Légiközlekedés

A Lufthansa veszi meg a Niki-t

2017.10.13.

Megállapodott a Lufthansa-csoport és az Air Berlin arról, hogy egyes vagyonelemeket a Lufthansa vásárol meg a csődhelyetben lévő berlini légitársaságtól.

Az Air Berlin közleménye szerint a megállapodás részét képezi a Niki légitársaság, valamint a regionális járatokat üzemeltető LGW is. A teljes vételár 210 millió euró, amelyet a versenyjogi eljárások végén kap meg az eladó – írta az MTI. Sajtóértesülések szerint a Lufthansa nyolcvanegy repülőgépet, valamint háromezer munkavállalót vesz át, a gépek és a személyzet is Eurowings színekben fognak szolgálatot teljesíteni.

A tárgyalások az angol easyJettel és a további jelentkezőkkel tovább folytatódnak.

Azt a Lufthansa-csoport már korábban bejelentette, hogy számos, korábban az Air Berlin által repült járatot is átvesz, a már bejelentett menetrend szerint a hosszútávú járatok közül a Karib-térségbe irányuló járatokat veszi át az Eurowings, Európában pedig a düsseldorfi, müncheni, kölni, hamburgi, nürnbergi, stuttgarti, salzburgi és zürichi járatokat fogják üzemeltetni januártól. Bár hivatalos közlés még nem volt, de a jegyértékesítési rendszerekből kiderül, hogy a Budapest és Berlin-Tegel közötti járatot is az Eurowings fogja üzemeltetni heti 9 járattal.

Az Air Berlin augusztus végén jelentette be, hogy fizetésképtelenné vált és csődvédelmet kért. Az évek óta százmilliós nagyságrendű éves veszteséget elkönyvelő berlini légitársaság azok után került ebbe a helyzetbe, hogy addigi partnere és finanszírozója, az abu-dzabi székhelyű Etihad Airways stratégiaváltás miatt nem pénzelte tovább a társaság veszteséges működését.

Ezt követően a német állam azonnal 150 millió eurós, visszatérítendő hitelt biztosított a légitársaságnak, amelyből a bevétellel nem fedezett kiadásokat finanszírozhatták. Ennek segítségével az Air Berlin biztonsággal tovább üzemelhetett, és megindultak a tárgyalások a cég értékesítéséről. A Lufthansán kívül az angol diszkont easyJet, a Ryanair, illetve a főleg üdültető járatokat üzemeltető Condor légitársaság jelentkeztek. A Ryanair azonban arra hivatkozva, hogy a német állam a Lufthansa kezére akarja játszani a céget, kiszállt a versenyből. Későbbi sajtóhírek szerint végül a Lufthansával, illetve az easyJettel jutottak el a végső tárgyalási pozícióba.

Az Air Berlin jelenleg 97 gépet üzemeltet, így az easyJet legfeljebb 18 gépről állapodhat meg, de az angol diszkont légicég 30 gépet szeretett volna. Az ATW Online légiközlekedési szaklapnak a diszkont cég egyik névtelenséget kérő igazgatósági tagja azt mondta, amint megszületik a megállapodás a gépekről és a résidőkről, bejelentik a német belföldi járatok indítását.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.06.06
Előrebocsátom, sosem voltam a száguldás szerelemese. Még motoron is csak egyszer ültem utasként, de....
2020.06.06
A 24-es számú főúton - Parádsasvár és Mátraháza között - ma délután egy 45 éves férfi....
2020.06.06
Az Európai Bizottság az idei év végére halasztotta a pilóta nélküli légi járművekkel végzett....
2020.06.06
Davood Afrazi Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.06.06
Telefonhasználat vezetés közben: 2-ből 1 francia használja a telefonját vezetés közben. ..
2020.06.06
Nyári felújítások, vágányépítések: közlekedési változások Dél-Pesten, Dél-Budán és a Bosnyák téren....
2020.06.06
Szabálytalanul átalakított gépkocsikat, a gyanú szerint kábítószert fogyasztó, balesetveszélyesen....
2020.06.06
Nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar közötti, Duna....
2020.06.06
Knezsik Istvánt, az Autós Nagykoalíció elnökét látta vendégül a Trend FM A nap vendége rovatban.....
2020.06.06
A SEAT 2010 óta 43%-kal csökkentette a termelés  környezetre gyakorolt hatását. A 2019-ben....