autópálya-építés

A kormány felbontja a szerződést az autópálya-építőkkel

2021.03.14.

 A tárcavezető közölte: elfogyott a türelem a konzorcium iránt, amely öt év alatt a pályaszakasz kevesebb mint 40 százalékát építette meg, és az elmúlt öt hónapban csak egy százalékot haladt a munkával.

Romániában felbontják a szerződést az észak-erdélyi A3-as autópálya Aranyosgyéres-Maroskece szakaszának építőjével - jelentette be közösségi oldalán Catalin Drula szállításügyi miniszter.

A tárcavezető közölte: elfogyott a türelem a Straco Group által vezetett román konzorcium iránt, amely öt év alatt a pályaszakasz kevesebb mint 40 százalékát építette meg, és az elmúlt öt hónapban csak egy százalékot haladt a munkával. A miniszter felidézte: a pályaépítő ellen csődeljárás indult, és a cég nem fizette ki az alvállalkozóit. Hozzátette: a román állam képviselői hosszú ideig keresték a megoldást, hogy elkerüljék a szerződésbontást, de most betelt a pohár - írja az MTI.

A miniszter úgy vélte: a Straco Grouppal kötött szerződés is arra int, hogy le kell vonni a következtetéseket a gyanúsan olcsó ajánlatok kérdésében. Megemlítette: a konzorcium úgy nyerte el a 15,7 kilométeres, 620 millió lej (46,5 milliárd forint) értékűre becsült pályaszakasz megépítésének a jogát, hogy 280 millió lejes (21 milliárd forint) ajánlatot tett.

A romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) a bejelentés után közölte: értesítette a céget a szerződésbontásról, mely 14 napon belül válik hatályossá.

(Képünk illusztráció)

A CNAIR bejelentette: hamarosan elkészíti a hátralévő munkálatok megpályáztatásának a dokumentációját.

A román állam 2003-ban döntött arról, hogy megépíti a Borstól Brassóig vezető 415 kilométeres észak-erdélyi (A3-as) autópályát. A pályaépítést nemzetbiztonsági okokra hivatkozva a kormány kivonta a közbeszerzési törvény hatálya alól, és versenytárgyalás nélkül bízta meg az amerikai Bechtel társaságot a feladat elvégzésével. 2013-ig - amikor szerződést bontott a Bechtellel - csak a Kolozsvár mellett elhaladó 52 kilométeres szakaszt adták át.

Később a román állam EU-finanszírozást szerzett az észak-erdélyi pályára is, és a gyorsforgalmi út rövidebb szakaszaira keresett építőket. Jelenleg a pályából mintegy 98 kilométer használható.

Az Aranyosgyéres-Maroskece szakasz, a Kolozsvár és Marosvásárhely közötti autópálya két megépült szakaszát kötné össze.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..
2025.12.10
A felkelő nap országában mindig is az autó alsó határát feszegették, különösen a XX. század derekán....
2025.12.10
A Mazda fejlett biztonsági megoldások iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy a vadonatúj Mazda CX-5....
2025.12.10
Autókat vittek el, törtek fel, azokból szerszámokat, barkácsgépeket és egyebeket loptak. A....
2025.12.10
A Főtaxi, Budapest legrégebbi és egyik legmegbízhatóbb személyszállító vállalata új, társadalmi....
2025.12.10
A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra....
2025.12.10
Egy éves az Omoda & Jaecoo ikermárka Magyarországon, az autók importőre a Hovány és Petrányi....
2025.12.10
Willi Webert (83 éves) kedden este kirabolták stuttgarti villájában – írja a Bild.   ..