menetpróba
Ha, egy kicsit távolabbra tekintünk, akkor azt kell mondjuk, hogy anno az Ateca megjelenése adott új lendületet a spanyol márkának. A SUV sikere nyomán, nemcsak az új modellpaletta folyamatos restaurációjának lehetünk tanúi, hanem kommunikációjának is. A kettő együtt pedig jóhatással volt a SEAT identitására is. Ennek akár ékes példája a navaki pályán megrendezett „latin nap”, ahol a márka legerősebb verzióit próbálhattuk ki.
Minden tekintetben forró volt a hangulat a szerbiai versenypályán
Csak a tenger és a pálmafák hiányozta a tikkasztó hőségben az aszfalt csík mellől. Az ördög vasvillái szinte - stílszerűen - kizárólag pirosban vártak a bevetésre. A legnagyobb érdeklődést természetesen a napokban idehaza is bemutatott Ibizát övezte.
Az Ibiza stender felszereltségi szintjei és FR változat mellé megérkezett az Xcellence verzió is, ami sportos kiállás helyett sokkal inkább a személyre szbahtóságot fémjelzi
A SEAT sikermodelljének pályafutása 1984-ben indult és az óta 5,4 millió példány talált gazdásra. A tesztnap unikális példányának is nevezhetjük, hiszen az FR változat, ami a legutóbbi VW Golf 1.5 literes TSI 150 lóerős erőforrását kapta, majd csak később zárkózik fel a kínálati palettára. Addig a benzines verziók 75, 95 és 115 lóerővel lesznek elérhetőek. A gázolajos kínálatban 1.6 literes űrtartalom található háromféle teljesítményszinttel 80, 95 és 115 lóerővel.
Az FR változat ősztől válik elérhetővé
A megújult modell a Volkswagen konszern úgynevezett MQB A0 platformját kapta, amire a Polo is építkezik. Az ötödik generáció az elődnél 95 mm nagyobb tengelytávval bír, így sokkal komfortosabb utasteret sikerült kialakítani és a csomagtere tágasabb 63 literrel. Aki egyszer az FR változatot vezette azt elég nehéz lesz nehéz lesz meggyőzni egy másik konfigurációról. A sportosra vett „figura” esetében 15 mm alacsonyabb lett a súlypont, és feszesebbre hangolták a futóművet is, ami nem csak fokozza a vezetési élményt, hanem rendkívül precíz menettuljadonságokat is kölcsönös az autónak. Az új SEAT Ibiza 3,294 millió forintról indul. A kínálathoz később csatlakozó FR változat áráról még nincsen információnk, de durván bő két millióval fog többe kerülni.
A SEAT Leon Cupra egyértelmű védjegye a márka sportos karakterének
A navaki tesztnap másik főszereplője a 300 lóerőt és 380 Nm abszolváló SEAT Leon Cupra volt. A hajtásláncában 2.0 literes TSI erőforrás dolgozott DSG váltóval és összkerékhajtással, mely együttesnek köszönhetően az autó 4,9 másodperc alatt gyorsult állóhelyzetből 100 km/órára. A dreamteamet kombi változatok alkották, ami kicsit tudathasdasásos állapotot is jelentett. Hiszen az izompólós Cupra a hétköznapokban minden bizonnyal konszolidált családi feladatokat teljesít majd.
11,5 milliót kell leszurkolnunk a nagy bicepszű kombiért
Első ránézésre szinte semmi nem árulkodik arról, hogy paletta csúcsán ülünk. Így az embernek, akár de ja vuja is lehetne a Cuprában ülve, ugyanis az Audi RS 4-hez hasonlóan ez a modell is ártatlan arcát mutatja a sávtársaknak, legalábbis egészen addig, amíg meg nem húzgálják az oroszlán bajszát. A szervezők persze gondoskodtak arról, hogy mi átugorjuk a városi kivagyiság adrenalin fokozó momentumát. A mellékvesék mozgatását Jordi Genére bízták. A Forma 1-es tesztpilóta Marc Gené fivére a Túraautó-világbajnokság SEAT csapatának versenyzője egy SEAT TCR-rel adta meg a navaki versenypálya alaphangját, amihez az őt követők megpróbáltak minél jobban felzárkózni.
Jordi Gené egy SEAT TCR-rel mutatta meg az ideális íveket
A Seat Leon Cupra kombija, amolyan two in one alternatíva lehet a nagyobb talpú családapák számára, akik élvezni szeretnék az autózás örömét, ha éppen nincs benn a gyerekülés.
A SEAT lépésváltó modellje is megkapta az FR változatot. A sportos verzió némileg módosított fizimiskát és 19 colos keréktárcsákat kapott. A motorterében 2.0 literes 150 lóerős benzines aggregát dolgozik, de elérhető immár 190 lóerős dízel változatban is, amihez már alapból jár az összkerékmeghajtás és a 7 sebességes DSG váltó valamint az adaptív lengéscsillapítás is.
Az Ateca FR, némileg módosított frontrészt, 19 colos kerekeket és egy 190 lóerős TDI motor is kapott
A terepes modellek jellemzően pályafutásuk alatt szinte kizárólag városi az aszfalton teljesítik küldetésüket. Az FR változat így jó választás lehet azok számára, akik a teljesítmény mellett a kategória stílusjegyeibe szerettek bele, mint például a robusztusság vagy a magas üléspozíció vagy a tágas utastér.
Az Ibizához hasonlóan az Atecánál is bővült a kínálat az Xcellence felszereltséggel
Jó lehet ők vannak többen a szegmens által megcélzott vásárlói rétegben, de aki feszegetni akarja saját és autója határait annak mindenképpen érdemes tenni egy próbát extrémebb körülmények között is. A navaki etap terepes szekciójában mi is ezt tettük az Ateca volánja mögött.
Minden terephelyzettel megbírkózott
A kiépített off-road pálya útvonala változatos körülményeket szimulált a vizes medencén történő átkeléstől kezdve a 45 fokos árokátlépésen át a lejtmenet vezérlésig. A napi rutintól eltérő helyzetek egyértelműen igazolták, hogy az Ateca jóval többet tud, mint sem az sejtenénk.
A márkánál tovább erősödik majd a SUV vonal
A SEAT tehát lendületbe jött, nem csak a lóerőket, hanem a modelloffenzíváját tekintve is. A jövő, ahogy a konszern más márkájánál a SEAT esetében is a SUV vonal fog erősödni. Már nem kell a messzi távolba tekintenünk ehhez, hiszen a küszöbön már ott áll az eggyel kisebb crossoverük az Ibiza alapokra épült Arona, ami a gyári prognózis szerint még nem a sor vége…