Pozsony

Mellényúlt reklámkampányával a szlovák utazási iroda? Az emberek kritizálják a buszokon feltüntetett szöveget

2025.05.22.

A Bécsben közlekedő buszok hátulján megjelent a Slovakia Travel reklámja, amivel a Szlovákiában való kirándulást propagálják. Az emberek reakciói szerint viszont a reklám nem sikerült valami jól - írja a parameter.sk.

A Slovakia Travel utazási iroda a hónap elején számolt be a közösségi hálón a bécsi autóbuszokon feltüntetett reklámfestésekkel. Az emberek részéről viszont nem kis bírálatot kaptak – közölte a Topky.

Első ránézésre ugyanis úgy tűnik, mintha a reklám inkább lebeszélné az embereket arról, hogy Szlovákiába látogassanak. Aki eddig a reklámot látta, az főként a szöveg nagyságát, valamint az úti cél alig látható helyen való pozicionálását kifogásolta.

Forrás: X/Milan H./Instagram/Slovakia Travel

A reklám szövege a következő: “Don´t keep your distance, visit us”, ami magyarul azt jelenti, hogy „Ne tarts távolságot, látogass el hozzánk”. Csakhogy a „Don´t” és a „visit us” szavakat nagy betűkkel írták, ami az emberekben azt a késztetést ébresztheti, hogy egyben olvassák el őket, főként távolról. Ebben az esetben pedig a kifejezés azt jelenti, hogy „Ne látogass el hozzánk”. Az embereknek tehát kellhet egy kis idő, mire rájönnek, valójában mit is szeretnének kifejezni a reklámban.

„Egyszerűen nem lehet másként olvasni, a szemek nem engedik. Egyszerűen úgy vagyunk beprogramozva, hogy azt olvassuk, ´Don´t visit us, keep your distance´” – írta egy hozzászóló a közösségi hálón.

Többen is hasonló hozzászólásokkal illették a reklámot, egyesek viszont viccesnek találták, és úgy gondolják, szándékosan sokkoló reklámra törekedtek az utazási irodánál. Ennek ellentmond viszont az a tény, hogy miután az emberek elkezdték kritizálni a reklámot, a Slovakia Travel törölte posztját a közösségi hálóról.

Az utazási iroda a Topky megkeresésére elárulta, hogy a reklámkampány szerzőit a közúti közlekedés szabályai ihlették, és ‘szóban megfordították’ az egyes járművek közti követési távolságról szóló ismert szabályt azzal a céllal, hogy innovatív és humoros módon bevonzzák Szlovákiába az embereket. Közölték továbbá, hogy az elkövetkező napokban változáson esik majd át a reklám vizualizációja, kiemelve a fontosabb helyszíneket, ahová érdemes ellátogatni.

Az utazási iroda szerint a figyelemfelkeltés volt a cél, és határozottan elutasítják, hogy a reklámmal azt akarták volna sugallni, hogy az emberek ne látogassanak Szlovákiába.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.07
A versenyautók és motorok iránti rajongás hozott össze egy ifjú olasz párt, akik az Imola....
2025.11.07
Az új generációs Toyota RAV4 nem csak az ergonómia, a vezetési élmény, a helykínálat és a biztonság....
2025.11.07
A BMW legendás kétüléses sportautója, a Z4 hamarosan végleg eltűnik a kínálatból. A modell gyártása....
2025.11.07
Az első három helyen a Toyota versenyzői állnak a márka hazai versenyén, ahol a kanyargós, erdei....
2025.11.07
A Magna International Inc. kanadai székhelyű, több mint 65 éves múlttal rendelkező vállalat, amely....
2025.11.07
Ahogy az önvezető autók megjelennek az utcáinkon, már nem a technológia működése a kérdés, hanem az....
2025.11.07
A CUPRA megint átszakítja a teljesítmény és design gátjait legikonikusabb hagyományos hajtású....
2025.11.07
A Nemzeti Autópálya-társaság (NDS) idén a szokásosnál korábban, november elején megkezdte a 2026-os....
2025.11.07
A CATL célja, hogy tovább erősítse piaci jelenlétét Európában olyan termékek és szolgáltatások....
2025.11.07
A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság prevenciós munkatársai közlekedési....