tuning

Luxus tuning - 4. rész - Mansory

2019.05.31.

A Luxus tuning című cikksorozat következő állomásához érkezvén egy olyan céget és termékeit vizsgálunk meg, amely még ebben a kategóriában is kimagaslik vetélytársai között.

A Mansory egy 1989-es alapítású tuningcég, amely elsősorban optikai átalakításairól vált híressé, viszont többekkel ellentétben ők belepiszkálnak még a motorba is akár a tömegcsökkentés mellett. A müncheni központot kinőtték, az új székhely jelenleg a szintén németországi Brand.

A Kourosh Mansory által létrehozott cég a 2019-es Genfi Autószalonon jelentette be, hogy ügyfeleinek nagy érdeklődésére való tekintettel bővíti portfólióját a péncélozott járművek irányába is. A fizetőképes kereslet és a világ top üzletembereinek védelme és kiszolgálása érdekében a több európai kereskedés mellett egy kínai, egy indiai, egy koreai, egy japán, egy dél-afrikai, egy közel-keleti és természetesen amerikai képviseletek is születtek – utóbbi ország kettő, Las Vegas-i és Beverly Hills-i szalonja árulkodik az USA-beli régió igényeiről és nagy gazdagságáról.

A B6-os és B7-es besorolást teljesítő péncélozott járművek karosszéria-átalakításon esnek át, új üveg és páncél ajtók díszelegnek rajtuk. Az autók ellenállnak aknáknak és kézigránátoknak is – ha a marok- vagy 7,62-os kaliberű gépfegyverek nem lennének kellően beszédesek. A központ megfelel a DIN EN 1522/1523-as szabványnak, illetve TÜV minősített is.

De ha a békésebb vízeken evezük tovább, következzen pár csoda, amely néhányaknál könnyen lehet, hogy kiveri majd a biztosítékot, míg mások áhitattal csodálják a szerintük ízléses és páratlan összeállítást, tuningot. Mert legyen szó stílusos olasz vagy brit gépekről, egy picit mindenen lehet még alakítani.

A Ferrari 1-2 éve mutatta be a 812 Superfast elnevezésű modellt, mint az elnyújtott kétüléses, orrmotoros és hátsókerekes irányvonal következő, legújabb szereplőjét. A 6,5 literes, V12-es szívómotorja jelenleg a legfrissebbek között szerepel a piacon, és valószínűleg az utolsó és egyben legerősebb lesz a márkánál a hibrid korszak beköszönése előtt. A Lamborghini amúgy egy-két verzióval igyekezett frissíteni az Aventador szériát, de az elkövetkezendő év csendes lesz a szuperkondenzátorral teli utód előtt, amely új fejezetet nyit a szívómotor+elektromos érában. Szóval, aki egy nagyon friss, gyors és igazán egyedi remekművet akar, siessen még most.

Az alapból 800 lőerőre valamivel több mint 1600 kilogramm jut, a 100-200-as sprint körülbelül 5 másodpercet vesz igénybe. A házon belüli motortuninggal a Mansory 830 lóerőt hozott ki a gépezetből, emellett Forma 1-es hangulatot idéző kiegészítőkkel látta el a 812 Superfastot. A lökhárítók és a felnik tekintetében súlycsökkenést értek el, ez korábbi ferraris projektjeikből kiindulva akár -70 kg is lehet.

Természetesen nem hiányozhat a brutál nagy hátsó szárny sem, ha már egyszer az iparág legszélesebb, 335 milliméteres abroncsai feszülnek az autón hátul a 22 colos, kovácsolt sportfelniken... A beltérben bőrözést és a karbonnal való ízléses játszadozást fedezhet fel a szemünk. A modell Mansory-féle beceneve egyébként Stallone, amely kétségtelenül jobban illik hozzá, mint modjuk a Rocky vagy a Rambo.

A brit vérvonalról kikerülő Bentley és Aston Martin modellek szintén gyöngyszemnek számítanak a kategóriában. Utóbbi legfrissebb Mansory-eresztése a DB11-es, ez exkluzív zöld fényezést, szürkés és/vagy módosított karosszériaelemeket kapott, vajszínűre festett „lebegő” tetővel.

A modell alapból húzó személyiség az Aston háza táján az elmúlt évek eladási adatai alapján, de mindig lehet még tovább fokozni az izgalmakat: különkiadású, 639 lóerős, V12-es biturbója a Mansory munkássága révén immáron 700 lóerőre képes, és a kategóriában ilyen teljesítménnyel csak átlagosnak mondható 3,6 szekundumos százas sprint mellett viszont elismerése ad okot a 330 km/óra feletti végsebesség.

35 milliméteres ültetés, hatalmas kipufogó-végződések és 22 colos felnik tartoznak a DB11, vagy ebben az esetben Mansory Cyrus nevet viselő autóhoz. Noha szerintem a Lamborghinik rikító zöldjén kívül ezek a sötét árnyalatok egy autóhoz sem illenek, mondjuk kék fényezéssel még ütősebb lennének a sötét elemek a világos tetővel. És jaj, ezt a sárkánybőrre emlékeztető, erősen vagdalt motorháztetőt egy egész vasárnapon át, lankadatlanul tudnám szemlélni és gyönyörködni benne!

A Luxus tuning cikksorozat aktuális állomásán a Mansory munkái közül ragadtunk ki két különlegességet – olvasó nincs a világon, aki a Bentley Continetal GT, Bentayga vagy éppen a Bugatti Veyron, McLaren 720S stb. nívós modellekkel kezdődő végeláthatatlan kollekciót végigolvasná és végigböngészné.

Fotók: Mansory

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....