Volkswagen Crafter

Még praktikusabb és innovatívabb az új Crafter - 2. oldal

2016.08.05.

Ügyfélközpontú szállítási megoldások a legmagasabb színvonalú gazdaságosság mellett – ennek szellemében, s pontosan a vásárlói igények szerint fejlesztették ki tervezői az új Crafter sorozatot az igen sokrétű felhasználói célcsoportok elvárásainak kielégítésére, amely a jövőben több mint hat kategóriában célozhatja meg a mezőny legkedvezőbb paramétereit.

Magas fokú sokoldalúság

Az új Crafter első ízben kínálja immár a magasabb össztömeg-kategóriákban is változatai különösen széles palettáját. A kimondottan a Crafter számára kifejlesztett „EA 288Nutz” 2,0 literes TDI motor négy teljesítménylépcsőben szerepel a palettán, igény szerint 75 kW (102 LE), 90 kW (122 LE), illetve 103 kW (140 LE) vagy BiTurbo-TDI kivitelében 130 kW (177 LE) teljesítménnyel választhatják a vásárlók. Az új Crafter motorizáltsága rendkívül széles kínálatában igény szerint első-, hátsó- vagy a 4MOTION összkerékhajtással rendelhető. Az ügyfelek mindegyik hajtásváltozatban manuális és automata sebességváltó között is választhatnak – ennél sokszínűbb választék aligha állt még rendelkezésre e piaci szegmensben.

Ez azonban még korántsem minden: modellváltozattól függően járműhosszúságból is háromféle áll rendelkezésre. Ehhez a zárt kivitelek ugyancsak háromféle tetőmagassága társul, így minden ügyfél – a választott modell függvényében – egyéni igényeinek leginkább megfelelő módon konfigurálhatja az új Craftert. Ennek megfelelően minden vásárló a motor, a sebességváltó, a hajtásrendszer, a járműhosszúság és a tetőmagasság számára legmegfelelőbb összeállítását választhatja.

A legjobb vezetői segédrendszerek

Az új Crafter vezetői segédrendszerei terén minden eddiginél jóval magasabbra emeli a mércét a nagyméretű transzporterek szegmensében. A cél ez esetben, hogy a korszerű aktív és passzív biztonsági rendszerek mindenfajta terhelési állapot mellett optimális védelmet nyújthassanak a bennülők számára. Az ebben a kategóriában elsőként alkalmazott elektromechanikus szervokormánynak köszönhetően az új Crafter kínálatában olyan aktív vezetői segédrendszerek egész sora jelenhet meg, mint például a vontatmány-stabilizáló funkcióval kiegészített ESP, a követési távolság automatikus szabályzása (ACC), a másodlagos ütközésvédelem, az oldalszél-asszisztens vagy éppen a vontatmánnyal végzett manőverezést segítő berendezés. A passzív biztonság tekintetében a vezető és az utasok első, oldal- és fejlégzsákjai mellett szintén fejlett technikák sokasága áll rendelkezésre. Ilyen például a tolatókamera, a parkolássegítő távolságellenőrző rendszer és a parkolóhelyről való kiállást segítő funkció (Rear Traffic Alert). A zavartalan, nagy hatótávú látást LED-fényszóró, kanyarodófény és távfény-asszisztens hivatott segíteni. Az új Crafter mobil-online-szolgáltatásai szintén pontosan az ügyfelek egyéni igényeire szabhatók.

Alapjaiban újszerű tervezői megközelítés

Az új Crafter alapjaiban újszerű tervezési koncepció mentén született. A haszonjárművek körében különösen fontos, hogy egy-egy konstrukció valóban „funkcionáljon” is az egyes ügyfélcsoportok számára. Ennek érdekében az új Crafter alapvetően újszerű haszonjármű-architektúra alapjaira készült, külsejében és utasterében egyaránt.

Az új Crafter emellett azon ötleten alapul, hogy a Transporter sorozat – amely a márka haszonjármű kínálatának szíve – olyan „nagytestvérrel” egészüljön ki, amely e szegmensben mindeddig ismeretlen felületi minőségekkel, robusztus konstrukcióval és kifinomult igényességgel érkezik.

Új, önálló gyártási helyszín

Kimondottan az új Crafter számára új gyár létesült Wrzesniában, amely Poznan-Antoninek immár több mint húsz esztendeje működő Volkswagen-üzeme mellett a márka immár második termelési helyszíne Lengyelországban. A jövő Crafter-gyára 220 hektáron, azaz mintegy 300 futballpályányi területen épült fel Wrzesniában. Teljes kapacitásakor több mint háromezer dolgozónak ad munkát, a beszállító cégek megtelepedésével pedig további munkahelyek sokasága jön létre e régióban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....
2025.12.08
A Maserati idén ünnepli fennállásának 111. évfordulóját, 2026-ban pedig újabb mérföldkőhöz érkezik....
2025.12.08
A Budapest Airport többfordulós, szakmai tender keretében választotta ki azokat a szolgáltatókat,....
2025.12.08
A Magyar Elektrotechnikai Egyesület 71. Vándorgyűlésének legjobb előadói díjával ismerték el nemrég....
2025.12.08
Graz belvárosa nagyon népszerű az adventi időszakban a kirándulók körében. Azonban nem mindegyikük....
2025.12.07
Továbbra is az M4 Sport közvetíti a Forma-1-es világbajnokságot Magyarországon. Az erről szóló....
2025.12.07
Az ETSC közlekedésbiztonsági szakértői szerint az egyre növekvő SUV-méretek fatális gázolásokat,....