önjáró autók

Lexus: teljes autonómia már 2020-tól

2017.09.15.

A tokiói nyári olimpiai játékokra időzíti autonóm mobilitási technológiájának globális premierjét a Toyota-csoport.

A Lexus zászlóshajója, az LS luxusszedán számtalan funkcióval képes megkönnyíteni sofőrje dolgát, kényelmesebbé tenni az utazás monoton vagy kellemetlen pillanatait. Egy dolgot nem tud, illetve nem akar: kivenni a vezető kezéből az irányítást. Sem a technológia, sem a jogi szabályozás nem áll még készen arra, hogy huzamosabb ideig önállóan haladjanak a gépkocsik, ezért a Lexus úgy döntött, a félreértések elkerülése érdekében nem használja az autonóm mobilitás kifejezést.

Ennek azonban pár éven belül vége: 2020-ra ugyanis elkészülnek az autógyártó 4. szintű autonómiával felvértezett típusai, és mivel a Lexus anyamárkája, a Toyota a tokiói olimpia főtámogatója, itt, a XXXII. nyári játékokon debütál élesben a Lexus sofőr nélküli technológiája.

A rendkívül zsúfolt úthálózatú Tokió első hangzásra nem tűnik ideálisnak a robotpilóta nyilvános főpróbájára, ám a rendezők és vendégek rendelkezésére bocsátott autók nem a belvárosban, hanem az egyik olimpiai helyszínen, Odaiba-sziget parti szakaszán csillogtathatják meg tudásukat.

„Az olimpia fordulópont lehet, mindenekelőtt a technológia ismertsége és társadalmi elfogadottsága szempontjából” – indokolta az időzítést Ken Koibuchi, a Toyota-csoport autonóm mobilitásért felelős ügyvezető igazgatója, hozzátéve, hogy a vezető és az autó közötti, szoros együttműködésként tekintenek az automatizált közlekedésre, és hogy az sokkal inkább a biztonság, semmint a kényelem fokozására szolgál.

Arra is emlékeztetett Koibuchi igazgató, hogy az autonóm közlekedés megvalósulása nem csupán az autógyártókon múlik. Nagy felbontású, rendkívül részletgazdag térképek nélkül ugyanis képtelenség elvárni a centiméteres pontosságú navigációt a járművektől. Koibuchi várakozásai szerint a japán kormány erőfeszítései nyomán 2020-ra az ország autópálya-hálózatának szinte teljes egészét feltérképezhetik, a városi utcák hálózata azonban egészen más nagyságrendű kihívást jelent.

Fotók: Lexus, tokyo2020.jp/en/

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő....
2025.12.12
Tovább bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI Magyarország és az E.ON Drive....
2025.12.12
A Peugeot ezzel az autóval új színt hozott a palettára.   ..
2025.12.12
Továbbra is Mohammed ben-Szulajem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke: az emirátusokbeli....
2025.12.12
A logisztika nem csupán szállítás, hanem összetett, valós idejű döntések hálózata – mondja Berta....
2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....