MÁV-Csoport

Magyar gyártmányú elektromos buszokat tesztelnek Érd térségében

2025.04.04.

A MÁV-csoport a vezető magyar buszgyártó, a Kravtex-Kühne csoport Credobus Electronell 12 és 18 típusú elektromos autóbuszait, azaz a modellcsalád szóló és csuklós változatát teszteli a budapesti agglomerációban, Érd térségében április 8-ig - közölte a MÁV az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint az elektromos buszokat a társaság Hunyadi úti telephelyén töltik majd. Az utasok a közlekedési vállalat honlapján elérhető menetrend szerint próbálhatják ki a járműveket. 

A szóló kivitelű e-busz a Budapestről Érdre, Százhalombattára, valamint Érdről Tárnokra és Budaörsre közlekedő vonalakon, míg a csuklós változat a Budapestről Érdre és Pusztazámorra közlekedő vonalakon vehető igénybe a tesztidőszakban.

A közleményben felidézték, hogy a 100 százalékban elektromos meghajtású szóló busz 2024 júniusában Győr városi közlekedésében mutatkozott be, ahol a MÁV-csoport két héten keresztül tesztelte a járművet.

A közel 2 ezer kilométeres tesztfutás során az utasoktól, és az autóbusz-vezetőktől pozitív visszajelzéseket kaptak. A csuklós változatot - amely a valaha készült első magyar csuklós e-busz - a gyártó szintén a MÁV-csoporttal közösen a fővárosban, a népligeti autóbusz-állomáson mutatta be 2024. december 18-án.

A Credobus Electronell teljes egészében hazai fejlesztésű, elektromos buszcsalád, amely a vezető magyar buszgyártó, a Kravtex-Kühne Csoport terméke. A 12 méteres szóló és 18 méteres csuklós kivitelben készülő buszok akadálymentesek, városi és elővárosi közlekedésre egyaránt alkalmasak.

Fotók forrása: magyarbusz.info

A járművek Mosonmagyaróváron és Győrben készülnek, a gyártás mellett a kiemelt rendszerintegrációs- és szoftverfejlesztési feladatok is Magyarországon valósultak meg. A buszok gyártása közvetlenül mintegy 500 magyar munkahely megőrzéséhez járul hozzá, és további mintegy 100 hazai termelő vállalatnak ad munkát - jelezték a közleményben.

A környezet védelme szempontjából alapvető fontosságú a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, ezért a MÁV-csoport folyamatosan végez utasforgalmi próbákat különböző típusú, alternatív meghajtású autóbuszokkal, a tapasztalatokat pedig aktívan hasznosítja zöld flottája fejlesztése során - írta közleményben a társaság.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....