autóversenyző

A magyar autóversenyző, aki idén 11-ből 11 versenyét megnyerte

2022.10.04.

Megcsinálta a 100 százalékos idényt Bucsi Attila. A M1RA 15 éves autóversenyzője a Swift Cup Europe poznani idényzáróján mindhárom futamon győzelmet aratott az elmúlt hétvégén, és ezzel teljessé tette a tökéletes évét. A HUMDA Academy közreműködésével versenyző pilóta a szezon mind a 11 versenyét megnyerte, és elárulta, hogy mi kellett ehhez. A M1RA másik fiatal versenyzője, Csermely Móric az idei év legjobb egyéni eredményeit teljesítette.

Bajnokságtól függetlenül ritka bravúr autósportban, hogy valaki 100 százalékos teljesítménnyel zárjon egy idényt, túraautóban pedig különösen az, hiszen ebben a rendszerben a tizenegy futam több mint a felén, hatszor a fordított rajtrács miatt a nyolcadik helyről kellett rajtolnia Bucsi Attilának, és végül innen verte meg a mezőnyt.

– Még nem fogtam fel igazán, nagyon boldog vagyok, hogy elértem ezt a nagy a célt – árulta el az elmúlt hétvégi poznani idényzáró után a M1RA versenyzője, aki a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével építi a pályafutását. – Általában nem szoktam túl sokat gondolkodni egy-egy sikeren vagy kudarcon, de most még csak október eleje van, úgyhogy lesz idő gondolkodni rajta, és persze a jövőn is.

A Lengyelországban rendezett idényzárón Bucsi megnyerte az időmérőt, majd az első futamon rajt-cél győzelmet aratott, a második és harmadik versenyen pedig a nyolcadik helyről küzdötte fel magát az élre. Volt a hétvégének egy pontja, amikor úgy érezte, hogy elúszhat a 100 százalékos idény, erről így mesélt:

– A második futamon a fordított rajtrács miatt a nyolcadik helyről rajtoltam, az elején előztem néhányat, már a negyedik-ötödik helyen voltam, amikor az előttem álló két versenyző összeütközött. Az egyiknek kitört a jobb első futóműve, ami miatt nem tudott kanyarodni, én meg mellette voltam, és tolt le a fűre. Emiatt többen visszaelőztek, és kezdhettem mindent az elejéről. Mire felértem a második helyre, az élen haladónak már nagy előnye volt, ráadásul a legnagyobb ellenfelem volt az, aki egész évben jó időket futott az időmérőkön, tehát gyors pilótáról volt szó. Nem hittem, hogy sikerül utolérni és megelőzni, mégis összejött.

Tizenegyből tizenegy győzelem, de mi a 15 éves versenyző titka? – Általában az időmérőn nem mindig volt nagy az előnyöm idén, ám a futamokon, főleg a táv második felében sikerült elszakadnom a mezőnytől, talán ennek is köszönhetően jött össze az összes győzelem – magyarázta Bucsi. – Jó példa volt erre a Slovakiaringen rendezett verseny, amelyen az időmérőn mindössze tizenöt ezredmásodperces előnnyel voltam a leggyorsabb, ami szinte semmi, a két versenyen mégis nagy különbséggel győztem.

Ahhoz, hogy magasabb kategóriába lépjen, és például a WTCR-ben is használt TCR-autókkal versenyezzen, várnia kell 16 éves koráig, de a következő évad megtervezése most kezdődik majd. Jelenleg az elemzés, az értékelés és az ünneplés ideje van: – Hálás vagyok a M1RA csapat minden tagjának, név szerint senkit sem szeretnék kiemelni, mert az összes mérnök, az összes szerelő és mindenki kellett ehhez az eredményhez, ha csak egyikük nem lett volna, már nem biztos, hogy sikerül – fogalmazott a HUMDA Academy versenyzője. – A szüleimnek is köszönöm a támogatást, mindig mondogatják nekem, hogy mennyire izgulnak értem. Én még nem vagyok szülő, így nem érthetem teljesen azt, amit éreznek, de nem lennék meglepve, ha az pulzusuk háromszor akkora lenne, mint az enyém egy-egy rajt előtt. Érzem, hogy velem együtt élnek meg minden örömöt és bánatot, nélkülük nem tartanék itt.

Bucsi Attila ugyan az idény összes versenyén megszerezte az első helyet, de mivel még nincsen 16 éves, a nemzetközi bajnokságban nem vehették figyelembe az eredményeit, így hivatalosan a Swift Cup Europe magyar és junior különértékelésének a bajnoka lett 2022-ben. Ezekben a kategóriákban a M1RA másik fiatal versenyzője, Csermely Móric szerezte meg az év végi harmadik helyet. A pályafutása első idényét a M1RA-ban és úgy általában a túraautózásban töltő 16 éves versenyző Poznanban az idény legjobb egyéni eredményeit érte el, az időmérőn negyedik lett, a futamokon pedig kétszer az ötödik, egyszer a hetedik helyen intették le.

– Vegyes érzések kavarognak bennem – vallotta be Csermely Móric. – Az időmérőn végre jó volt a tempó, nem volt nagy a hátrányom a második-harmadik helyezettek mögött sem. Innen nézve bosszús vagyok, amiért a versenyeken az ötödik hely volt a legjobb eredményem, mert szerettem volna idén legalább egyszer a legjobb háromban végezni, és azt reméltem, Poznanban ez sikerülhet. Főleg az első futam zavar, mert jól sikerült a rajtom, ott voltam már a második helyen Attila mögött, de hibáztam, ami miatt visszaestem. Ebből is tanulni kell.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A jelenlegi generációnak, amely Európa második legtöbbet eladott modellje volt 2023-ban, nincs....
2024.03.29
Egy 165 járműből álló, 7 millió font (3,27 milliárd Ft) értékű bZ4X-flottát rendelt a WeFlex, amely....
2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....