Lexus

A Lexus egy szintre hozná az összes modelljét

2024.09.03.

A japán cég évek óta "benchmarkolja" német riválisait, és rájött, hogy a megnövelt karosszériamerevség lehet a kulcs ahhoz, hogy autói még jobbá váljanak. 

A Lexus évek óta a legnépszerűbb luxusmárka azok számára, akik a hosszú élettartam és a kényelem tökéletes egyvelegét keresik. Viszont néhány modelltől eltekintve - mint például az LFA, az ISF, és az LC500-as - a márka autói nem váltanak ki különleges érzéseket belőlünk. Mostantól kezdve viszont ezt meg szeretnék változtatni. 

A japán Toyota almárkája 2018 óta benchmarkolja német riválisainak autóit, és a mérnökök arra a következtetésre jutottak, hogy a Lexus autói egyszerűen nem tudják felvenni a versenyt a német autókban található karosszériamerevséggel.

A ténymegállapítást követően a márka fejlesztői csapata arra törekszik, hogy a Lexus összes modelljének első, hátsó és két középső részét is egy támasztó merevítéssel egészítsék ki. 

"Ugyanazt a vezetési élményt célozzuk meg, függetlenül attól, hogy milyen Lexus-modellben utazik" - nyilatkozta Toshinori Ito, a cég érzékenységi- és teljesítményfejlesztési-részlegének projektmenedzsere, az Auto News-nak. 

Korábban a Lexus csak az autók hátsó részének merevítésére összpontosított, mielőtt megtudta volna, hogy hogyan viszonyulnak riválisai a karosszéria összeszereléshez.

"Nem teljesen értettük a négy merevítési pontot, viszont a konkurencia tanulmányozását követően realizáltuk, hogy mostantól minden Lexus-modellben szükség van ezekre a fejlesztésekre" - mondta Ito. 

A Lexus gyártási folyamataiban már történtek is változások a célok megvalósítása érdekében. A teljesen elektromos RZ-t extra első merevítéssel ruházták fel, amikor elkezdték gyártani 2022-ben, míg 2023-ban az NX crossovert frissítésekkel látták el az elülső részen, 2024-ben pedig a hátsó részeken is. A vállalat elmondása szerint ezt a merevítést a Lexus minden autóján kipróbálták, beleértve az ES szedánt és az LM egyeterűt is.

"Biztosak vagyunk benne, hogy ezek a módosítások az összes modellen végrehajthatóak" - jelentette ki Ito. 

A fent említett változások így végbe mennek majd az összes Lexus-modellen, viszont ez évekbe telhet, mivel vannak olyan típusok, amiknek a teljes alvázát meg kell majd változtatni, így a gyártási folyamatot is, ami egy rendkívül hosszú procedúra. Ennek ellenére ez egy jó irány a Lexusnál, és a márka rajongói biztosan értékelik majd ezeket a fejlesztéseket. 

Forrás: 
https://www.motor1.com/news/731506/lexus-taste-chagne-with-body-rigidity-updates/

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.12
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 02. 12.....
2025.02.11
Sokan fogják fel az autótartást, mint maszkulin jellemzőt. Ha megfosztják őket a kocsijuktól, akkor....
2025.02.11
Kedden elindult a Tesla Inc. amerikai elektromobilitás-technológiai és energetikai vállalat....
2025.02.11
A Toyota Hino divíziójának ügye a legnagyobb a Volkswagen Dieselgate botránya óta.  ..
2025.02.11
Turbó-fokozatba kapcsolt az építkezés a Hungaroringen: 900 ember dolgozik naponta azért, hogy....
2025.02.11
Közép- és Kelet-Európa talán legszebb fekvésű autógyárában 2023-ban 350 ezer Kia személyautó....
2025.02.11
Sok munkával telt a WRC holtszezonja a japánok gyári csapatának, mivel gyorsan kellett reagálni az....
2025.02.11
Elon Musk amerikai üzletember nettó vagyona idén először került 400 milliárd dollár alá, ami az....
2025.02.11
Volt olyan sofőr, akit a több százezres bírság sem rettentett vissza attól, hogy száguldozzon. És....
2025.02.11
Bombaként robbant a hazai autós társadalomban a hír, hogy legálisan használható LED-es fényforrás a....