menetpróba

Ménesgazdák

2018.07.31.

Alig egy héttel az után, hogy Kiss Gergely újbóli modellnagykövetként megforgatta ujján az új Mustang kulcsait mi is megsarkantyúzhattuk a márka felfrissített élményautóját.

Tiszta Amerika volt a felhang az új Mustang szakmai bemutatóján. Ugyanis az egynapos menetpróbára történő ráhangolódást stílszerűen hamburger és fánk indította, majd megtartva ezt a feelinget a nap első állomására a tordasi Western faluba tereltük a ménest. Tizennégy autó több ezer lóerő parkolt az élményfalu szalonja előtt, amiben a Mustang kínálat minden konfigurációja képviseltette magát.

A Ford a teljes Mustangpalettát felvonultatta a bemutatón

Ahogy azt a statikus bemutató beszámolójában is megírtuk a modellfrissítés csak lágyan érintette az autó külső jegyeit, amiért legkevésbé sem érheti szó a ház elejét. Az emblematikus formavilág szinte fémjelként szolgál, így érthető, hogy csínján bántak a vonalak húzogatásával. Azért történtek változások.  Némileg átalakult a frontrész, ami így sem vesztett harciasságából. Az első lámpatestek további LED-es technológiával egészültek ki, a géptetőn pedig két új légbeömlő kapott helyet. Hátul a módosult a lökhárító és diffúzor. A kínálatban 11 választható színből három teljesen új és a keréktárcsa választék is bővült a 19 colos kovácsoltvas felnikkel.

Leheletnyi változásokat alkalmaztak a külsőn

Jó lehet a Ford Mustang kezdetektől fogva sikersztorinak számít, hiszen csak nem 33 ezer talált gazdára az öreg kontinensen, azért a gyártó alkalmazkodott az Európai elvárásokhoz. Bár az tény, hogy a nagyköbcentis motorokra nem túl jó világ jár mostanában, de aligha hisszük, hogy bármelyikünk könnyen lemondana egy V8 duruzsolásáról. Mindenesetre, aki kevésbé „muzikális”, annak alternatívaként ott van a négyhengeres 290 lóerős 2.3 literes Ecoboost.

Aktívszelepes kipfogórendszer került alá

Igaz itt más kottából játszik a zenekari kíséret, az élmény azonban hasonló. És, ha már a motoroknál tartunk, akkor jegyezzük meg, hogy az egyik legvonzóbb módosulás az ötezres erőforrását érintette, hiszen a korábbi 421 lóerős aggregát a gyári „piszka hatására” 450 lóerőre nőtt, ennek segedelmével 529 Nm lett a forgatónyomatéka és az autónak így 4,3 másodperc is elég a nulláról százra történő gyorsuláshoz.. A nagyobb bicepszekhez hozzájárult, hogy ennél a motornál dupla annyi befecskendezőt alkalmaztak, mint korábban. Az egyik közvetlenül a hengerekbe, a másik pedig a szívótorokba fecskendezi a benzint.

A motorteljesítmény 450 lóerőre nőtt az ötliteres változatban

Újdonság a 10 sebességes automataváltó is. A háromtárcsás tengelykapcsoló nem csak gyors, hanem igyekszik visszaadni a manuális adta élményt, hiszen jól érezhető a visszaváltás és motorfékhatás is. Ez a váltómű egyébként elérhető a kisebb motornál is. Visszatérve a hangélményhez, a Mustangban megjelent az úgynevezett „jó szomszéd” üzemmód. Az aktívszelepes kipufogó rendszer, ami nagyon leegyszerűsítve hangfogóként szolgál és tompítja az autó „alapzaját”. Ez egyébként napszakra beprogramozva is működik, így nem futunk bele néhány kéretlen tojásdobálásba, ha éppen hajnalok-hajnalán elfelejtjük aktivizálni.

Jóminőségű anyagok és kivitelezés jellemzi az utasteret

A hajtáslánc mellett a futóművek pontosabban a felfüggesztések is módosultak, melyek úgynevezett MagnaRide lengéscsillapítókat kaptak, amiben a mágneses hidraulikafolyadék kapta a főszerepet. A számítógéppel összekötött rendszer a másodperc tört része alatt képes a legoptimálisabb csillapítást eszközölni megnövelve ezzel az autó stabilitást és menetkomfortját. Ez utóbbiban eddig a Mustangok kínálatában még nem szereplő asszisztenciák is helyet kaptak, így a gyalogos, ütközésre figyelmeztető és sávtartó segédek.

Igény szerint Recaro ülésekkel is rendelhető

Az utastér stílusában sem történt radikális változás, technológiában azonban igen. Megjelent a teljesen digitális 12 colos műszerfal, melynek grafikája természetesen személyreszabható,  nagyon jól néz ki és már a látványa kétségtelenül hat a mellékvesékre. A sztender változat ülései hűthetők-fűthetők, azonban aki Recarókkal akarja feldobni az első sort, annak le kell mondania az eféle kényelmi megoldásokról. Egyébként sokat finomodott az anyaghasználat és a minőségre sem lehet panasz, igaz a középkonzol kezelőgombjai továbbra is felemás hatást keltenek ebben a környezetben.

Teljesen digitális 12 colos kijelzőegység debütált a Mustangban

A Ford tehát rádobott egy újabb lapáttal, amivel még vonzóbbá tehette a Mustangot. A megnövelt teljesítmény és hátsókerékhajtás ellenére is jól kezelhető az autó. Nyílván hamar ki tudja kapni a kezünkből a gyeplőt ha nem figyelünk oda. Az is kétségtelen, hogy a kínálatból az ötezres V8-as viszi el a pálmát, de, aki kevésbé vájtfülű, annak a 2.3 Ecoboost is kellő adrenalin mennyiséget szolgáltat.

A bemutató alkalmával árakat nem deklaráltak, de minden bizonnyal a felfrissített változat tovább viszi az előd jó ár-értékarányát. Bónuszként megjelenik a kínálatban az emblematikus Bullit verzió is, ami további lóerőkkel gazdagodott és Shadow Black vagy klasszikus Dark Highland Green színekben lesz elérhető.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....