repülőtér
A tervek szerint két-három éven belül egy egyszintes mólót építenének a frankfurti repülőtéren a diszkont légitársaságok számára. Az egyszerű létesítményben prémium várókat nem, üzleteket viszont elhelyeznének, és ezt használhatnák fapados társaságok a reptér harmadik termináljának 2023-ra tervezett megnyitásáig.
A Fraport eleinte lassan csalogatta a fapados társaságokat, de tavaly megállapodást írt alá a Ryanair ír légitársasággal, idén pedig a magyar hátterű Wizz Airrel, hogy növelje a frankfurti repülőtér utasforgalmát, amely 2009 óta először tavaly visszaesett. A Ryanair jövőre már 12 gépet akar a frankfurti bázisról üzemeltetni szemben az idei héttel, és mivel a reptéren a Wizz Air is hamarosan megjelenik, a kapacitások 2019-re szűkösek lehetnek. Csak a Ryanair által szállított utasok száma nagyjából hárommillió lehet jövőre az idei egymillió után.
A diszkont légitársaságok forgalmának várható növekedése miatt a repülőtér két terminálja 2019-ben eléri kapacitásának maximumát és nem lesz képes több utast kiszolgálni, ezért tervezi azt a Fraport, hogy korábban kezdi meg az egyszerű utasmóló kiépítését. Matthias Zieschang beszélt arról is, hogy tárgyalásokat folytatnak a frankfurti repülőtér forgalmának mintegy 60 százalékát lebonyolító Lufthansa német légitársasággal arról, hogyan támogassák azokat a légicégeket, amelyek növelni tudják forgalmukat a repülőtéren, így a Lufthansa is plusz pénzhez juthat az Eurowings diszkontjának forgalma után.
A frankfurti repülőtéren megforduló utasok száma 3,9 százalékkal nőtt az idei év első négy hónapjában, és a Fraport bízik abban, hogy teljesíti tudják az idei tervezett 2-4 százalékos növekedést. A Fraport az idei első negyedévben 592,6 millió eurós bevétel mellett 18,8 millió euró, részvényenként 20 cent nyereséget termelt. Éves összevetésben a bevételek 3,5 százalékkal, a profit pedig 24,5 százalékkal növekedett. A kamatok, adózás és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) viszont 5,7 százalékkal, 137,3 millió euróra csökkent.