírta Popovics György, a  megyei közgyűlés elnöke, és Schmidt Csaba, Tatabánya polgármestere.  A szándéknyilatkozat aláírásán részt vett Urbán László, a Magyar  Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....
2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....
2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..
2025.12.10
A felkelő nap országában mindig is az autó alsó határát feszegették, különösen a XX. század derekán....
2025.12.10
A Mazda fejlett biztonsági megoldások iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy a vadonatúj Mazda CX-5....
2025.12.10
Autókat vittek el, törtek fel, azokból szerszámokat, barkácsgépeket és egyebeket loptak. A....
2025.12.10
A Főtaxi, Budapest legrégebbi és egyik legmegbízhatóbb személyszállító vállalata új, társadalmi....
2025.12.10
A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra....