Wolfsburg
A hír alaposan kiverte a biztosítékot Győr Szentiván városrészében, amely az ipari park szomszédságában fekszik. Aláírásgyűjtés kezdődött, viharos lakossági fórumon tiltakoztak a helyiek, mert attól tartanak, a gyár sértheti nyugalmukat, féltik környezetüket. A Volkswagent több helyen is megnevezték, de vajon valóban akkumulátorgyárat akar Győrben Európa legnagyobb autógyára?
Kérdéseinket elküldtük Wolfsburgba, a VW központjába. Példás módon néhány óra múlva írásban is megérkezett a válasz.
Wolfsburg, Volkswagen-központ. Még nem döntöttek. Fotó: VW
A Volkswagen jelenleg is több helyszínt vizsgál, melyek lehetnek alkalmasak egy gigagyár felépítésére – írta portálunk megkeresésére a wolfsburgi konszern egyik szóvivője. Majd hozzá fűzte: „A döntéshozatali folyamat még nem zárult le, amíg nincs döntés, addig ebben a témában nem kommentálunk. Megértésüket kérjük” – írta a szóvivő.
Szerettük volna megtudni, hogy erre Magyarországnak és Győrnek mekkora esélye van, de elfogadjuk a Volkswagen sajtószóvivőjének érvét, hogy döntés hiányában erre a kérdésre jelenleg nincs válasz.
Ami biztos: a Volkswagen 2030-ig hat giga akkumulátorgyárat akar építeni Európában. Kettőnek már biztos a helye: az egyik Svédországban, a másik Németországban épül meg.
A maradék négy közül egyet Kelet-Közép-Európában akar felépíteni a konszern. Erre német sajtóértesülések szerint Magyarország, Szlovákia, Csehország és Lengyelország esélyes.
Győr mellett szólna, hogy az Audi Hungaria erőteljesen ráfordult az elektromobilitás útjára, miként a közelben fekvő, pozsonyi Volkswagen-gyár is. Egy itteni akkumulátorgyár el tudná látni mindkét gyárat, tetemes szállítási költséget megspórolva, lerövidítve a logisztikai utat.