Lexus

Lexusban nincs ennél nagyobb, luxusban sem sok

2021.10.20.

Európában egyelőre továbbra sem lesz elérhető, de a Lexus leleplezte óriás crossovere, LX legújabb generációját. A modellben két új, erőteljes és hatékony erőforrás mutatkozik be – egy benzines és egy dízel. Az új VIP modellváltozat négy különálló ülést és kiemelkedő kényelmet kínál, míg a fokozott biztonságról a Lexus első ujjlenyomat-érzékelős indítógombja gondoskodik.

A Lexus egy exkluzív esemény keretében, Oroszország fővárosában, Moszkvában leplezte le a vadonatúj Lexus LX modellt. Az új LX – amely kifejezi a Lexus elkötelezettségét a vásárlók világszerte eltérő életstílusának és igényeinek kielégítésére – a tervek szerint 2022 elejétől lesz elérhető. Az 1996-os megjelenése óta az LX lett a Lexus SUV zászlóshajója, köszönhetően kiemelkedő menetkomfortjának és képességeinek, amelyek a legváltozatosabb útviszonyokkal is megbirkóznak a világ minden táján. Ezek, illetve a páratlan megbízhatóság, tartósság és terepképességek biztosítják a modell különleges szerepét. Az LX modellből már több mint 500 ezer példány kelt el, világszerte több mint 50 piacon, beleértve több mint 60 ezer darabot Oroszországban és más az EU-n kívüli kelet-európai piacokon.

A vadonatúj LX tervezésénél az utasok kényelme volt előtérben, így az autó minőségi időtöltést és új élményeket kínál a bent ülők számára. Habár a megbízhatóság, a tartósság és a terepképességek megőrzése érdekében maradt a hagyományos, alvázas szerkezet, az új GA-F platformnak köszönhetően új karakterisztikát kapott az autó. Ezt pedig többek között a közel 200 kilogrammos tömegcsökkentésnek és a digitálisan kifejlesztett, nagyobb merevséget biztosító testnek köszönheti a modell. Az új LX elérhető lesz egy nagyteljesítményű, kiemelkedő nyomatékot biztosító 3,5 literes V6-os ikerturbós benzinmotorral LX 600 jelöléssel, illetve egy 3,3 literes, szintén V6-os ikerturbós dízelmotorral LX 500d néven.

Mindkét változatban elektronikusan vezérelt fékrendszer (ECB) és elektronikus szervokormány (EPS) kap helyet a Lexustól megszokott egyedi vezetési élmény érdekében, közúton és terepen egyaránt. A fokozott biztonság és a még komfortosabb vezetési élmény érdekében a középkonzolon a Lexus kínálatában először megjelent a dupla képernyős rendszer, amely egy 12,3 colos felső és 7 colos alsó megjelenítőből áll. Mindemellett világújdonságként elérhető lett a hátsó terepkamera, amely képes megmutatni, hogy mi van a jármű hátsó része alatt. Továbbá, annak érdekében, hogy a lehető leginkább alkalmazkodjon a Lexus vásárlók valós igényeihez, elérhető lett a VIP modellváltozat, amely négy különálló ülést kínál az utastérben, hogy bármilyen útviszonyok között a legmagasabb szintű kényelmet és biztonságot tudja nyújtani. 

Ami a megjelenést illeti, az újdonság az NX modellel megkezdett dinamikus és funkcionális formanyelvet viseli magán, ám az arányokat úgy igazították, hogy azok erőt és kifinomultságot sugározzanak, ahogyan az egy SUV zászlóshajóhoz illik. A korábban említett technológiák mellett a lopás kockázatát csökkentő, ujjlenyomat-érzékelős indítógomb is elsőként jelent meg a Lexus kínálatában.

A teljes tervezési koncepció célja egy olyan forma megalkotása, amely a kifinomultságot kombinálja az erőt sugárzó, lehengerlő megjelenéssel, ahogyan az egy SUV zászlóshajóhoz illik. Az új, orsó alakú hűtőrács – amely a friss, funkcióalapú formanyelvet követi – háromdimenziós, krómkeret nélküli megjelenést kapott, kifejezve ezzel egységét a karosszériával és egyben masszív kisugárzást nyújtva.

Az új GA-F platformot először vette át a Lexus, ezzel törekedve az ideális tehetetlenségi tényező elérésére. A jármű első/hátsó tömegközéppontja optimalizálva lett, köszönhetően az erőforrás hátrébb helyezésének. Amellett, hogy kisebb motorokat, illetve egy új, könnyebb aktív magasságállítással (AHC) ellátott futóművet kapott az újdonság, a tetőelem – amely magasan a súlypont felett helyezkedik el – könnyű alumíniumból készül. Mindez körülbelül 200 kilogrammos tömegcsökkentést, és a súlypont lényegesen alacsonyabbra kerülését eredményezte. Az először használt EPS és a szerkezeti ragasztás alkalmazása a karosszéria esetében egyértelmű javulást eredményezett a kormányzás és a gázreakciók tekintetében is. 7

Az első generáció óta öröklődő 2850 milliméteres tengelytávolság és az előddel megegyező terepszögek (első és hátsó terepszög, valamint rámpaszög) kiváló terepképességeket és tágas utasteret biztosítanak. Az AHC futómű, amelynek segítségével mindig az adott körülményekhez igazítható az autó hasmagassága, még szélesebb körű beállítási lehetőségeket kínál. Ezen felül az AHC képes stabilizálni a járművet kanyarodás, gyorsítás és lassítás közben, köszönhetően a rugóerő optimalizálásának. Az új terepkamera-rendszer négy kamerát használva segíti a vezetőt abban, hogy mindenről értesüljön, ami az autó körül történik.

A hátsó terepkamera is újdonság, amivel a kormánynál ülő láthatja, hogy éppen mi történik az autó alatt, illetve az első és a hátsó kerekek környékén.  A középkonzolon a Lexus palettáján először egy duplaképernyős rendszer kapott helyet, amely függőlegesen helyezkedik el. A felső, 12,3 colos érintőképernyőn a navigáció és az audiorendszer beállításai jelennek meg, illetve itt látható a terepkamera-rendszer képe, amennyiben éppen terepen halad az autó. Az alsó, 7 colos megjelenítőn a klíma kezelőszervei és az üzemmódválasztó kapcsolói találhatók, amelyekkel az adott vezetési beállítást és egyebeket lehet módosítani.

Az LX 600 új, 3,5 literes V6-os ikerturbós benzinmotorja már az alacsony fordulatszám-tartományokban is nagy nyomatékot biztosít, és kiváló reakciókkal rendelkezik. A csúcsteljesítmény 415 lóerő (305 kW), míg a maximális nyomaték 650 Nm. Az erőforrás kellemes gyorsulással és nyomatékos karakterisztikával ruházza fel az újdonságot, egészen a magasabb fordulatszám-tartományokig. A Lexus első 3,3 literes, V6-os ikerturbós dízelmotorja az erőforrás minden részében optimalizált kialakítást kapott, amelynek köszönhetően 299 lóerős (220 kW) csúcsteljesítményt, 700 Nm maximális nyomatékot és kiváló üzemanyag-hatékonyságot kínál az LX 500d modell számára.

A motor a már alacsony fordulatszámnál ébredő nyomatékos karakterisztikát használja fel az erőteljes gyorsulás érdekében, ezzel jobban a vezető kezére dolgozva. Az újonnan beépített, kettős megfúvású iker-turbófeltöltők a változó geometriával kiemelkedő teljesítményt nyújtanak, hogy minden körülmények között lenyűgöző gyorsulást biztosítsanak. A rendkívül érzékeny kisebb turbó alacsony fordulaton biztosítja a kiváló teljesítményt, míg az ikerturbós rendszer nagyobb beömlője magasabb tartományokban teszi lehetővé a töretlen gyorsítást. Mindkét hajtáslánchoz tízfokozatú automata váltó társul, amely gyors és komfortos haladást biztosít a vezető számára, miközben segíti a gyorsítást elinduláskor, támogatja a terepjárást, és magas sebességtartományban is jó üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé.

A négy különálló üléssel ellátott VIP modellváltozat a kényelem legmagasabb szintjét kínálja, köszönhetően az oldalirányú erők és az úthibák ellen is kiváló tartást biztosító hátsó foteleknek. A háttámlájuk 48 fokban dönthető, és saját hátsó konzolt is kaptak. Az első utasülés mögötti hátsó képernyő a jobb kilátás érdekében ledönthető, ezzel a nyitottság érzését és kényelmes légkört teremtve, amihez az akár 1100 milliméteres lábtér is hozzájárul. Mindemellett egy lábtartó is lehajtható az első utasülés háttámlájáról, ezzel tetőtől talpig még pihentetőbb testhelyzetet engedve.

Az olyan kényelmi funkciók, mint az oldalsó napárnyékolók, a speciális olvasófények és a hátsó képernyő az alapfelszereltség részét képezik. A VIP modellváltozat exkluzív, tetőn található légbefúvói egy frissítő zuhany élményét adják a klímán keresztül, ezzel biztosítva a hátsó utasok komfortját. Ha mindez nem lenne elég, az exkluzív hátsó középső konzol oldalán is találhatók légbefúvók, amelyek tovább növelik a légkondicionáló hatékonyságát azzal, hogy finom takaróként melegítik az utasokat testét. A hátsó vezérlőkonzol – amely központilag irányítja a hátsó ülések széleskörű funkcióit –, és a körülötte található elemek a formájuk és az elhelyezkedésük szempontjából nagy odafigyeléssel, a használhatóságot első helyre helyezve lettek megtervezve a legapróbb részletekig.

A legújabb multimédiás rendszerek alkalmazása fokozottabb kényelmet biztosít. Teljes kompatibilitás az Android Auto és a vezeték nélküli Apple CarPlay alkalmazásokkal. Az LX az alapfelszereltség részeként 10 hangszórós prémium audiorendszert kap, de opcióként a 25 hangszórós Mark Levinson Premium Surround rendszer is elérhető. A VIP modellváltozatban új generációs szórakoztatórendszer kapott helyet, amelynek intuitív kezelhetőségéről érintőpanel gondoskodik.

A Lexus kínálatában először megjelenő ujjlenyomat-érzékelős indítógomb csökkenti az autólopás kockázatát. A Lexus Safety System + csomag legfrissebb generációja olyan aktív biztonsági rendszereket és vezetéstámogató asszisztenseket foglal magában, mint a kibővített ütközést megelőző rendszer az új vészhelyzeti kormányzássegítő asszisztens funkcióval, a továbbfejlesztett sáv- és nyomtartó rendszer, a dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika az új kanyartempó-csökkentő funkcióval, vagy az országúti segélyszolgálat.  A BladeScanTM adaptív távfény-vezérlés alkalmazásával a vezető úgy használhatja a távolsági fényszórót és veheti észre időben a gyalogosokat, valamint a jelzőtáblákat, hogy közben nem vakítja el a közlekedés többi résztvevőjét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..