interjú

Lucas di Grassi a fenntartható fejlődésről

2022.01.28.

Az ABB Decoded podcast 2022-es évi első epizódjában Lucas di Grassi brazil autóversenyzővel készült beszélgetés hallható. Az 8. versenyévad ABB nagyköveteként, di Grassi nem csak a versenyeken elért sikereiről, például a Formula-E harmadik szezonjában kivívott bajnoki címéről beszél, hanem megosztja véleményét a fenntartható technológia előnyeiről az éghajlati kihívás kezelésében. 

Di Grassi szenvedélyesen beszél a sport erejéről, hogy felhívja a figyelmet olyan ügyekre, amelyek aggodalomra adnak okot. Di Grassi jövőképe és látásmódja túlmutat a pilótafülke falain, az autóversenyző régóta hisz az emberiség javát szolgáló együttműködésben.

Az e-mobilitás fejlődése   

Mivel di Grassi a kezdetektől fogva részt vesz a Formula E versenyeiben, így testközelből láthatta, tapasztalhatta a versenypályán és azon kívül is elért elképesztő fejlődést, valamint az e-mobilitás terén bekövetkezett hatalmas változásokat. 

Fotó: ABB

„2012-ben, amikor a Formula E igazán elindult, nagyon kevesen beszéltek az elektromos autókról, és az eladott e-járművek száma elhanyagolható volt a belsőégésű motorral hajtott járművekéhez képest. Tíz év alatt egy igazi forradalmat láthattunk a járműiparban. Napjainkban mindenki az elektromos autókról beszél, ezek a járművek ma már az eladások nagyjából 10%-át teszik ki, és az összes nagy autógyártó már elkötelezte magát amellett, hogy 5-10 éves távlatban szinte csak EV-ket gyárt majd.”

Az ABB nagykövete, Lucas di Grassi így nyilatkozott: „Életcélommá vált, hogy sikeres legyek a Formula E-ben, és

hogy a Formula E-t is sikeresnek lássam."

A motorsport jelentősége túlmutat az egyes versenyeken  

„Mindig is úgy véltem, hogy a motorsport jelentősége túlmutat az egyes versenyek fontosságán. Úgy tekintettem rá, mint egy platformra, amely üzleti lehetőséget kínál a vállalkozások számára, szórakoztatást nyújt a versenyek közönségének, és új ötletek, inspiráció forrása.

Amikor a Formula E megjelent, kezdtem megérteni, hogy a jövő az elektromos hajtásé lesz, és a levegő minősége miatt ez hatással lesz az emberek életminőségére is; demokratikusabb mobilitást fog teremteni, mert mindenki számára olcsóbb lesz eljutni A-ból B-be, és ez egy olyan technológiai forradalom, amely segít az éghajlatváltozás elleni küzdelemben is. Tehát ez valóban összhangban áll a célommal és a versenyzési szenvedélyemmel. Életcélommá vált, hogy sikeres legyek a Formula E-ben, és hogy a Formula E-t is sikeresnek lássam."

Közös felelősség   

Di Grassi esetében a környezetvédelmi kérdésekről szóló kampányok iránti elkötelezettség etikai és erkölcsi megfontolásokból fakad.

„Úgy hiszem, hogy miután az ember eléri az életben a főbb céljait, azaz van hol laknia, van elég étele, eljutott a kívánt képzettségi szintre, egészséges, akkor meg kell teremtenie ezt a világot azok számára is, akik még nem érték el ezeket a célokat, meg kell próbálnia javítani a társadalmat és előbbre vinni az emberiséget. És számomra ez azt jelenti, hogy a versenyzésben használt technológiát és know-how-t arra használom, hogy jobb hellyé tegyem a világot."

Jövőbe vetett derűlátás  

A technológia és az infrastruktúra fejlődése az, ami miatt di Grassi optimistán tekint a jövőbe. E fejlődés egyik egyértelmű példáját a 9. szezontól a Formula E következő generációs autója testesíti majd meg a versenypályán.

„A Gen 3 versenyautó igazolja, hogy a technológia elképesztő ütemben fejlődik, ezzel a versenyzés szerelmeseit elkápráztató autóval az embereknek is bemutathatjuk ezt a fejlődést. Az új versenyautó több mint kétszer nagyobb teljesítményű, 100 kilóval könnyebb és összkerékhajtású. Ez már gyökeres változásokat hozhat a versenyzésben – az autó egy igazi szörnyeteg lesz."   

Di Grassi számára a világszerte zajló, inspiráló fenntarthatósági projektek, valamint az e-mobilitás népszerűsítését szolgáló versenysorozat növekvő sikere reményt adott.  

„Ezeket a fejlesztéseket csak a technológia segítségével lehet elérni. A Formula E-ben részt vevő vállalatok, mint például az ABB, pontosan értik az infrastrukturális oldalt, a járműveket körülvevő technológiát, a töltést, a járművekbe jutó energiát, valamint az egyes alkatrészek újrahasznosíthatóságát – mindez nagyon reménykeltő számomra. A technológiának köszönhetően mindenképpen jobb örökséget és egy jobb világot hagyunk majd hátra a jövő generációinak."   

Az ABB Decoded új epizódja az ABB FIA Formula-E világbajnokság 8. szezonjának kezdete előtt vált elérhetővé az érdeklődők számára. A versenysorozat január 28-án és 29-én, a szaúd-arábiai Diriyahban startol, ahol a versenyzők ismét éjszaka versenyeznek a teljesen megújuló energiával működő, alacsony fogyasztású LED-technológiával megvilágított pályán. A 2495 km hosszú, 21 kanyarral nehezített Diriyah Circuit az UNESCO világörökség részét képező történelmi városfalakat kerüli meg. A kör végén pedig egy hosszú, energiát felemésztő egyenes szakasz található, ami igazi stratégiai próbatételt jelent a versenyzők számára. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.27
A magyar rendőrök egy, a norvég hatóságok által körözött quadot foglaltak le a Röszke autópálya....
2022.05.27
Palkovics László technológiai és ipari miniszter jelenlétében péntek kora délután kilencedik....
2022.05.27
- Felszállás előtt kigyulladt egy utas telefonja a Liszt Ferenc-repülőtéren, a Wizz Air malmői....
2022.05.27
- Az elsőhöz hasonlóan a Forma-1-es Monacói Nagydíj pénteki második szabadedzésén is Charles, a....
2022.05.27
A Toyota májusban 8 gyárát zárta be Japánban. A döntés az ázsiai régióban kitört koronavírus-....
2022.05.27
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló eseményekről folyamatosan ad hírt az....
2022.05.27
- A Mol arra kéri a vásárlókat, a benzinkutaknál a fizetéskor minden esetben mutassák be a forgalmi....
2022.05.27
Hosszabb kihagyás után folytatódik mesteremberek sorozatunk, ahol különböző járműjavítókat, és az....
2022.05.27
- A kilencedik helyen zárta a túraautó-világkupa (WTCR) Nürburgringen zajló második fordulójának....
2022.05.27
Halálos baleset történt Kiskőrösön, az érintett útszakaszon a szemle ideje alatt félpályás....