járműértékesítés

Magasabb fokozatba kapcsolt a Volkswagen 2022-ben

2023.01.20.

A wolfsburgi márka egyetlen év alatt 46%-os növekedést mutatva a 3. legtöbb új személyautót helyezte forgalomba Magyarországon.

A szektort érő kihívások ellenére a Volkswagen nem veszítette el a lendületét, sőt, 2022-ben magasabb fokozatba kapcsolva 46%-os volumen növekedést ért el a 2021-es évhez képest Magyarországon. A Volkswagen ezzel a TOP15 autómárka tekintetében a legjobb teljesítményt nyújtotta. 10 311 darab személyautót forgalomba helyezve, 9,2%-os piaci részesedéssel a Volkswagen 2022-ben 3. volt a márkák hazai rangsorában.

„Ez a szép eredmény egy olyan alap, amelyre 2023-ban is építkezhetünk és folytathatjuk a munkánkat, miközben reméljük, hogy lassan magunk mögött hagyhatjuk a COVID világjárvány negatív hatásait. Legnagyobb vágyunk az, hogy a háború is minél hamarabb lezáruljon, természetesen első sorban az emberéletek miatt, de mindenkinek jót tenne a világgazdaság és a gyártási folyamatok stabilizálódása is” – mondta el Papp Zoltán, a Volkswagen magyarországi márkaigazgatója.

A német autómárka jól halad a karbonsemleges mobiltáshoz vezető úton is, hiszen az elektromos meghajtású modellek forgalomba helyezését tekintve szintén a legnagyobbak között szerepel a hazai piacon.

A Volkswagen a világ több mint 150 piacán van jelen és 13 ország több mint 30 termelési helyszínén gyártja járműveit. A márka 4,56 millió autót szállított ki a tavalyi évben világszerte, termékei között olyan „bestsellerek” szerepelnek, mint a Golf, a Polo, a T-Roc, a Tiguan, a Passat, vagy a teljesen elektromos meghajtású ID. család tagjai. A német autómárka rendelésállománya az ellátási láncok akadozása miatt továbbra is nagyon magas: 2022-ben Európában mintegy 640 000 ügyfél adott le nyitott rendelést a Volkswagen modelljeire.

A német autómárka 2022-ben csaknem 330 000 elektromos járművet (BEV) adott át ügyfeleinek. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. A fenntartható mobilitás (Way to Zero), az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartoznak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.07
Továbbra is az M4 Sport közvetíti a Forma-1-es világbajnokságot Magyarországon. Az erről szóló....
2025.12.07
Az ETSC közlekedésbiztonsági szakértői szerint az egyre növekvő SUV-méretek fatális gázolásokat,....
2025.12.07
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: A Mikulás sem kivétel. ..
2025.12.07
Taxiként és rendőrautóként, valós körülmények között vizsgázik a Toyota Crown Sedan FCEV. ..
2025.12.07
Különleges Mikulás ajándékkal köszöntötte a tekintélyes, és népszerű motoros túra magazin, a R....
2025.12.07
Pályafutása első Forma-1-es világbajnoki címét nyerte vasárnap Lando Norris, a McLaren brit....
2025.12.07
A Wizz Air három debreceni járatát is újraindítja a 2026-os nyári menetrendi időszakban, így Tel....
2025.12.07
Az egyik eset Angyalföldön, a másik Szentgotthárdnál történt – közölte az Országos....
2025.12.07
A teherfuvarozást érintő úthasználati díjakról szóló átfogó intézkedéscsomag célja mindenekelőtt a....
2025.12.07
A japán gyártó sportrészlege, a Toyota Gazoo Racing (TGR) elmélyíti a két éve kezdett....