Denza

Megkezdődött az ezer lóerős Denza N9 sorozatgyártása, és jön Európába

2025.02.12.

Megkezdődött a több mint ezer lóerős Denza N9 sorozatgyártása. A BYD prémiummárkája által gyártott, Range Roverre erősen hajazó SUV márciusban kerül a kínai piacra, később pedig Európában és Közép-Ázsiában is forgalmazni fogják.

A Denza a BYD prémium kategóriás márkája, amelyet BYD és a Daimler közösen alapított tizenöt évvel ezelőtt. A jelenlegi modellsora az N7 crossoverből, a Z9 szedánból, a Z9 GT kombiból és a D9 kisbuszból áll. Az autópiackövető China EV DataTracker adatai szerint tavaly 125 647 darabot adtak el belőlük Kínában.

Most a BYD – amely az újenergiás (NEV) autók legnagyobb gyártója a világon – elindította a zászlóshajójaként beharangozott Denza N9 plugin crossover sorozatgyártását.  A sportterepjáró ára körülbelül 500 ezer jüan körüli lesz Kínában, ami jelenlegi árfolyamon körülbelül 24 millió forintnak felek meg.

A Denza N9 kifejezetten nagyméretű SUV. Stílusjegyeiből arra lehet következtetni, hogy formatervezőit a Range Rover ihlette. A többi között a behúzható ajtókilincsekből, sötét tónusú oszlopokból és a vékony hátsó lámpacsíkokból is erre lehet következtetni.

Denza N9 mérete 5258/2030/1830 mm, tengelytávja 3125 mm. A kínai SUV 5 mm-rel hosszabb, mint az L460 Range Rover Long. Kerekei 21 vagy 22 colosak.

A SUV hat üléssel rendelkezik, 2+2+2 elrendezéssel. Az autó elülső paneljét három képernyővel látták el. A „vezérmonitor” kifejezetten nagy, 17,3 colos. A folyadékkristályos műszerfal és az első utas előtti képernyője egyaránt 13,2 colos. A második sor utasainak szórakoztatásáért egy 17,1 colos, tetőszerkezetbe süllyeszthetó monitor felel.  Ezenkívül két összecsukható asztallal szerelték fel az autót, ami elengedhetetlen kelléke a csúcskategóriás sportterepjárónak csakúgy, mint a 11,5 literes tároló fűtési és hűtési funkciókkal.

A Denza N9 plugin változatát három, összesen 911 lóerős villanymotor és egy kétliteres, 204 lóerős turbófeltöltésú motor hajtja. Az autót 47 kWh-os LFP akkumulátorral látták el, s tisztán elektromos hajtással 200 kilométert tud megtenni. végsebessége pedig óránkénti 230 kilométert.

 A Denza N9 BEV változata később kerül piacra, s három elektromos motor fogja hajtani 951 lóerős összteljesítményt fejtve ki.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.23
A japán miniautó az átalakítás után úgy néz ki, mint a folyton-folyvást rosszban sántikáló Zündapp....
2025.03.23
Mindenki ismeri a 2CV-t, vagy, ahogy a legtöbben hivatkozunk rá, a Kacsát. Ezt szeretné....
2025.03.22
A rengeteg sár és eső szinte vezethetetlenné tette a pályákat, de a toyotás Elfyn Evans így is őrzi....
2025.03.22
Egy Scout jéggel? Jöhet! De milyen koktélt is kever a német konszern az amerikaiaknak? ..
2025.03.22
Még csak két éve van piacon a francia egyterű hatodik nemzedéke, de máris frissítésen esett át. ..
2025.03.22
A technikai részletekbe még nem avatják be a közönséget, de már biztos, hogy egy új, villanyosított....
2025.03.22
Autópálya-tempóval száguldott a CLS a település belterületén. ..
2025.03.22
A második legerősebb BMW valójában a legjobb erős BMW. Persze ott az M2, az M3, az M4 és az M3....
2025.03.22
A kínai gyártó termékeiből több mint 1500 megvásárlásához kértek eddig állami hozzájárulást az e-....
2025.03.22
A beruházás első ütemeként pénteken átadott új épületszárny több mint négymilliárd forintból....