Lexus

LF-30: a Lexus új elektromos víziója

2019.10.26.

A 2019-es Tokiói Autószalonon leleplezett LF-30 Electrified tanulmányautó a Lexus villamosítási jövőképét testesíti meg. A futurisztikus külső előrevetíti a 2030-as évek Lexus elektromos járműveinek képét, amelyhez az önvzető technológiák használatát lehetővé tevő innovatív utastér, új generációs műszerfal és további fejlesztések társulnak. A kerékbe épített négy elektromotor, az elektromos kormányzás és a Lexus Advanced Posture Control (fejlett pozíciófelügyelet) segítségével az LF30 dinamikus vezetési élményt nyújt.

Az LF-30 Electrified ezen kívül számos olyan technológiát tartalmaz, ami már a következő évtized fejlesztéseit vetíti előre. Ilyen például az új, emberközpontú filozófia alapján kialakított műszerfal, vagy a steer-by-wire elektromos kormányzás. Az elektromos hajtás (BEV-technika) előnye, hogy nincs szükség motorházfedélre, így a jellegzetes, orsó alakú Lexus hűtőrács még inkább beleolvadhat az autó felépítésébe. Az autó oldalain végignyúló ablaküveg, az izmos sárvédők és a szárnyat formázó első lámpák széle adja ki az ikonikus Lexus-orsó kontúrját. Az autó orr-részének színe és az azon látható világító mintázat tudatja a szemből érkezővel, hogy az autó normál vagy önvezető üzemmódban közelít felé.

 

Az LF-30 Electrified tanulmány műszerfalának számos következő generációs interfész megoldása a jövőt vetíti előre. Ilyen a gesztusvezérlés, vagy a kiterjesztett valóság (AR) általi információközlés. Ennek az eredménye pedig egy olyan utastér lett, amely az utasok és a vezető számára egyaránt kényelmes. Az első ülés egy repülőgép első osztályára emlékeztet. A beltér nyitottságot, és ezzel egyidejűleg biztonságot adó beburkoltságot sugároz. Minden kapcsoló és kezelőszerv kényelmes távolságra helyezkedik el, az utasülés gesztusvezérelt képernyője pedig tovább fokozza az utastér kényelmét. A művi izomzatot felhasználó hátsó ülések körbeveszik az utast, és többféle módon tudják tartani a testét: döntve, relaxációs vagy éber funkcióban. A hátsó ülések fölé beépített üvegtető hangvezérléssel működik, és gesztusvezérelt „SkyGate” kijelzőablakkal is felszerelték. Ez egy kiterjesztett valóság (AR) kijelző, ami többféle információt (csillagos égbolt, videók, vagy éppen navigáció) jeleníthet meg.

A menetteljesítmények, a vezethetőség, a kezelhetőség és a vezetési élvezet alapvető mértékű javítása érdekében az LF-30 tanulmányba a fejlett pozíciófelügyeleten kívül is számos élvonalbeli technológiát építettek be. A mind a négy kerékbe beépített motoroknak és az alacsonyan beépített akkumulátoroknak köszönhetően alacsony a jármű súlypontja, így kifejezetten élvezetesen vezethető. Az egymástól teljesen független első- és hátsókerékhajtás miatt a menetszituációtól függ, hogy a jármű első-, hátsó- vagy összkerékhajtással halad. A steer-by-wire rendszerű elektromos kormányzásban nincs mechanikus kapcsolat, így a menetkörülményektől függően sokkal flexibilisebben működtethető, és sokkal precízebben hajtja végre a vezető utasításait.

A jövő BEV-jeként az LF-30 már kábel nélkül tölthető, ami jelentősen leegyszerűsíti a napi használatot. Az LF-30 Electrified magával hordozza a Lexus Airporter elnevezésű dróntechnológiás segédjárművet. Önvezető üzemmódban a Lexus Airporter képes az otthon bejáratától a csomagtartóig elvinni a csomagokat. Mindezeken túl az automata beparkoló és utasfelvevő funkció teszi különlegesen kényelmessé az autózást; az LF-30 Electrified például automatikusan beáll a kocsifeljárótól a ház bejáratához, ahol felveszi az utasokat.

A Lexus LF-30 Electrified főbb műszaki adatai

Hosszúság (mm)

5.090

Szélesség (mm)

1.995

Magasság (mm)

1.600

Tengelytáv (mm)

3.200

Tömeg (kg)

2.400

Hatótávolság [WLTP] (km)

500

Akkumulátor kapacitás (kW/h)

110

Töltési sebesség (kW)

150

Gyorsulás 0–100 km/h  (s)

3,8

Végsebesség (km/h)

200

Legnagyobb teljesítmény (kW) / legnagyobb nyomaték (Nm)

400/700

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
Egy különleges, négynapos utazás, ahol a luxus, a kaland és a Lamborghini vendégszeretete....
2025.12.09
A karácsonyi lézerfények veszélyeztethetik a légi közlekedést, a nem biztonságos termékek vásárlása....
2025.12.09
A Lexus újraértelmezi az LS betűszót. Jelentése többé nem „Luxury Sedan”, hanem „Luxury Space”,....
2025.12.09
Újranyitja marosvásárhelyi bázisát és márciustól kilenc új célállomásra indít járatot a Wizz Air -....
2025.12.09
Kigyulladt egy kamion az M5-ös autópálya Szeged felé vezető oldalán Hernádnál, ezért a sztráda....
2025.12.09
A benzines csúcsmotorral is kipróbáltuk a BMW 2-es Gran Coupét. Jó utazóautó igényes ügyfeleknek. ..
2025.12.09
A Forma-1-es világbajnok Lando Norris jövőre a bajnoknak járó 1-es rajtszámmal indul majd. ..
2025.12.09
Újabb Mercedes-Benz Citaro csuklós dízel autóbuszok jelentek meg a fővárosi utakon. Az új járművek....
2025.12.09
Japánban bejegyeztette a GR MR2 kifejezést a Toyota, és ezzel minden korábbinál közelebb került a....
2025.12.09
Michelisz Norbi egykori csapata szembe megy az Italdesign vad Honda NSX restomodjával, és egy....