driftautó

Már készül a világ legvadabb Toyota Yarisa

2020.09.09.

Mindössze néhány módosításra van szükség ahhoz, hogy egy homologizált raliautóból ütőképes drift-versenyautó szülessen. Az, hogy ezek vajon ésszerű módosítások-e, egy elhivatott versenyző számára mellékes kérdés.

A már Magyarországon is rendelhető Toyota GR Yaris sokkal közelebb áll a versenyautókhoz, mint a közúti sportautókhoz. A márka rali-homologizációs modellje különleges vezérlésű összkerékhajtással, háromhengeres turbómotorral, végletekig csökkentett tömeggel és természetesen kézi sebességváltóval kényezteti azokat, akik nem közlekedési, hanem örömszerző eszközként tekintenek az automobilra.

A sportautó varázslatos hangulata Daigo Saito japán autóversenyzőt is megérintette, és mivel az idén negyven éves sportember az elmúlt 16 évben kizárólag Toyotákkal és Lexusokkal versenyzett, ösztönös és leküzdhetetlen reakcióként választotta a GR Yarist következő versenyautójának alapjául.

Van azonban egy apró probléma: Saito-szan driftversenyző, márpedig ott nem sok babér terem az összkerékhajtásnak, az 1.6 literes motorból pedig bajosan lehetne gyors tempóban előcsalogatni a sportághoz nélkülözhetetlen brutálisan nagy és nyers teljesítményt. Hősünk azonban hajthatatlan volt a választását illetően, így kizárásos alapon a radikális átalakítás mellett döntött.

A Yarisból hátsókerék-hajtású autót farag, a motort pedig a világ egyik legjobban tuningolható erőforrására, a Toyota soros hathengeres 2JZ blokkjára cseréli. A negyedik generációs Suprából ismert, háromliteres motor a tervek szerint 1000 lóerős lesz – a 2JZ mércéjével mérve ez viszonylag „szerény” érték, ami arra utal, hogy Saito-szan többre becsüli a kezes, hosszú élettartamú motorokat a zabolátlan tűzhányóknál. Tekintve, hogy a világon elsőként szerzett két jelentős globális bajnokságban is bajnoki címet (D1 Grand Prix, 2008 és Formula Drift, 2012), elhihetjük neki, hogy ez a helyes út.

A csapat még nagyon az elején tart az átépítésnek, ám arra volt idejük, hogy egy harmadik, igen fontos szemponttal, a leendő versenyautó megjelenésével is foglalkozzanak. Megrendelték tehát az extrém szélesítések specialistájától, a japán Pandem műhelytől a GR Yarishoz frissen kifejlesztett Widebody készletet. A kiegészítő karosszériaelemek, a hatalmas hátsó szárny, valamint az első aerodinamikai idom túlzás nélkül félelmetessé teszik az apró versenyautót, amely rövid tengelytávjával aligha lesz a világ legkönnyebben irányítható driftautója – ám, hogy pont ezért az egyik legszórakoztatóbb szereplője lesz a sportágnak, az biztosra vehető.

Nem Daigo Saitónak jutott egyébként először az eszébe az az ötlet, hogy alapvetően elsőkerék-hajtású Toyotából építsen hátsókerék-hajtású, 1000 lóerős drift-versenyautót. Az amerikai Stephan Papadakis tavaly mutatta be azt az új generációs Corolla alapjaira épült őrületet, amelyet kifejezetten Fredric Aasbø többszörös driftbajnok részére épített. Hogy a hajtást hátra vihesse, keresztbe fordította a modell eredeti, 2.5 literes 2AR-FE blokkját. Ezt követően egyedi száraz karteres kenési rendszert tervezett az erőforráshoz, majd egy Borg Warner turbófeltöltő és egy megfelelően méretezett kéjgáz-befecskendező rendszer segítségével csalogatta elő belőle a négy számjegyű teljesítményértéket.

Fotó: Toyota/Daigo Saito (Instagram)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.06.25
Az orosz autóipari óriás, az AVTOVAZ június végén legyártott egy próbasorozatot a lebutított, ABS....
2022.06.25
Kulcscsontja mellett bordái is eltörtek Gönczy Gergőnek, akit három társával együtt ütött el egy....
2022.06.25
Jó tudni, hogy napokon belül megszűnik a műszaki érvényessége azon gépjárműveknek, amik már eddig....
2022.06.25
A légitársaságok kereskedelmi gyakorlataival kapcsolatban felmerülő fogyasztói panaszokról, piaci....
2022.06.25
Egy második magyar városban, Budapest után Siófokon is elindítja közösségi rollermegosztó....
2022.06.25
Baleset miatt lezárták az M1-es autópálya Győr felé vezető oldalát Herceghalomnál szombat délután....
2022.06.25
Pénteken még nem tudták átállítani a összes érintett Mol-kutat ahhoz, hogy ne lehessen 50 liternél....
2022.06.25
Olajembargó, infláció, háború, koronavírus-járvány ide vagy oda, számos nagyon drága luxus- és....
2022.06.25
A Carnotie autókezelő platform adatai szerint a koronavírus-járvány okozta veszélyhelyzet alatt....
2022.06.25
Egy ember meghalt, ketten megsérültek egy személyautóban, amely kamionnal ütközött össze szombat....