Pozsony

Mellényúlt reklámkampányával a szlovák utazási iroda? Az emberek kritizálják a buszokon feltüntetett szöveget

2025.05.22.

A Bécsben közlekedő buszok hátulján megjelent a Slovakia Travel reklámja, amivel a Szlovákiában való kirándulást propagálják. Az emberek reakciói szerint viszont a reklám nem sikerült valami jól - írja a parameter.sk.

A Slovakia Travel utazási iroda a hónap elején számolt be a közösségi hálón a bécsi autóbuszokon feltüntetett reklámfestésekkel. Az emberek részéről viszont nem kis bírálatot kaptak – közölte a Topky.

Első ránézésre ugyanis úgy tűnik, mintha a reklám inkább lebeszélné az embereket arról, hogy Szlovákiába látogassanak. Aki eddig a reklámot látta, az főként a szöveg nagyságát, valamint az úti cél alig látható helyen való pozicionálását kifogásolta.

Forrás: X/Milan H./Instagram/Slovakia Travel

A reklám szövege a következő: “Don´t keep your distance, visit us”, ami magyarul azt jelenti, hogy „Ne tarts távolságot, látogass el hozzánk”. Csakhogy a „Don´t” és a „visit us” szavakat nagy betűkkel írták, ami az emberekben azt a késztetést ébresztheti, hogy egyben olvassák el őket, főként távolról. Ebben az esetben pedig a kifejezés azt jelenti, hogy „Ne látogass el hozzánk”. Az embereknek tehát kellhet egy kis idő, mire rájönnek, valójában mit is szeretnének kifejezni a reklámban.

„Egyszerűen nem lehet másként olvasni, a szemek nem engedik. Egyszerűen úgy vagyunk beprogramozva, hogy azt olvassuk, ´Don´t visit us, keep your distance´” – írta egy hozzászóló a közösségi hálón.

Többen is hasonló hozzászólásokkal illették a reklámot, egyesek viszont viccesnek találták, és úgy gondolják, szándékosan sokkoló reklámra törekedtek az utazási irodánál. Ennek ellentmond viszont az a tény, hogy miután az emberek elkezdték kritizálni a reklámot, a Slovakia Travel törölte posztját a közösségi hálóról.

Az utazási iroda a Topky megkeresésére elárulta, hogy a reklámkampány szerzőit a közúti közlekedés szabályai ihlették, és ‘szóban megfordították’ az egyes járművek közti követési távolságról szóló ismert szabályt azzal a céllal, hogy innovatív és humoros módon bevonzzák Szlovákiába az embereket. Közölték továbbá, hogy az elkövetkező napokban változáson esik majd át a reklám vizualizációja, kiemelve a fontosabb helyszíneket, ahová érdemes ellátogatni.

Az utazási iroda szerint a figyelemfelkeltés volt a cél, és határozottan elutasítják, hogy a reklámmal azt akarták volna sugallni, hogy az emberek ne látogassanak Szlovákiába.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.07
Az egyik eset Angyalföldön, a másik Szentgotthárdnál történt – közölte az Országos....
2025.12.07
A teherfuvarozást érintő úthasználati díjakról szóló átfogó intézkedéscsomag célja mindenekelőtt a....
2025.12.07
A japán gyártó sportrészlege, a Toyota Gazoo Racing (TGR) elmélyíti a két éve kezdett....
2025.12.07
Csak kevés sofőr van tudatában annak, hogy az autóban hallgatott zene hatással van a vezetésre, és....
2025.12.07
A tervek szerint 2026 januárjában Budapesten, illetve a Ljubljana melletti Trzin-ben megnyíló....
2025.12.07
A II. Kerületi Rendőrkapitányság illetékességi területén tíz helyszínen telepített traffiboxok 2025....
2025.12.07
A kínai Great Wall Motors (GWM) 2029-ben 300 ezer autó előállítását tervezi Európában és a....
2025.12.06
Öt világbajnoki címmel évtizedeken át rekorder volt és nemcsak a Forma 1-ben vált legendává Fangio....
2025.12.06
Donald Trump amerikai elnök szerdán a Fehér Házban bejelentette, hogy jelentősen enyhíteni kívánja....
2025.12.06
A Skoda fontos mérföldkőhöz érkezett: a vállalat bejelentette, hogy a Mladá Boleslav-i gyárban....