Fiat Panda
A Stellantis bejelentette, hogy leállítják több olaszországi telepüket, többek között a Fiat Panda kisautót gyártó üzemet is. A döntés mögött az egyre csökkenő kereslet áll.
A döntés november elejétől lép életbe és a tervezett leállás a Pomigliano d'Arco, Termoli és Pratola Serra városokban található üzemeket érinti. A gyártó sajtóközleményében azt mondta, hogy egyelőre csupán néhány hétről van szó, november 11-29-e között tervezik a gyártás beszüntetését, a későbbiekről majd a piaci változások fényében döntenek.
A Stellantis olaszországi ága nemrég egy másik leállást is elrendelt, a híres mirafiori gyárat zárták be, ahol eddig két Maserati sportmodellt és a Fiat 500e-t, azaz a kedvelt kisautó elektromos változatát szerelték össze. Ez a leállás tervezetten november elsejéig tart.
A sajtóközleményben azt is megjegyezték, hogy az olaszországi gyártás „folytatását biztosítják”, de azt is hozzátették, hogy „egy kimerítő úttal” állnak szemben, amely „nehéz döntéseket vár el és nem ajánl könnyű megoldásokat”.
A döntés mögött egyrészt az állhat, hogy a Stellantis globális eladásai mind-mind visszaestek és az elmúlt hónapban a hatalmas konszern több problémával is szembenézett. A jelenlegi vezérigazgató, Carlos Tavares leváltásáról is lehetett hallani, de arról is, hogy a CEO szerint a Maserati rossz eladásai a marketing számlájára írhatóak.
Nem meglepő, hogy a teljes cég válságban van és a Fiat csak egy a rengeteg márka közül, amelyek nem az előre elvárt módon teljesítenek. Ami a Pandát illeti, augusztusban összesen 3873 új modellt adtak el belőle globálisan, ami a 2023-as, ugyanazon hónap eladásaihoz képest hatalmas visszaesés, mivel akkor 6505 volt ez a szám a Dataforce adatai alapján. Sőt, a cég nyáron mutatta be a Grande Pandát, amely az eredeti, '80-as évekbeli modell elektromos, újragondolt változata.
Nyitókép: Fiat Press