Volkswagen

Megújult a Volkswagen e-up!

2019.12.11.

Az első generációhoz hasonlítva majdnem megduplázódott a megújult e-up! akkumulátor kapacitása, amely így akár – WLTP-szabvány szerint – 260 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel. A Volkswagen kisautója akár 5 millió forint alatt is elérhető a hazai márkakereskedésekben 2019 decemberétől.

A 3,6 méter hosszú, 1,9 méter széles és 2,4 méter tengelytávolságú autó külsőre szinte alig változott, az újdonságot az új Volkswagen logó jelenti, amely 2D-ben került fel a kocsi orrára. A front részen és hátul is kék keresztcsík, valamint az e-up! felirat jelöli az elektromos változatot, de a Volkswagen elektromos autóinak azonosítója, a C-alakú LED nappali menetfény is egyértelműsíti a kocsi hajtásláncát. A beltérben vonzó alapfelszereltség várja az utasokat: így például a Bluetooth csatlakozásra alkalmas „Composition phone” rádió, okostelefontartó és USB-csatlakozó, elektronikusan szabályozható „Climatronic” klímaberendezés, első elektromos ablakok, továbbá alapnak számít a sávtartó asszisztens, és összesen hat légzsák – 2 első-, 2 függöny- és 2 oldallégzsák – is. Szintén a széria részét képezi az biztonságiöv-kontroll, valamint az első ülésekbe integrált fejtámasz és a magasságállítós vezetőülés. A hátsó ülések 40:60 arányban dönthetők, ezáltal a 251 literes csomagtartó akár 959 literesre is bővíthető.

Ugyan a külső megegyezik a 2013-ban bemutatott modellével, a benne rejlő technológia teljesen megújult. A legnagyobb változást az hozta, hogy 18,7 kW óráról közel a duplájára, 36,8 kW órásra nőtt az akkumulátor kapacitása (ebből egyébként 32,3 kW óra a ténylegesen felhasználható), a nagyfeszültségű hajtómű többi alkatrésze gyakorlatilag változatlan maradt. A 14 modulból álló akkumulátort két blokkra osztották, amelyeket az első és a hátsó ülések alatt helyeztek el. Az összes vezérlőt, biztosítékot és csatlakozókat beleértve az elektromos rendszer 248 kilós, csupán 15 kilogrammal több az előző modellhez képest, az összsúly pedig 1160 kilogramm, amely az optimalizált gördülésű gumik és az alacsony, 0,31-es légellenállási mutató mellett szintén hozzájárul a hatótáv növekedéshez.

A megújult e-up! ezeknek köszönhetően átlagosan 12,7-12,9 kWh/100 kilométer fogyasztással is beéri, így – WLTP-szabvány szerint – 133 kilométerről 260 kilométerre nőtt a valós vezetési körülmények között megtehető hatótávolság. Ideális körülmények között egy töltéssel Budapestről akár Pécs, Békéscsaba, Debrecen és Szombathely is elérhető a kisautóval; persze a modell továbbra is városi környezetben érzi igazán otthon magát. A megnövelt hatótávnak köszönhetően napi 35 kilométeres utazással számolva akár egy hétig autózhatunk egyetlen töltéssel. A 100 kilométerre vetített költség pedig 37,6 Ft/kW áron kalkulálva 500 forint körül alakul.

A megújult e-up! standard módban 11,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométeres sebességre. A teljesen elektromos erőforrás legnagyobb teljesítménye ebben az üzemmódban 83 lóerő, maximális nyomatéka 212 Nm, amely már álló helyzetből rendelkezésre áll. A városi kisautó legnagyobb sebessége 130 kilométer/óra, amelyet elektromosan korlátoz a rendszer annak érdekében, hogy a hatótávot megőrizze. A teljesítményt, így a fogyasztást és a hatótávot a sofőr a vezetői profilokkal is befolyásolhatja, a Standard mód mellett utazhatunk Eco vagy Eco+ programmal is. Eco beállításnál 68 lóerővel, 167 Nm nyomatékkal és 115 kilométeres maximális sebességgel számolhatunk, Eco+ esetén 54 lóerő, 133 Nm nyomaték áll rendelkezésünkre, leggyorsabban pedig 90 kilométeres tempóval hajthatunk.

Újdonságnak számít, és a kategóriában szinte még egyedülálló, hogy a megújult e-up!-ot egyenárammal és váltóárammal is tölthetjük. Amennyiben az akkumulátor teljesen lemerül, egy óra alatt akár 80 százalékosra tölthető fel CCS csatlakozóval. Váltóáram használatával, 7,2 kW-os aljzaton pedig közel 4 óra alatt érhetjük el ezt a töltöttségi szintet.

A megújult e-up! talán legnagyobb vonzerejének a megnövelt hatótávolság mellett a kocsi ára számít, a listaáron 7,5 millió forintért kapható modell most 1 millió forintos importőri árkedvezménnyel, az autó értékére vetített 21 százalékos állami ártámogatással (1.368.864 Ft) és a kedvezményes 3.990 forintos Wallbox falitöltővel (a Wallbox ára tartalmazza a felszerelés előtti felmérést) 5.153.526 forintért vásárolható meg. Ráadásul, Porsche Bankos finanszírozás esetén ez további 300.000 forinttal csökkenthető.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.03
Egy összehasonlító teszt keretében két sikeres vetélytársával mérettetett meg a Peugeot....
2020.08.03
Talán okosabb lett volna megállni a rendőri ellenőrzésen. ..
2020.08.03
Borislav Hegedusic Horvátországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.08.03
A sávját sem tudta tartani, jobbra-balra kacsázva közlekedett az a kamionos, akit az autópálya....
2020.08.03
Egyszerre két világszinten is vezető bajnokságban áll ki az egyenjogúság mellett fekete autóival a....
2020.08.03
A Volkswagen Csoport és márkái üzletmenetét súlyosan érintette a Covid-19 világjárvány 2020 első....
2020.08.03
Már gyárilag is bőséges hellyel szolgálnak a ŠKODA modelljei utasaik és csomagjaik számára, a....
2020.08.03
Sokszor írtunk már az online értékesítéssel foglalkozó használtautó kereskedő startupokról. Ilyen....
2020.08.03
A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság munkatársai 2020. július 31. és augusztus 2. között....
2020.08.03
Vadelütés miatt egy nap alatt kétszer is baleset történt Győr-Moson-Sopron megyében - írja a....