Bemutató

Lexus GS 300h hazai bemutató - Presser Gábor a márka hazai nagykövete

2014.04.27.

Az újdonság részleteinek ismertetése volt a fő attrakció, azonban további érdekességek is színesítették a Lexus középkategóriásának magyarországi bevezetését.

Szöveg: Horváth Miklós, Képek: Toyota Motor Hungary, Horváth Miklós

Az esemény házigazdája Krajcsovits Sándor, a Toyota Motor Hungary oktatásért és kommunikációért felelős osztályvezetője volt. Köszöntőjét követően ismertette a Lexus 2014-es újdonságait, melyek az év hátralevő részében kerülnek majd a hazai szalonokba. Szó esett a ráncfelvarráson átesett CT 200h-ról, ahol a „minor change” részleteit címszavakban átfutottuk és megtudtuk, hogy a prémium hatch back karosszéria merevségét megnövelték, áttervezték a futóművét, és javítottak az aerodinamikáján, egyúttal a predator ábrázatot kölcsönző hűtőmaszk jelzi, hogy megtörtént a formai felzárkóztatás is. A közepes SUV-ról, az NX-ről is szó esett, de itt leginkább azon volt a hangsúly, hogy a koncepció és a szériagyártásba került megjelenés között nincs olyan nagy szakadék, mint ahogy az általában lenni szokott. Végül, de nem utolsó sorban a sportos RC kupé esetében – érthető okokból – a teljesítmény volt előtérben. Krajcsovits urat a TMH április 1-től kinevezett új elnöke, Shingo Kato követte a porondon, aki beiktatása óta első ízben vett részt sajtóeseményen. Az 52 éves cégvezető 1985-ben csatlakozott a Toyotához, azóta több kelet-európai ország importőri elnökségét is ellátta már, mint például a kazahsztáni és a csehországi. Korábban pedig Angliában és Franciaországban dolgozott a cég pénzügyi divízióját erősítve.

Az orsó, vagy inkább Predátorra emlékeztető hűtőmaszk az aktuális formanyelv leghangsúlyosabb része. A légellenállási együttható 0,26, a belépő modell ára pedig 12,47 millió - még több kép a galériában

Az említett megszólalók mellett Kárpáti László Lexus manager is tartott egy összefoglalót a márka hazai és globális eredményeiről. A 2013-as év kétségtelenül sikeresnek mondható a japán márka életében. Húszezer híján 10 millió Toyota és Lexus modell gördült ki a gyártósorokról világszerte, ebből mintegy 524 ezer darab Lexus talált gazdára. A tavalyi évben Magyarországon eladott 150 darab Lexus modellel Uniós szinten második helyen vagyunk piaci részesedés tekintetében, és ezek 90 százaléka hibrid hajtással szerelt verzió volt. A Toyota tőzsdei értéke azonban messze meghaladja az egyéb autógyárak tőkepiaci értékét, aminek oka a brand manager szerint az ügyfél-elégedettség. A Lexus ügyfelek jellemzően elégedettek a termékkel és hasonlóképp az ügyfélszolgálattal is – tájékoztatott bennünket Kárpáti úr és ennek alátámasztására több hazai ügyféllel készült videó-spot került bejátszásra.

A folytatásban Presser Gábor lépett a színpadra, aki április 24-től a Lexus hazai nagykövete lesz, és egy éven keresztül egy sienna barna GS 300h-t kap reprezentatív használatra a Toyota Motor Hungary-tól. A zenész saját bevallása szerint nem ért az autókhoz, ennek ellenére sokat vezet és az eddig használt modellek felsorolása sem hozta zavarba. Életében először, amikor autót vehetett volna, a pénzét egy Hammond-orgonára költötte, ami szerinte minden billentyűs számára az első helyen van, különösen akkor, ha ad magára és a hangszerére, ráadásul koncertezik is néha. Nagyjából két Zsiguli árából vette meg élete első Hammond-orgonáját, e miatt az autóvásárlás későbbre tolódott. Angliában voltak, amikor megtetszett Pici bácsinak egy Mini, és erre azt mondták a zenésztársak, hogy él Budapesten egy Austin Patrícia nevű hölgy, aki – mint később kiderült – az Austin autógyár-tulajdonos család tagjaként minden évben kap egy vadiúj Minit, amit a következő évben alig használtan el szokott adni. Így vette meg az LGT frontembere élete első autóját, amit egy évvel később ő maga is eladott, és ezt azóta is bánja. A kultusz autó után egy Fiat 127 következett, amit nem szeretett annyira, aztán egy Mercedes, aminek a megvételét Sztevanovity Zorán intézte, puszta baráti szívességből. Mosolyogva emlékszik vissza a dalszerző a Lada Nivás éveire, utólag vicces autónak és fura szerkezetnek nevezve az orosz terepjárót.

Presser Gábor szinte soha nem hallgat rádiót az autóban, mivel az éppen aktuális zenékkel és a saját válogatásának hallgatásával szereti múlatni az időt

A Niva után Volvo kombi és egy fecskefarkú, kormányváltós Peugeot 404-es is megfordult a garázsában, utóbbit a legkedvesebb autójaként emlegeti. Ezután Ford Explorer következett, amit 22 ezer mérfölddel a Bátortábornak adományozott, miután egy kereskedő szemtelenül alacsony árat kínált fel érte, amikor eladósorba került a verda. További ismeretlen Mercedes típus és legalább 6 Saab modellel folytatódik a felsorolás. A Saab szerelmet az Amadinda együttes Rácz Zolijának köszönheti a billentyűs zeneszerző, aki egyszer a Rottenbiller utcai stúdióban beült a kollégája szerzeményébe és a Keletinél az mondta, hogy ő is ilyet akar. A Saab 9000 Presser Gábor szerint az egyik legszebb autó, amit valaha gyártottak. A sort végül egy Smarttal zárta a művész és azzal a magyarázattal, hogy könnyű vele parkolni, viszont nagyon erősen rázkódik a kasztnija. A Kossuth-díjas művész egyébként rendkívül nagy időveszteségként éli meg a városi autózást, különösen akkor, amikor zöld a lámpa és mégis áll a sor. Az autózás és önmagában a helyzetváltoztatás kivesz a munkából – folytatta Presser, ezért ha tehetem, beviszem azt az utastérbe és így valamennyire kompenzálom a veszteséget, amit a jövés-menés okoz nekem. Ezért fontos a jó audio-rendszer és a magas szintű zajszigetelés, szerencsére mindkettőben nagyon erős a Lexus – nyilatkozta Pici bácsi, aki elmondása szerint élete első hibridautós élményét Katona Klárinak köszönheti, aki egy Toyota Prius-szal egyszer elvitte valahová és akkor érezte azt a bizonyos „villamos” feelinget.

Az ünnepélyes átadás pillanatai - balról Shingo Kato a Toyota Motor Hungary elnöke

Az esemény apropóját adó Lexus GS 300h-ról az előadók csak szuperlatívuszokban beszéltek, túlzás nélkül állíthatom, hogy minden okuk meg volt rá. A kategóriájában, a prémium nagyautók (E-Premium szegmens) között az eladások mintegy 70 százalékát teszik ki az automata sebességváltós, dízel üzemű modellek. Részarányuk az elmúlt három évben drasztikusan megnőtt a hazai piacon, gyakorlatilag ezek a modellek felelősek azért, hogy a szegmensben 2010 óta mintegy másfélszeresére nőttek az eladások. A GS300h teljesítmény és károsanyag-kibocsátás vonatkozásában messze lekörözi a vetélytársak felhozatalát, hiszen ha az eddig is világelsőnek számító hibrid-rendszerét változatlanul beépítették volna, akkor sem lenne okuk félni attól, hogy utolérik őket. A 2,5 literes, soros, négyhengeres, benzines aggregát 181 lóerőt teljesít, ehhez kapcsolódik a 42 lóerős hibrid egység teljesítménye, így a kettő együtt 223 lóerőt szabadít a hátsó kerekekre mindössze 109 g/km-es szén-dioxid kibocsátás mellett. A belépő modell 12,47 millió forintba kerül, az alapfelszereltség főbb elemei:  a teljes biztonsági csomag ( VDIM, VSC, HAC, EPS, EBD ), 10 légzsák, riasztóberendezés, kulcs nélküli nyitás, elektromos ülésállítás, Bi-xenon fényszórók, tolatóradar, Bluetooth, Aux, USB port és egy Prémium audió rendszer, 12 hangszóróval. Az európai igények szerinti személyre szabhatóságot ugyan továbbra sem szerepeltetik a kínálatukban, de a hét felszereltségi csomag további 800 variációra ad lehetőséget. A csúcs verzió 19,64 millióba kerül, és az importőr által végzett összehasonlítás szerint 1,8-4 millió forintos az árkülönbség a germán prémium kategóriás, 2 literes, dízel és automata váltóval szerelt kihívókkal szemben.

A részletes bemutatást a tesztrovatban megjelenő hosszabb vallatásból származó írásunk tartalmazza majd.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....