Közúti fuvarozás

Közúti fuvarozók: Franciaország ellen is kötelezettségszegési eljárást indít az Európai Bizottság

2016.06.17.

Németország után Franciaország ellen is kötelezettségszegési eljárást indít az Európai Bizottság (EB) egyebek között a minimálbér vagy a kiküldetési szabályok nemzetközi közúti szállításra történő kiterjesztése miatt, mert azok aránytalan adminisztratív terheket rónak a fuvarozó cégekre - mondta a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szóvivője az M1 aktuális csatornán pénteken.

Árvay Tivadar tájékoztatása szerint a Franciaország elleni kötelezettségszegési eljárás első lépcsőjeként a bizottság felszólító levelet küldött az illetékes hatóságoknak az úgynevezett Macron-törvénnyel kapcsolatban megfogalmazott aggályok eloszlatására. A német hatóságoknak pedig kiegészítő felszólító levelet küldtek, mindkét ország protekcionista intézkedései ellentétesek az áruk és szolgáltatások szabad áralmásának elvével - mondta. Kiemelte: a fuvarozók azt szorgalmazzák, hogy az ügy az Európai Bíróság elé kerüljön, és érdemi, az európai jogba illeszthető döntés szülessen. Az unió szellemiségével ellentétes intézkedéseket "jó eséllyel" megakadályozzák az uniós intézmények - vélekedett a szóvivő.

Brüsszeli demonstráció - fotó: euronews.com

A héten Brüsszelben demonstrált 11 uniós tagállam fuvarozói érdekképviselete, köztük az MKFE - emlékeztetett. Ezt megelőzően május végén közös tiltakozó levelet juttattak el országaik francia nagykövetségeinek, és bizottsági képviseleteinek, amelyben a német és francia minimálbér, továbbá a kiküldetési irányelv a fuvarozókat hátrányosan érintő módosítása ellen tiltakoztak, mert az intézkedések erősen korlátozzák az áruk unión belüli szabad áramlását. A levélben kérték a Németország ellen korábban indult kötelezettségszegési eljárás felgyorsítását is - tette hozzá. Az érintett 11 tagállam közlekedési minisztere is jelezte már a problémát az EB-nek.

A kiküldetési irányelv ágazati alkalmazása életszerűtlen, mivel a fuvarozó nem kiküldetésben dolgozik az adott országban, hanem az áruszállítási tevékenységének elengedhetetlen része különböző országok érintése - húzta alá. Kitért arra is, hogy a magyar gépkocsivezetők bére nincs elszakadva a nyugat-európai kollégáik bérétől, átlagosan félmillió forintos havi bért vihetnek haza. A cégekre és a gépjárművekre pedig egységes európai szabályozás érvényes.

A fuvarozói alágazat Magyarországon a GDP 6 százalékát adja, ami lehetne 10 százalék is - mondta. A magyar fuvarozók a 2004-es uniós csatlakozás óta megháromszorozták a piacaikat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.10
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 07. 10.....
2025.07.09
Korszakok. Amikor fiatalként olcsó első autót keresünk magunknak, aztán egy idő múlva családi kocsi....
2025.07.09
Három százalékkal 122 639-re nőtt az eladott új személyautók száma az első fél évben Csehországban....
2025.07.09
Ukrajna nemzetközi szabadalmi engedélyt kapott az első NATO-kompatibilis önjáró tüzérségi lövegére....
2025.07.09
Az elmúlt hónapban 2929 tisztán elektromos jármű kapott zöld rendszámot, ez minden idők legnagyobb....
2025.07.09
A csapadékos időjárás nemcsak az útviszonyokat rontja, hanem a sofőrök éberségére is kihat. ..
2025.07.09
Az új Ypsilon HF modellek mellé az Integrale vonal is visszatér. ..
2025.07.09
A vidéki villanykutak létesítésében gondolkodó üzemeltetők június végéig nyújthatták be....
2025.07.09
A 20,832 kilométer hosszú aszfaltcsíkon az 530 lóerős hátsókerekes kupé 7:25 perc alatt ért körbe....
2025.07.09
A 4,61 méter hosszú EV5 a Volkswagen ID.4 konkurense lesz 2026-tól. ..