Ferrari
Ugyanakkor kár lenne azt gondolni, hogy nincs többé szükség sofőrökre, pilótákra. Erre akart rávilágítani mindenkit a Driven Media Youtube-csatorna, ahol arra keresték a választ, hogy vajon egy profi pilóta képes-e jobb reakcióidőkre és jobb gyorsulásra, mint egy rajtelektronika. A kísérlethez egy kellően nagy kihívást nyújtó Ferrari 488 Pistát használtak, amiben egy 3,9 literes, 710 lóerős V8 motor adja le döbbenetes erejét a hátsó kerekekre, tehát felesleges kerék kipörgés nélkül elindulni vele különösen nehéz feladatnak ígérkezik.
Azonban Scott Mansell profi pilóta megpróbálkozott a feladattal, hogy legyőzze a gyári rajtelektronikát, ami precíz mérések ezreit végzi el néhány milliszekundumon belül, hogy a lehető legoptimálisabb tapadás mellett lőjjön ki a szupersportautó. Könnyen gondolhatnánk, hogy egy ilyen komputeres technika mellett már semmi szükség nem lehet a sofőr beavatkozására, de a Driven Media mérésén bizony Scott Mansell bizonyult gyorsabbnak. Amíg a Ferrari rajtelektronikával indulva 11,15 másodperc alatt tette meg a negyedmérföldet, addig Mansellnek sikerült 10,99 másodperc alatt a bravúr, ami még a pilótát is meglepte.
Ha érdekel, hogy hogyan zajlott a mérés, akkor az alábbi linken megtekinthető a videó:
https://www.youtube.com/watch?v=mRazMnZluNI&feature=emb_title
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!