Toyota Hilux

„Melósautó”, ami mindent lenyom

2021.03.15.

Ötliteres Lexus sportmotor hajtja azt a Toyota Hiluxot, amely eladósorba került az interneten. Az ára átszámolva több mint 77 millió forint, ráadásul nem is új. A Dakart is megjárta.

A világ legdurvább terepraliját kétszer navigátorként, hétszer pedig pilótaként teljesítő Antanas Juknevičius kétségtelenül a Baltikum egyik legsikeresebb privát Dakar-versenyzője. A litván sportember felkészültségéről és akaratáról mindennél jobban tanúskodik, hogy pilótaként minden egyes alkalommal végig tudott menni a több ezer kilométeres, pokoli versenyen – amiben persze nem kevés része volt az Overdrive Toyota által felkészített Hilux versenyautónak.

Juknevičius teljesítményét még értékesebbé teszi, hogy autója egy 2016-os fejlesztésű modell: ötödik éve versenyez tehát ugyanazzal a technikával, méghozzá a Dakar királykategóriájában, az átépített, benzinmotoros, összkerékhajtású járműveket tömörítő T1.1 géposztályban.

Ha minden jól megy, hamarosan csak múlt időben beszélhetünk erről: Juknevičius csapata ugyanis váltani készül, így eladja tisztességben megőszült – bár narancssárga színét remekül tartó – autóját. Egy versenyautó esetében persze a kor mellékes, hiszen az összes fődarabot folyamatosan szervizelik és cserélik, így az autó kis túlzással örök életű.

Az apróhirdetés – mert hiszen miért is ne lehetne szimpla apróhirdetésben meghirdetni egy terep-versenyautót – kifejezetten kitér arra, hogy a Hilux egyszerűen és olcsón karban tartható. Persze aki foglalkozott már a témával, tudja, hogy az olcsóság ez esetben viszonylagos, ahogy a jutányos ár is: a „terepralikra ideális, robusztus és megbízható” Hiluxért „mindössze” 210 ezer eurót, azaz átszámolva nem egészen 77 millió forintot kérnek.

Ennek a Hiluxnak persze megjelenésén kívül csak annyi köze van a világ legnépszerűbb kompakt pickupjához, hogy mindkettőt a Toyota legjobb mérnökei fejlesztették – igaz, nem ugyanazok. A dél-afrikai Gazoo Racing boszorkánykonyhájában világot látott versenyautó acél szénszálas karosszériapaneljei alatt acél csőváz húzódik.

A futómű rugóútja 28 centiméter, kerekenként két-két lengéscsillapítót találunk. A biztonsági üzemanyagtartályba fél köbméter (igen, 500 liter!) üzemanyag tölthető – és nem gázolaj, hanem benzin, hiszen a konstruktőrök a Lexus F modellekből ismerős 5.0 literes, V8-as szívómotor megfelelően átalakított változatát építették be a hátsó tengely elé.

A sportmotor teljesítményét a maximális megbízhatóság érdekében 340 lóerőre vették vissza, nyomatéka viszont 560 Nm; az erő egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltó közbeiktatásával jut el a négy kerékhez. Az autót versenykész állapotban adják át a vevőnek, és hogy így is maradjon, rengeteg alkatrészt is mellékelnek hozzá.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.14
Jövőre több újdonság is lesz az autópályák használatában, és ezeket sokan nem ismerik - közölte az....
2025.12.14
A Wizz Air elérte a 60 milliós utasforgalmat Magyarországon, külön köszöntötték a 60 milliomodik....
2025.12.14
A 2050-re elérendő nettó zéró kibocsátás felé vezető úton a BMW Group 2035-re új mérföldkövet....
2025.12.14
Három személyautó és egy kisbusz ütközött az 53-as főúton Balotaszállás és Kiskunhalas között....
2025.12.14
Általában decemberben gázolják el a legtöbb gyalogost, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában....
2025.12.14
Ahogy közelednek az ünnepek és egyre többen indulnak útnak, a nyilvános elektromosautó-töltők....
2025.12.14
Valamikor mostanában áll munkába a százezredik tisztán elektromos gépkocsi, a teljes klímabarát....
2025.12.14
Wolfgang Porsche Salzburgban feleségül vette Gabriela zu Leiningent – írja a mücheni tz.de.   ..
2025.12.13
Reneszánsz mű a Modern Solid elektromos korszakában ..
2025.12.13
A Mercedes-AMG Stefan Weckbachot nevezte ki az igazgatótanács új elnökévé – írja honlapján a....