navigáció

Megnéztük, hol készül a jövő navigációs rendszere

2014.07.02.

Egy interaktív bemutató keretében ismerhette meg a szaksajtó május második felében a jövő navigációját Budapesten, Balogh Péter az NNG vezérigazgatója beszélt arról, holt tart ma az iGO Navigáció és, hogy rövidesen már nem csak a telefonunk lesz okos, hanem az autónk is.

A 2004-ben alapított budapesti székhelyű NNG Kft. mára piacvezető a globális autóipari navigációs piacon. A vállalat az autóiparnak kínál fedélzeti navigációs alkalmazásokat, de ma már az az okostelefonokat is tudják integrálni a rendszerbe. Az NNG a kis, a közép- és a felső kategóriájú járművekre is koncentrál – ezzel megnyitotta az utat a mindenki számára megfizethető autós navigáció előtt.


Balogh Péter az NNG vezérigazgatója

– Úgy érkeztünk az autóiparba, hogy előbb vagy utóbb minden kocsiban lesz navigációs rendszer, nem csak a Ferrariban, s egy kicsit meg is mosolyogtak bennünket, hogy nekünk a Punto és a Yaris is piac – emlékszik vissza a vezérigazgató, aki a Dacia példáját hozza. Ez a márka kínálja az egyik legolcsóbb – 120 ezer forint környékén elérhető – navigációs rendszert, ami ár/értékarányban nagyon korrekt. És ezt nem csak az NNG mondja, hanem a vásárló is: más forrásokból tudható, hogy tíz Daciából hatba már kérik a navit is, miközben korábban 10-15 százalék volt a várakozás.

A bemutatóteremben ott volt a Dacia navija, s kettővel arrébb egy Porschéjé  – ahogy Balogh Péter fogalmaz: a legjobb autó amiben ültem –, s ez tényleg nem egy kategória. Például azért sem, mert az utóbbit a neves német márka  kutatási platformjára építették: itt egy processzorról két képernyőt is vezérelnek.


Balról a szuper Porsche, jobbról a Dacia navija

Ez a porschés navi is rászól a vezetőre, de nem csak simán úgy, hogy túl gyorsan mész, hanem kicsit magasabb szinten. Nevezetesen: ehhez a kanyarívhez és az autód tudásához túl gyors a sebességed. Ezt az járgányt a szakma a 3 hipersportautó közé sorolja a La Ferrari és a McLaren F1 mellett. Most már ki is találhatják, hogy ez utóbbi kettőnek ki szállítja a navigációt.

A teljes cikket és a hozzá tartozó képgalériát a delmagyar.hu portálon találja.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....