Audi jelölés

Máshogy nevezi el ezután az autóit az Audi

2025.02.18.

Egy év alatt másodjára váltanak stratégiát.

Az Audi 2023 márciusában jelentette be, hogy új módszer alapján fogja elnevezni a modelljeit, ezzel megkülönböztetve a hagyományos hajtású autókat az elektromosaktól. Az EV-ket páros, a belső égésű motor hajtotta modelleket páratlan szám jelölte. Ez alapján került például forgalomba múlt novemberben az új A7-es, ami az A6-os modellt váltotta.

Egy év alatt kétszer változtatnak a recepten.

Most azonban a német gyártó jelezte, hogy mégsem, köszöni szépen és visszatér a korábbi sémához. Ez azt jelenti, hogy a számoknak semmi közük nem lesz ahhoz, milyen motor pöfög - vagy épp, hogy nem pöfög - a motortérben, hanem egyszerűen az Audi modell méretét jelölik majd. Arra, hogy az elektromost hogyan lehet távolról is könnyen elkülöníteni a belső égésűtől, a cég a következő szabályt fogja alkalmazni:

  • TFSI kód fogja jelölni a benzines modelleket
  • TFSIe a plug-in hibrideket
  • a jól megszokott TDI a dízeleseket
  • az e-Tron pedig csak a tisztán elektromos modellekre lesz értendő.

A félreértés elkerülése végett az Audi megtartja a kivitelek megjelölését is, azaz maradnak a Sedan, Avant és Sportback (vagyis szedán, kombi és hatchback kivitelek) kifejezései is a szalonautók megkülönböztetésére.

Az szinte egyértelmű, hogy ennyi össze-vissza változtatásra aligha volt szükség és a zavaros, hajtást jelölő számozást egyáltalán be sem kellett volna vezetni. A régi-új elnevezés azonban marad, aminek valószínűleg mindenki csak örülni fog. Érdekes egyébként az Audi ötlete, ha eltekintünk attól, mennyire túlbonyolított. A Cadillac is próbálkozott hasonló ötlettel, a 2021-es Escalade dízeles változatát 600D-nek keresztelték, ahol a szám a nyomatékot jelölte. Az amerikai gyártó esetében sem nagyon jött be a dolog, részben azért is, mert mindennek a tetejébe nem az ottani imperiális mértékegységet (azaz pound-feet mértékegységet), hanem az európaiak által is használt Nm-t.

Az első Audi modell, ami az új jelölésrendszerrel jelenik meg, az A6-os modell lesz. Ahogy említettem, novemberben még A7-esként mutatták be, mivel belső égésű motor hajtja, de a rendszerváltás miatt marad a régi név: A6. Az autót március 4-én fogják bemutatni, az A6 E-Tronnal együtt. Mindemellett egy RS6-os Avanat, azaz performance kombi is tervben van, V-8-as motor helyett azonban plug-ines V-6-os hajtást tervez bele a márka.

Az új A6 E-Tron Avant.

Az "A", illetve "Q", azaz autó és crossover jelölés megmarad, de mindkét lineup legkisebb modellje kiesik. Elbúcsúzhatunk az A1-től és a Q2-től a modellgeneráció ciklusának végén. Ez részben annak is köszönhető, hogy ezek a modellek "túl kicsik", de annak is, hogy a német márka 2033-ra teljesen elektromossá szeretne válni és ebbe a tervbe nem férnek bele a kisautók. Viszont ez a terv kérdéses, mivel a jelenlegi trendek szerint mégsem viszik annyira az EV-ket, így az Audi azt nyilatkozta, hogy igyekszik "flexibilis" maradni, ha a vevők nem akarják feladni a hagyományos hajtású autókat.

Képek forrása: Audi​

Forrás: 
motor1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.19
Az autógyártó csökkenteni szeretné a költségeket, miközben releváns marad a piacon.  ..
2025.03.19
Innovatív újrahasznosítási programot indít útjára a Toyota. A Circular Factory, azaz körkörös....
2025.03.19
A Nagykanizsai Rendőrkapitányság munkatársai 2025. március 17-én 15 óra 36 perckor Murarátka....
2025.03.19
A héten elkezdődnek az M7-es felett átívelő velencei gyalogos-kerékpáros híd átépítéséhez....
2025.03.19
A Lamborghini Polo Storico a havas St. Moritzban ünnepli fennállásának tizedik évfordulóját – írja....
2025.03.19
Fejlett vezetőtámogató rendszereket és az önvezetést teszteli Volkswagen ID.Buzz modellek....
2025.03.19
A Rába Járműipari Holding Nyrt. 57,74 milliárd forint árbevételt ért el 2024-ben, ami 20,7....
2025.03.19
Kamion és furgon ütközött össze a 253-as főút Andoknaktálya és Mezőkövesd közötti szakaszának 8-as....
2025.03.19
A világ egyik legnagyobb számban eladott személyautója immáron a 12. generációjánál jár Európában....
2025.03.19
Véget ért a téli üzem a Magyar Közútnál március 15-én: a melegaszfaltkeverő-telepek nyitása után....