Wolfsburg
A vezérigazgató terve heves ellenállást váltott ki. Fotó: VW
Herbert Diess, a Volkswagen főnöke formába akarja hozni az autógyártót. Az elfoglalt menedzser most új projektet talált: Áprilisban Diess bejelentette a VW vezetőinek "Heti jegyzeteiben", hogy a csoport új nevéről vita folyik. Erről a Manager Magazin számolt be.
Volkswagen és névváltoztatás: a Facebook és a Google mint példakép
Ennek megfelelően a Volkswagen-csoport, mint anyavállalat nem igazán saját márka, ami csökkenti a Volkswagen márkák értékét. A témával foglalkozó csapat ezért egy teljesen új nevet javasol majd példaként – írja a Manager Magazin. Példakép a Google és a Facebook, az anyacég neve Alphabet és Meta. Más autógyártók, például a versenytárs Stellantis, amely olyan márkákat birtokol, mint a Peugeot, a Fiat és az Opel, szintén pozitív példaként szolgál.
A csoport azonban inkább ellenzi ezt a kezdeményezést: Az üzemi tanács szóvivője elmondta: „Csoportunkat Volkswagennek hívják. És ez így is marad.”
Volkswagenről „Voltswagen”-re?
Tavaly a Volkswagen nagy feltűnést keltett a névváltoztatással: 2021 márciusának végén a konszern bejelentette az Egyesült Államokban, hogy Volkswagenről „Voltswagen” névre kereszteli magát. Elhangzott, hogy a cél az volt, hogy hangsúlyozzák az elektromos autók jelentőségét a csoport jövője szempontjából.
Több sajtóhír után a Volkswagen meghátrált – és elmagyarázta, hogy ez egy áprilisi tréfa. Komoly utóhatással, mert az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyelete utólag ellenőrizte, hogy a csoport befolyásolhatta-e a tőzsdei árfolyamot. A jelentés szerint Diess új projektje egyáltalán nem április elsejei tréfa – írja a német honlap.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!