ár-érték arány
Álljon itt néhány példa erre, de tartsuk szem előtt, hogy vannak olyan kivételes gépkocsivezetők, akikre nem vonatkoznak ezek az általános megállapítások. A funkciók felsorolása nem haszontalansági sorrendben történt.
1. Masszázsfunkció
A világon először a Mercedes-Benz alkalmazta a kétezres évek elején az S-osztály modelljeiben az ülésekbe integrált masszázsfunkciót, de ma már a prémium és luxusautókban az alapfelszereltség részét képezi. Az elterjedtség ellenére nagyon kevesen használják rendszeresen. Főleg rövid utakon feledkeznek meg róla, amikor a hát és a derék még jól bírja gyűrődést.

2. Beépített navigációs rendszer
Szinte elengedhetetlennek gondoljuk vásárláskor, majd szinte sosem használjuk, mert inkább a telefonos navigációs appokra (pl. Google Maps, Waze) hagyatkozunk, amelyek naprakészek és könnyebben kezelhetők.
3. Automatikus parkolórendszer
A Toyota Priusban jelent meg először, 2003-ban Intelligent Parking Assist System (IPAS) néven. A technológia használhatósága sokat javult az elmúlt években, szinte kifogástalanul működik, sokan mégis inkább az „önkiszolgálást” választják parkoláskor, nem bízva teljesen a rendszerben.
4. Head-up display (HUD)
Koncepció szintjén már az ötvenes évek végén foglalkozott vele a GM a Chevrolet Corvettekben. Bár látványos és ma már a középkategóriás modellekben is elterjedt, inkább zavarónak találják, vagy egyszerűen nem figyelnek rá.

5. Hangvezérlés
A BMW-től jött az ötlet a kétezres évek elején, de manapság már szinte alapfunkció a közepesen drága autókban is. Gyakran pontatlan, nehezen érti meg a parancsokat, főleg a nem angol nyelvű utasításokat. Az ezzel járó idegességnek visszatartó ereje van.
6. Illatosító rendszer
Javarészt luxusautókban érhető el a gyárilag beépített illatosító rendszer, de sokan inkább saját illatosítót használnak. Eleve a „külső” illatosítók is kikoptak a divatból, s amíg új az autó, inkább az új autókra jellemző friss illatot szeretjük, nem a kókuszét vagy banánét.
7. Tetőablak/panorámatető
Ennek is ősrégi, ötvenéves története van, s az ötletgazda ugyancsak a Mercedes-Benz volt. Bár népszerű extraként dívik, még mindig csak a felsőkategóriás autók kiváltsága. Az a tapasztalat, hogy – miután elmúlt a „háromnapos csoda” - ritkán használják, meg is feledkeznek róla. Hosszú távon plusz problémát jelenthet a szigetelés vagy a mozgató mechanika, ezért egy idő után dekorációvá züllik.

8. Sportmód
Ma már nagyon gyakori az autókban. Eleinte, az autóvásárlás után sokszor kipróbálják, de végül legtöbbször a normál vagy eco vezetési mód mellett teszik le a voksukat, s ezen nem is változtatnak, mert így kevesebbet fogyaszt az autó, és jobb bánásmódban részesül. A teljesítménybolond fiatal férfiakra ez a megállapítás természetesen nem vonatkozik.
9. TV/DVD lejátszó a hátsó üléseknél
A legtöbb utas ma már inkább saját eszközön (tablet, telefon) néz mindenféle tartalmakat, videókat és filmeket, idegenkedik az effajta autós kellékektől.
10. Tiptronic: manuális váltás automata váltókon
Az autós történet a Porschéhoz köti a rendszer bemutatását, a 911-es modellekbe kezdték beépíteni a kilencvenes években. A kuplungpedál nélküli váltást legtöbbször a kormánykeréken található váltófülekkel lehet igénybe venni. Leginkább az autóversenyek megszállottjai használják a sportosabb vezetési élmény miatt, a tágabb közönség azonban nagyon gyorsan elfeledi.

11. Lejtmenetsegítő rendszer
A HDC (Hill Descent Controll) a több mint negyed évszázada jelent meg a sorozatgyártott Land Roverekben. A funkció hepehupás meredek terepen nagyon hasznos lehet, de városi körülmények között és autópályán teljesen kihasználatlan. Előfordul, hogy a sofőrök nem is tudnak arról, hogy ilyet is tud az autójuk.