Hyundai Kona

Kona, a varázsszó

2018.03.31.

Van abban valami sorsszerű és üzenet értékű, hogy az elsősorban női szívek megdobogtatására szánt Hyundai Kona rendkívül elegáns katalógusában az egyik fotón a motorizáció olasz divat ikonjai, Vespák követik az új Konát az úton. Elég egy pillantást vetni a Konára ahhoz, hogy egyértelmű legyen: ezzel az autóval stílust akart teremteni, érzelmeket korbácsolni, vagyis belépni a világ trendi járműmárkái közé - oda ahova a kétkerekűek között a Vespa is tartozik. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Félreértés ne essék a koreai múltinak eddig sem volt szégyenkezni valója. A világ ötödik legnagyobb autógyártója, komoly rali sport sikereken van túl és jól láthatóan pálya autós karrier előtt áll. Az Ioniq nevű plagin hibrid modellel letették névjegyüket a környezettudatos motorizáció technológiai élvonalában is. Városi terepjáróik a Tucson és a Santa Fe pedig már korábbi verzióikban is nagyon kedvelt választása volt például azoknak az üzletasszonyoknak, akik elegáns SUV-re vágytak, de messze el akarták kerülni az idétlen fennhéjázást. A kompakt kategóriás i30 célja pedig jól láthatóan nem más, mint a Golf kategória névadójának a Wolksvagen Golfnak a túlszárnyalása. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Ezekre az eredményekre és értékekre licitált rá a Kona, amely egészen varázslatos és trendi ötvözete egy crossovernek, városi autónak és egy kisebb család közös járművének. Nem sokkal a futurisztikusan egzotikus Kona bemutatkozása után a nem régiben zárult Genfi autószalonra megérkezett az elektromos változat is, amely esztétikuma és több mint 400 km-es hatótávja miatt a nemzetközi szaksajtó szerint könnyen történelemmé teheti a Tesla tündöklését. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Szóval a Hyundai először magas műszaki tartalmával az értelmünkre, aztán elegáns vonalaival a szépérzékünkre, majd most a Kona megjelenésével e kettő mellett női érzelmeinkre is komoly hatást gyakorol. Ráadásul a koreai eredetű, de már jó ideje európai fejlesztő központtal és a milánói, a párizsi divat világában napra kész designerekkel dolgozó Hyundai most még egy okból közelebb került hozzánk. Hamarosan megkezdődik és nem sokára a Hungaroringre is ellátogat a világbajnokokkal, volt Forma 1-es pilótákkal és Le Mans-i menőkkel tarkított, a szakújságírók szerint a világ legkeményebb pálya autós versenysorozatává vált WTCR. Ebben a sorozatban indul esélyesként a gyári Hyundai csapat tagjaként egy olyan magyar sportoló, akit már eddig is nagyon szerettünk. Szerénységével, mindig kedves mosolyával egy ország szívébe lopta be magát Michelisz Norbi, akit valószínűleg nem ezért, hanem elképesztő vezetési tudása és profizmusa miatt választott magának több száz hasonlóan kitűnő pilóta közül a Hyundai gyári versenyzőjének. Ez után nem is lehetett kérdés, hogy a Magyarországon egyre kedveltebb autómárka legyen-e Magyarország kedvenc sportolójának partnere, márka arca.

Szóval mindent egybe vetve Konástól, Micheliszestől, nagyon úgy tűnik, hogy 2018 Magyarországon Hyundai éve lesz. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....