e-teherautó
A világpremiert a Bauma 2025 müncheni kiállításon tartották. A teherautó sorozatgyártása a jövő év első negyedévében kezdődik, az első szállítások az utolsó negyedévre vannak tervbe véve. Az első évben mintegy 150 teherautó legyártását tervezik.
Az EV teherautót eleinté csak két - 32 és 41 tonnás – kivitelben fogják gyártani, mindkét esetben 8x4 kerékelrendezéssel, négyfajta tengelytávval.
Az új teherautó több elektromos rendszereleme – például az erőátviteli berendezés és az akkumulátorok - a távolsági fuvarozáshoz fejlesztett nyerges vontatóból, az eActros 600-ból lettek átvéve, de itt például a hátsó elektomos híd helyett központi villanymotort használnak, ami lehetővé teszi a hipoid vagy bolgyókerekes hajtás beépítését, javítandó a teherautó terepjáró képességei.
A villanymotor folyamatosan igénybe vehető teljesítménye 476, csúcsteljesítménye pedig 612 lóerő. Az elektromos motorhoz háromfokozatú automata teljesítmény-leadó rendszerrel (PTO) ellátott sebváltó jár.
Két, 414 kWh-os összteljesítményű lítium-vas-foszfát akkumulátorcsomag 200 km-es hatótávolság megtételét biztosítja betonkeverős verzióban, és 240 km-es hatótávolságot, amikor billenőkocsiként funkciónál. Az akkumulátor 400 kW-os CCS2 gyorstöltőről 45 perc alatt tölthető fel húszról nyolcvan százalékra.
Az elektromos teherautó fejlett vezetőtámogató rendszerekkel van ellátva, amelyek sok tekintetben túlteljesítik az EU-ban nemrégiben bevezetett biztonsági követelményeket. Ez magába foglalja az Active Brake Assist 6 automatikus vészfékező rendszert, az Active Sideguard Assist 2 rendszert, amely kanyarodáskor megvéd a holttérben lévő kerékpárosokkal vagy gyalogosokkal való ütközéstől. Emellett az autó fel van szerelve a Front Guard Assist rendszerrel is, amely induláskor azonnal pásztázza az autó előtti teret.
A müncheni kiállításon két különböző betonkeverővel mutatták be az eArocs 400-at. Az egyik egy hidraulikus hajtású kilenc köbméter űrtartalmú Liebherr HTM 905 modell. A másik egy teljesen elektromos hajtású, tíz köbméteres kivitelben készült a CIFA Zoomlion gyártótól.
A teherautót a wörthi Mercedes-Benz gyárban gyártják, az elektromos sebességváltót pedig a Vilshofen an der Donau-i Paul Group üzemben szerelik be. Energiahatékonyság szempontjából az eArocs 400-as ötven százalékkal hatékonyabb a dízel társánál.