Lexus

Kompakt szedánnal bővíthet a Lexus

2017.12.08.

Váltania kell a Lexus CT200h-nak, ha Európán túl is piaci sikereket szeretne elérni. A következő generációval kapcsolatban számos izgalmas spekuláció látott napvilágot.

 

Amikor a Lexus 2011-ben piacra bocsátotta CT200h modelljét, gyakorlatilag új szegmenst teremtett: a prémium kompakt méretosztályt, amely egyedülálló vagy kiscsaládos vásárlók számára kínált kényeztető városi és középtávú mobilitási megoldást. A koncepció – nem utolsósorban takarékos, mégis kellemes természetű hibrid hajtásláncának köszönhetően – jó fogadtatásra talált, az évek során 300 ezer példányban lelt gazdára a modell, ennek egynegyede Európában.

A közelmúltban két fontos változás is történt a CT200h életében: az egyik egy esztétikai és tartalmi (főként biztonsági) elemeket is érintő modellfrissítés (a legújabb változat már Magyarországon is elérhető), a másik pedig, hogy az észak-amerikai piacon felfüggesztették a típus forgalmazását. A független elemzők szerint pontosan erről, átmeneti szüneteltetésről lehet szó, és a következő generációs modell hiánypótlóként térhet vissza az USA és Kanada piacaira – amennyiben megfelelőek a piaci körülmények.

A helyzet kulcsa egyesek szerint egy merőben újszerű megközelítés lehet, amely egyébként Európában is sikeresnek bizonyulhat: amennyiben a CT második szériája nemcsak a mostani, ferdehátú kivitelben, hanem négyajtós, lépcsős hátú szedánként is rendelkezésre állna, az nagyságrendekkel vonzóbbá tenné az ajánlatot nem csupán Észak-Amerikában, de Oroszországban és Kínában is – és tegyük hozzá, a közép-európai piacokon is van hagyománya a háromdobozos kompakt limuzinoknak. Mások szerint a ferdehátú modell által jelenleg betöltött szerepet hamarosan átveheti a várhatóan 2018 első felében bemutatkozó Lexus UX városi szabadidőjármű, ami még valószínűbbé teszi a CT szedán bevezetését.

Nagy kérdés még a hajtáslánc: Európa szemmel láthatóan boldog a többszörösen díjnyertes, ultra takarékos hibrid verzióval, a bőkezű állami támogatás ismeretében Kínában sincs szükség másra, ám az imént említett amerikai és orosz piacokon valószínűleg keresettebb lenne egy hagyományos, benzinmotoros változat – ha pedig ez az a turbómotor lehetne, amely az IS200t és NX200t modellekben már dolgozik, akár egy sportverzió előtt is megnyílhat az út. Mindez persze a jövő zenéje, de az elég biztosnak tűnik, hogy nem fog utód nélkül megszűnni a CT.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....