Ferrari

Legyőzheti egy ember a rajtelektronikát?

2022.08.14.

Ahogy mozdul az autóipar a villanyosítás és az önvezetés felé, úgy lesz a vezetés élménye egyre digitalizáltabb, irányítottabb, és értékelődik fel a valódi élményautózás lehetősége. 

Ugyanakkor kár lenne azt gondolni, hogy nincs többé szükség sofőrökre, pilótákra. Erre akart rávilágítani mindenkit a Driven Media Youtube-csatorna, ahol arra keresték a választ, hogy vajon egy profi pilóta képes-e jobb reakcióidőkre és jobb gyorsulásra, mint egy rajtelektronika. A kísérlethez egy kellően nagy kihívást nyújtó Ferrari 488 Pistát használtak, amiben egy 3,9 literes, 710 lóerős V8 motor adja le döbbenetes erejét a hátsó kerekekre, tehát felesleges kerék kipörgés nélkül elindulni vele különösen nehéz feladatnak ígérkezik.

Azonban Scott Mansell profi pilóta megpróbálkozott a feladattal, hogy legyőzze a gyári rajtelektronikát, ami precíz mérések ezreit végzi el néhány milliszekundumon belül, hogy a lehető legoptimálisabb tapadás mellett lőjjön ki a szupersportautó. Könnyen gondolhatnánk, hogy egy ilyen komputeres technika mellett már semmi szükség nem lehet a sofőr beavatkozására, de a Driven Media mérésén bizony Scott Mansell bizonyult gyorsabbnak. Amíg a Ferrari rajtelektronikával indulva 11,15 másodperc alatt tette meg a negyedmérföldet, addig Mansellnek sikerült 10,99 másodperc alatt a bravúr, ami még a pilótát is meglepte.

Ha érdekel, hogy hogyan zajlott a mérés, akkor az alábbi linken megtekinthető a videó:

https://www.youtube.com/watch?v=mRazMnZluNI&feature=emb_title

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....