járműértékesítés
A kínai piac jelentősége a német autóipar számára folyamatosan növekszik - írja az "Augsburger Allgemeine" a Center Automotive Research (CAR) tanulmányára hivatkozva. 2020-ban a német VW, a Daimler és a BMW autógyártók világszerte 14,16 millió járművet értékesítettek. Ebből 5,4 millió járművet, vagyis az új autók 38,2 százalékát adták el Kínában.
Kínában készülő Audi. Fotó: Audi AG
Kína részesedése mindhárom autóipari vállalatban jelentősen megnőtt 2020-ban. A BMW az új autók 33,4 százalékát adta el Kínában, 2019-ben ez 28,5 százalékon állt. A Daimlernél tavaly 30,6 százalék volt, szemben az előző évi 25,3 százalékkal, a VW-csoportban pedig 41,4 százalék volt, szemben a 2019-es 38,6 százalékkal.
"A német autógyártók kínai részesedése még soha nem volt ilyen magas - és tovább fog növekedni" - mondta Ferdinand Dudenhöffer, a CAR Intézet vezetője. Ennek megfelelően nőttek a német autógyártók kínai részesedései, bár 250 ezerrel kevesebb új autót adtak el Kínában a piac enyhe visszaesése miatt.
Míg a BMW és a Mercedes növelte eladásait Kínában, a VW csoportnak 383 600 eladási veszteséget kellett szembe néznie Kínában - írja a német portál.