Stuttgart

A korábbinál is magabiztosabb a Mercedes-Benz

2022.08.04.

A Mercedes ugyan kevesebb autót adott el a második negyedévben, de így is több árbevételt ért el, mint az előző év azonos időszakában. Az autógyártó optimista az év második felét illetően - írja az automobilwoche.de

 

Ola Källenius vezérigazgató Fotó: Mercedes

A váratlanul erős második negyedév után a korábbinál is magabiztosabb a Mercedes-Benz autógyártó. Az ellátási lánc problémái, a fontos kínai piac bezárása és az ukrajnai háború következményei ellenére Ola Källenius vezérigazgató az áremelkedésnek és a drágább modellekre való átállásnak köszönhetően nagyobb üzletet szeretne elérni az eladások és a bevételek terén. A stuttgarti székhelyű cég egy esetleges gázellátási válságra keres megoldást – akár a gáz, mint energiaforrás teljes elhagyásáig is. A Dax-csoport Mercedes részvényei emelkedtek.

A papír 2,7 százalékkal drágult a Tradegate kereskedési platformon szerda reggel. Egyes elemzők a Mercedes előrejelzéseinek növekedésére számítottak – de nem feltétlenül a jelenlegi bizonytalan gazdasági környezetben. A második negyedév eredményei egyébként is jobbak voltak a vártnál. Philippe Houchois, a Jefferies amerikai befektetési bank elemzője "ismét nagyon erősnek" minősítette a negyedévet. Jose Asumendi, a JPMorgan szakértője mindenekelőtt abban látta a pozitív hírt, hogy a jobban becsült kilátások az ár és a keverék hatásából, nem pedig az értékesítési volumenből erednek.

Az eladások „jelentős” növekedése várható

A tőkepiacon nagy figyelmet kapott személygépkocsi-üzletág korrigált működési árrése most 12 és 14 százalék között várható a menedzsment szerint, miután korábban a 11,5-ös sáv felső határát hirdette meg. Hat hónap után itt 15 százalék körüli az árrése a Mercedesnek, de a második félévben két százalékpontos teherre számítanak az első félévhez képesti költségnövekedés miatt.

Mercedes EQS

"Az egyre összetettebb makrogazdasági és geopolitikai kihívásoknak fokozott körültekintéssel és rugalmassággal felelünk meg" - mondta Ola Källenius vezérigazgató. Jó okunk van arra, hogy bizalommal tekintsünk a jövőbe, mindenekelőtt az erős kereslet miatt. A Mercedes most "jelentősen" az előző év feletti eladásokra számít, eddig enyhe növekedést terveztek. Az előző évi kamat- és adózás előtti eredmény (EBIT) helyett most ennek kellene "kissé" emelkednie. A szabad pénzbeáramlás most valószínűleg megegyezik az előző évivel – szintén némileg jobb kilátásokkal, mint korábban.

Rekord negyedév Maybachban

Bár a stuttgarti cég április-június hónapokban mintegy hét százalékkal kevesebb autót adott el az elektronikus chipek hiánya miatt, 487 100 autóval, mint egy évvel korábban, a kereslet állítólag változatlan. Az emelkedő árak és a drágább járművekre való átállás ezért a cég kezére játszott. A Mercedes a folytatólagos tevékenységből származó árbevételét hét százalékkal, 36,4 milliárd euróra növelte, amint azt a cég szerdán közölte.

Igaz, a csúcsmodellek eladásai is visszaestek a negyedévben, ahogyan a kifejezetten drága autókat a luxusszegmensre fókuszáló Mercedesnél nevezik. A Maybach luxusmárka azonban rekordnegyedet ért el, és a Mercedes zászlóshajója, az S-osztály is sikeres volt. Az autóeladások jelentősen visszaestek, különösen a belépő szegmensben.

Källenius nem jelentette be hivatalosan a jelenlegi belépő szintű A és B osztályok végét. De máris világossá tette, hogy az olcsóbb kompakt autóknak a jövőben már nem lesz helyük a portfólióban. Inkább az új elektromos modelleknek kellene elfoglalniuk a helyüket a szegmensben, és több pénzt keresni luxuskörülmények között.

A gázfogyasztást csökkenteni kell

A speciális hatásoktól megtisztított kamat- és adózás előtti eredmény nyolc százalékkal 4,94 milliárd euróra nőtt, és így jobb volt az elemzők által várt átlagnál. A Mercedes szerint a költségmegtakarítás is segített. A konszolidált eredmény két százalékkal 3,2 milliárd euróra nőtt.

A küszöbön álló gázellátási válságra való tekintettel a menedzsment egyre inkább gondolkodik a földgázfogyasztás csökkentésének módjain. A hosszú távú cél a gáz teljes kiváltása villamos energiával és megújuló energiaforrásokkal. A sindelfingeni telephelyen, ahol főleg drága modelleket gyártanak, mint az S-osztály, a teljesen elektromos EQS és a Maybach márka, a fényezőműhely szükség esetén gázellátás nélkül is üzemeltethető.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.10.05
Lezárult a Renault Hungária felvásárlása, melynek során az AutoWallis és a Salvador Caetano csoport....
2022.10.05
Segíts, hogy segíthessünk! Számoljunk! Ezt ajánlja a rendőrség egy olyan videó összeállítással,....
2022.10.05
Noha erősen ránk rúgta az ajtót az ősz, azért ez ne állítson meg minket, hogy a boldog nyári....
2022.10.05
A 2050-re kitűzött klímasemlegességi célok elérésében fontos szerepet játszik a teljes szén-dioxid-....
2022.10.05
Októberben 300 általános iskolás gyermeknek lesz lehetősége megtanulni a motorozás alapjait a....
2022.10.05
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló eseményekről időről időre tájékoztatja....
2022.10.05
A helyszínt már meghatározták – írja az automobilwoche.de   ..
2022.10.05
Baleset történt az M1-esen, Győr közelébe riasztották a tűzoltókat - adta hírűl éjfél előtt néhány....
2022.10.04
Megcsinálta a 100 százalékos idényt Bucsi Attila. A M1RA 15 éves autóversenyzője a Swift Cup Europe....
2022.10.04
A vásárlásnál a színre legalább annyira kellene fókuszálni, mint a vezetési élményre vagy az ár-....