Stellantis
Még két évvel ezelőtt jelentette be a Stellantis, hogy új építőkészlet struktúrával kívánja leváltani a jelenlegi temérdek padlólemezt, amivel rendelkeznek a PSA és az FCA egybeolvadása óta. Az új padlólemez családot STLA-nak nevezték el (ami egyébként egyben a Stellantis rövidítése is a tőzsdén), és a korábbi 12-ből mindössze 4-re korlátozzák az elérhető padlólemezek számát: Small, Medium, Large és Frame. Míg az első kettő a korábbi sikeres EMP/CMP családra épül, addig a felsőkategóriás alapját a Giuliaból is ismerős Giorgio adta. A Frame értelemszerűen az alvázas haszonjárművek alá kerül.
Most először a Medium padlólemezről osztott meg több információt a Stellantis, ami, társaihoz hasonlóan, már a kezdetektől villanyautókhoz lett tervezve. Akár 4300-4900 mm hosszú is kaszni is kerülhet rá, ami széles skálán lefedi az alsó- és felsőközépkategóriát. A tengelytávolság 2700-2900 mm között mozoghat. Konfigurálható lesz első- és összkerékhajtással is, ráadásul akár 22 cm-es hasmagasságot is megenged, így crossoverek és SUV-k alá is alkalmas. Sőt, még motorteljesítmény szempontjából is elég pontos határértékekkel dolgoznak: a minimum lóerő 215 lesz, míg a maximum 382.
A legnagyobb akkumulátorcsomag, amit el tud nyelni, akár 98 kWh-s is lehet, és lesznek Standard és Performance akksik is a Stellantis kínálatában. Míg előbbi akár 500 km hatótávval kecsegtet, addig utóbbi akár a 700 km emissziómentes közlekedést is elérhető egyetlen töltéssel. Ami talán még fontosabb, hogy akár 400-voltos töltést is megengedhet a struktúra, de egyébként is a kategóriája legjobb energia felhasználást, töltési idejét és konnektivitását ígéri a Stellantis. A percenkénti 2,4 kWh-s töltés és az akár 14 kWh/100 km-es fogyasztás legalábbis elég ígéretesen hangzik, kérdés, hogy hány modellben valósul majd meg igazából. A tét nagy, hiszen évi 2 millió autó építését tervezi csak az STLA Medium padlólemezre a Stellantis világszerte.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!