Lexus

Lexus Zero Gravity: Irány a hold!

2020.01.30.

Egy nemzetközi művészeti és formatervezési magazin, a Document Journal felkérésére, egy leendő holdbéli társadalmat megálmodó összeállítás illusztrációjaként a Lexus európai dizájnstúdiója hét különleges tanulmányt is kifejlesztett. A magazin végül Karl Dujardin álomjárművét, az űrkutatás szélsebes izgalmait megtestesítő Lexus Zero Gravityt választotta ki megjelentetésre az élvonalbeli nemzetközi formatervezők és építészek által megálmodott holdjárók közül. A formai vázlatokat a Lexus fejlett európai dizájnközpontjában, az ED2-ben dolgozták ki, a végleges rajzokban a Lexus LF-30 Electrified tanulmányautó hatása is tetten érhető.

A 2012-ben útjára bocsátott Document  Journal olyan különleges, félévente megjelenő kiadvány, amely neves szerzők és képzőművészek munkáin keresztül taglal észak-amerikai és globális kulturális témákat. A szerkesztők ezúttal a világ minden pontját bejárva kutatták fel azokat a lebilincselő gondolkodókat és formatervezőket, akik aztán részt vettek a Hold-dizájn projektben.

A Lexus forradalmi, futurisztikus formatanulmányai mellett olyan neves építészek vettek részt a holdbéli környezet megálmodásában, mint Shohei Shigematsu (OMA), Dan Wood és Amale Andaos (WORKac), Kulapat Yantrasast (wHY) vagy Lyondon Neri és Rossana Hu. A közös munka eredményeként létrejött praktikus és ezoterikus megközelítést egyaránt alkalmazó, gondolatébresztő tervek központi motívuma az a várható szabadság, amelyet a gravitáció hiánya jelent majd az emberek számára. Mariko Mori eredeti, éteri szépségű munkával állt elő; a 'Frog' ipari formatervező stúdió és a Nike közös erővel álmodtak meg forradalmian újszerű fogyasztási cikkeket; Steve Fuller szociológus és író, az Emberiség 2.0 szerzője egy Hold-kolónia létrejöttének történelmi, szociális és filozófiai következményeit boncolgatta; míg DJ Honey Dijon világhírű lemezlovas exkluzív lejátszási listával festette alá a Hold-élményt. A Lexus európai formatervezési központja, a tavaly októberben a Tokiói Autószalonon hatalmas sikert arató, idén márciusban pedig a Genfi Autószalonon Európában is bemutatkozó LF-30 Electrified tanulmányautót is jegyző ED2 összesen hét pályamunkát fejlesztett ki és adott át a folyóirat hold-dizájn portfoliójába, ezek közül került kiválasztásra a Lexus Zero Gravity.

„Formatervezőink a rövid távú gyárthatóság követelményén túl arra kerestek választ, hogy a fejlett technológiák hogyan változtathatják meg a járművek és vezetőik közötti együttműködést.” – avat be Ian Cartabiano, az ED2 elnöke. „A lehető legjobb pillanatban: az LF-30 fejlesztési folyamatának félidejében kaptuk a felkérést. A projekt révén a dizájnerek tovább álmodhatták az LF-30 projektjét, az utastérben alkalmazott formanyelvet pedig részben a holdjárműveknél is hasznosíthatták.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....