Peugeot 5008

Megérkezett a Peugeot 5008 – teljes a SUV paletta

2017.08.03.

Folytatja és megerősíti a márka prémium törekvéseit a radikális stílusváltáson átesett, és kategóriájában is átpozíciponált 5008-as. A helykínálat osztályelső, a műszaki alapok pedig az Év Autója díjnyertes 3008-astól származnak, a kistestvér sikerreceptjét követve a hétüléses SUV-ok etalonja kíván lenni az új középkategóriás crossover.

Szöveg: Horváth Miklós, fotó: Vezda László

Mielőtt bárki azt hinné, hogy a márka a prémium szegmens babérjaira akar törni, fontos tisztázni, hogy továbbra sem luxustermék a Peugeot, azonban minőség, dizájn és technika szempontjából töretlen a kiemelkedni akarás az oroszlános emblémásokban. Ennek kézzel fogható bizonyítéka a 3008-as sikere, hiszen a tavaly szeptemberi bevezetés óta több mint 144 ezer darab talált belőlük gazdára. Az irány jónak bizonyult, ezért a soron következő modellek megújulásánál a kompakt crossover által kitaposott ösvény lesz a mérvadó.

Minden részletében 3008-ast idéz - Képre kattintva galéria nyílik

A fentiek és persze az aktuális trend domináltak abban, hogy a 2009-ben megjelent egyterűből SUV lett, és ezt a váltást szemmel láthatóan szeretik a népek. A májusban indult forgalmazás óta már 16 ezer megrendelést rögzítettek, melyek 86 százaléka magasan felszerelt verzió, és hasonlóan többséget élvez a dízelmotor-automataváltó (76 százalék) opciók választása. Az egyetlen kérdés, hogy a Rennes-ben (és Chengdu-ban) zajló gyártáskapacitás képes-e kielégíteni a keresletet, ugyanis Bálint Zsófia márkaigazgató elmondta, hogy a 3008-as esetében idehaza 110 darab autó átadását rögzítették az év első 5 hónapjában, azonban több mint 200 ügyfél várakozik a megrendelt autó kiszállítására.

A plusz két ülés felára 300 ezer forint, mely tartalmazza a kiegészítő légkondit is a hátul ülők számára. A bevezetés időszakában ez az opció ingyenes! A második üléssorban három gyerekülés kényelmesen elfért - emiatt is esélyes a nagycsaládosok kedvence címre

Az új 5008-as platformja (EMP2) megegyezik a 3008-aséval, a pazar helykínálat érdekében viszont a nagytesó egy 16,5 cm-es bővítést kapott a hátsó tengely előtti részen. A 2840 mm-es tengelytávval - ezáltal a legnagyobb az alsó-középkategóriás SUV-ok körében - és a 780 literes poggyászterével szintén maga mögé utasítja a szegmens régi és új játékosait a Peugeot. A B-oszlop mögötti részben tehát osztályelső az 5008-as, pedig ebben a ligában olyan modellekkel van versenyben a franciák üdvöskéje, mint például a  Nissan X-Trail, Skoda Kodiaq, Range Rover Discovery Sport és Hyundai Santa Fe.

H/Sz/M (mm): 4621/1844/1646, a tengelytáv 2840 mm-es, a csomagtér pedig 780-1940 literes. A kategória legújabb versenyzője a Skoda Kodiaq. A cseh medve dimenziói összehasonlításul: H/Sz/M (mm): 4697/1882/1676, tengelytáv: 2791 mm, csomagtér: 720-2065 liter

A szögletes forma minden bizonnyal sokat nyom a latban a helykihasználtság terén, azonban van itt még egy 23 cm-es hasmagasság, nagyobb kerékjárati ívek, melyek optikailag még inkább lábujjhegyre állítják a robosztus, de kecses külsejű autót. Végül, de nem utolsó sorban a magasabb övvonal és a fentiek ellenére is 92 kg-os fogyás miatt elmondható, hogy az új 5008-as köszönő viszonyban sincs már a korábbi verzióval.

És úgy tűnik, hogy az ajtókat feltárva nem törik meg ez az érzés: modern és szép kidolgozású tartalom fogadja az elöl és hátul utazókat egyaránt. Az i-Cockpit műszerfal újdonsága, hogy emelt középkonzolon trónol a 8 hüvelykes érintőképernyős kijelző valamint a váltókar, új a 12,3 colos, hárompaneles, testre szabható kormány mögötti műszeregység is, továbbá GT kivitel esetén valódi tölgyfaborítással dekorált a műszerfal. Újdonságnak számít, hogy az i-Cockpit kormánya, mely a legkisebb átmérőjű a világ sorozatgyártású autói között, most alul-felül lapított, és az ülésmagasság szélesebb spektrumú állíthatóságának köszönhetően bármilyen testalkatú pilóta számára megtalálható az ideális vezető pozíció.

Elöl Pseudo McPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű gondoskodik arról, hogy a belső kényelem ne csorbuljon a balkáni útviszonyok között

A családi utazóautók kényelmét és praktikumát sem hiányoltuk az 5008-asból, akár az első, második vagy harmadik üléssorban foglaltunk helyet. Zongora billentyűsort idéző kapcsolókkal a legfontosabb funkciók gyorsan előhívhatók az infotainment kezeléshez, sofőrként nem hagyott kívánnivalót maga után a rövid próbakör. A második üléssorban három egyforma, önálló és elrejthető ülést találunk, a csomagtérbe rejtett plusz két ülés pedig kivehető, javítva ezzel az egyébként is jó térkihasználást. Az utastéri rakodóhelyek össztérfogata 38 liter, de említésre méltó az is, hogy a jobb egyes ülés támlájának eldöntésével akár 3,2 méter hosszú tárgyat is szállíthatunk.

21 mm-rel nagyobb a fejtér, elöl a könyöktáv, a leghátsó üléssorban pedig a lábtér gyarapodott számottevően (60 mm)

A fedélzeti ellátmányban TomTom navigáció, masszázsfunkciós AGR ülések, MirrorScreen, lejtmenetvezérlő, automata távfény asszisztens, táblafelismerő és adaptív tempomat, valamint az aktív holttér-figyelő, követési távolság figyelő, Active Safety Brake, sávelhagyásra figyelmeztető, fáradság figyelő és Grip Control is megtalálható. A benzines motorkínálat legkisebbje az 1.2 literes Puretech 130 lóerővel és 230 Nm-es nyomtékkal, melyet az 1.6 literes THP követ a kategóriához jobban illő teljesítménnyel, 165 lóerővel és 240 Nm-es nyomatékkal. Dízelfronton bővebb a kínálat, az 1.6-os HDi motorok 100 és 120 lóerős teljesítménnyel, a kétliteres BlueHDi motorok pedig 150 és 180 lóerős teljesítménylépcsőben szerepelnek a hazai listán. A felsorolt motorokhoz öt- vagy hatfokozatú manuális váltó társítható, a csúcsteljesítményhez 6 fokozatú Aisin-váltók kapcsolhatók.

Magyarországon legkorábban szeptemberi átvétellel tudják fogadni a megrendeléseket a márkakereskedések. Az Acces felszereltségű, 1.2 PureTech motoros belépő modellnek 5,59 milliós árcédulája van, ezt az árat a 600 ezer forintos használtautó beszámítással kalkulálta az importőr, viszont 5 év/100 000 km-es garanciát és plusz két ülést kínálnak ezért az összegért.

A fent említett, másfél hónapja indult rendelések 74 százaléka, azaz kétharmada dízelmotoros és automataváltós, annak ellenére, hogy sokak szerint az öngyulladós aggregátok utolsó órájukat élik

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.18
Egy turisztikailag népszerű település igyekszik minél nagyobb, akár idényjellegű forrásokat bevonni....
2022.08.18
Két motoros életét vesztette Parádsasvár közelében. Teljes útlezárás mellett tart a helyszínelés. ..
2022.08.18
Egy Ifo-tanulmány szerint különösen az autógyártók és a gépipar szenvednének súlyos károkat, ha....
2022.08.18
Egy korszak a végéhez közeledik, több új elektromos és hibrid személygépkocsit adtak el idén, mint....
2022.08.18
Valamikor a 80-as években tartalékosként behívót kaptam egy katonai továbbképzésre. A behívó....
2022.08.18
Az eset Angliában történt ugyan, de a baleset megdöbbentő. A felvételt az Origo szúrta ki. ..
2022.08.18
Megkapták idei első éles riasztásukat a balti légteret védő magyar Gripenek - közölte a honvédelmi....
2022.08.18
- A vasútnál megrendelt 375 új jegykiadó automata több mint 80 százaléka, 324 darab már üzemel, a....
2022.08.18
Az elektromos kishaszonjárművek térnyerése jóval lassabb folyamat, mint a személygépjárművek....
2022.08.18
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló eseményekről rendszeresen ad hírt a....