MÁV

A MÁV-vezér szerint jobban teljesített az idei főszezonban a magyar vasút

2025.09.07.

Az idei főszezonban a MÁV-csoport jobban teljesített, mint a tavalyiban, vagy az azt megelőzőben, amihez "nagyban hozzájárultak a szolgáltatásjavítás érdekében tett lépéseink" a célzott pályafelújításoktól a mozdonybeszerzéseken át egészen a késési biztosítás bevezetésééig - közölte a MÁV vezérigazgatója vasárnap a Facebook-oldalán közzétett bejegyzésében.

Fotó: MÁV

Hegyi Zsolt azt írta, sok munka vár még a cégcsoportra, "de az tény, hogy sikerült pozitív változásokat" beindítaniuk. Szerinte ezt az utasok is értékelik, akik egyre nagyobb számban választják a vállalatot, nemcsak a hétköznapi ingázáshoz, hanem a családi nyaralásokhoz is.

A bejegyzéshez csatolt videóban a vezérigazgató elmondta, igyekeztek megszolgálni a közlekedők bizalmát és jobbá tenni a cégcsoport szolgáltatásait. A nyári szünet kezdetétől bevezették a 160 kilométeres óránkénti sebességű közlekedést Budapest és Székesfehérvár között, ezáltal az arra alkalmas vonatok nyolc-kilenc perccel gyorsabban tudtak végighaladni a szakaszon - tette hozzá.

Kiemelte, "soha nem látott mennyiségű légkondicionált férőhelyet" biztosítottak Budapest és a Balaton között, a Tópart InterCityknél elindultak a Flirt motorvonatok, a Balaton InterCityket pedig kizárólag InterCity kocsikból állították ki.

Hegyi Zsolt azt mondta: a pályakarbantartásnak és -fejlesztésnek, a Balatonon megjelenő új motorvonatoknak és a mozdonycsereprogramnak az volt az eredménye, hogy országosan és a Balaton partján is nyolc-tíz százalékponttal tudott javulni a menetrendszerűség. Emellett "sokkal kevesebb percet késtek a késő vonatok is" - közölte.

A videóban úgy fogalmazott, "voltak nehéz pillanatok is a nyárban, július elején óriási vihar söpört végig Magyarországon". Hozzátette, ebben a helyzetben "az Országos Haváriaközponté lett a főszerep", hogy minél gyorsabban helyreálljon a közlekedés.

Hangsúlyozta, a cégcsoport célja az, hogy egy nyár úgy teljen Magyarországon, hogy a vállalat csak olyan légkondicionált vonatokkal dolgozik, amelyek mindegyike pontosan célba ér. Szerinte "innen még messze vagyunk", de több lépést sikerült megtenni a múlt nyár óta, és ezzel az idei már jobb lett.

Hegyi Zsolt kiemelte, a feladat a céljukhoz való közelkerülés, ezért kell "rákapcsolniuk" a jármű- és pályafejlesztésekre is a következő évben.

MTI

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
A Forma-1-es világbajnok Lando Norris jövőre a bajnoknak járó 1-es rajtszámmal indul majd. ..
2025.12.09
Újabb Mercedes-Benz Citaro csuklós dízel autóbuszok jelentek meg a fővárosi utakon. Az új járművek....
2025.12.09
Japánban bejegyeztette a GR MR2 kifejezést a Toyota, és ezzel minden korábbinál közelebb került a....
2025.12.09
Michelisz Norbi egykori csapata szembe megy az Italdesign vad Honda NSX restomodjával, és egy....
2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..