út
Megértük már azt is, hogy van olyan autópályánk, amelyen egy irányban is három sávon lehet haladni, és nemcsak az emelkedős szakaszokon kiépített kapaszkodókon. Például a Székesfehérvárról Budapest irányában vezető M7-esen. Ez tényleg biztonságos, mert az eltérő sebességű járműveknek könnyebb az előzés, már ha mindenki betartja a jobbra tartási kötelezettséget. De nem tartja be.
Övé a pálya? A szerző felvétele
Sokan úgy gondolják, hogy külön nekik épült kilométerenként 2-3 milliárd forintért a szélesebb szakasz. Ez nemcsak butaság, de veszélyes, ahogy az is, hogy már egyre többen előzik meg ezeket jobbról, mert a megengedettnél lassabban mennek a középső, de az sem ritka, hogy legbelső sávban. A tréfás az, hogy az ilyen helyzetekben nem őket, hanem a szabályosan jobbra tartókat, vagyis a külső sávban haladókat büntetnék jobban, ha ne adj isten gyorsabban haladnak, vagyis jobbról előznek.
Egyre gyakrabban látni nevelő hatású manővereket, melyeknél a gyorsabban közlekedő és balról előző autós a manőver befejezése után demonstratívan kihúzódik a legkülső sávba, jelezve, hogy ott is lehet biztonságosan, sőt, biztonságosabban haladni. Hiába, mert a belsősáv-mániások 99 százaléka nem veszi észre magát, vagy úgy érzi, hogy neki jár ez a kiváltság. Ezzel a mentalitással akár 3,6 millió sávos utakat is lehetne építeni, hogy minden magyar rendszámos járműnek jusson saját, a hazánkba látogató külföldiekről nem is szólva. A beruházás költségét ki sem számolom, csak elképzelem, hogy az ilyenek miatt hogy nézne ki a magyar táj...
Ennél beljebb már nem lehet menni az M7-esen... A szerző felvétele