AMG

A Mercedes dicső múltját idézi a stuttgartiak új, limitált szériás sportautója

2024.06.16.

A Monacói Nagydíjon leleplezett Purespeed Speedster a limitált szériás, exkluzív Mythos sorozat első tagja.

A teljesen nyitott, tető és szélvédő nélküli, kétüléses Concept Mercedes-AMG Purespeed egy speedster tanulmány, amely az új Mercedes-Benz SL (R232) generáción alapul, de teljesen más az orr-része, a hagyományos hűtőmaszk például hiányzik róla. Egészen pontosan az SL 63 4Matic+ alapjaira épül, ezért négyliteres, 585 lóerős, 800 Nm nyomatékú, ikerturbós V8-as motorral és összkerékhajtással rendelkezik, az erőt kilencfokozatú automata váltó továbbítja a kerekek felé. A több mint 1,8 tonna tömegű sportautó 0-100 km/h-ra 3,5 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége 315 km/h.

„A Concept Mercedes-AMG PureSpeed bepillantást nyújt a teljesítmény és a vezetési élmény talán legközvetlenebb megtapasztalásának lehetőségébe. Radikálisan nyitott az autó, vagyis sem tető, sem szélvédő nem választja el a két utast az elemektől. A fényt, a levegőt és a szenvedélyt szűretlenül, minden érzékszervünkkel megtapasztalhatjuk benne. Mint az első Mythos járművünk koncepciója, a legmagasabb szintű exkluzivitást testesíti meg. Az olyan dizájnelemek, mint a HALO, szintén Forma-1-es érzést keltenek. Ezért nincs is jobb hely a világpremierhez, mint Monaco” – mondta róla a helyszíni bemutatón Michael Schiebe, a Mercedes-AMG GmbH igazgatótanácsának elnöke.

A Concept Mercedes-AMG PureSpeed a Mercedes-Benz hagyományait ünnepli a versenyautós dizájnnal, innovatív anyagokkal és modern technológiával. A szigorúan limitált, 250 darabos széria csak a leginkább elkötelezett Mercedes-Benz rajongók és gyűjtők számára lesz elérhető.

HALO az A-oszlopok helyett

A piros tanulmányautó egyik csúcspontja az ún. „HALO”, amely a hagyományos A-oszlopokat helyettesíti a járművön. Ez a glóriának becézett elem egyenesen az autósport királykategóriájából származik, 2018 óta minden Forma-1 versenyautón megtalálható, fő funkciója, hogy baleset esetén megvédje a vezető fejét (de erre a célra 2x2 hátsó bukókeretet is beépítettek). Ahogy Lewis Hamilton versenyautóján, úgy a Concept Mercedes-AMG PureSpeeden is egyetlen konzolból áll a HALO, amely közvetlenül a jármű karosszériájához csatlakozik, és a versenysportos rokonához hasonlóan az utasok védelmét szolgálja. Két, kifejezetten a Concept Mercedes-AMG PureSpeed számára tervezett és gyártott, aerodinamikailag optimalizált bukósisak is jár az autóhoz. A Forma-1-től eltérően két ember számára van hely az autóban, így a látómezőt egyiküknél sem osztja ketté a HALO középső eleme. Azért bukósisakot nem árt venni, mert sem tető, sem szélvédő, sem oldalablakok nem választják el az utasokat a környezetüktől. A belső tér az AMG által fejlesztett új SL-ből származik, de egyedi szín- és felszereltségi koncepcióval rendelkezik, a műszerfal fénypontja pedig az IWC Schaffhausen által tervezett egyedi óra.

A Mercedes-AMG One hiperautó által inspirált formatervezés

A Mercedes-AMG PureSpeed koncepció számos dizájnelemét az AMG One hiperautó ihlette – a jármű alsó részén található, fontos áramlástani szereppel rendelkező, élesen vágott, láthatóan szénszálas alkatrészek erős kontrasztot alkotnak a jármű felső részének lekerekített formáival. A 21 colos első és hátsó keréktárcsák egyedi szénszálas betétet kaptak, a hátsó burkolatok zártak, hogy csökkentsék a légellenállást, az elsők azonban nyitottak, hogy optimalizálják az elülső légáramlást a fékek hűtése és a leszorítóerő érdekében.

Bár látszik, hogy az új SL volt a kiindulási alap, a hűtőmaszk nélküli „cápaorr” a Mercedes-AMG One-ra hasonlít. Az aerodinamikailag optimalizált, sportos motorháztető kapott egy plusz légkivezető nyílást, az elülső és az oldalsó részen lévő apró, átlátszó légterelők pedig a pilótafülke fölé irányítják a menetszelet.

Tisztelgés a legendás Mercedes modellek előtt

Számos más formatervezési részlet is tiszteleg a motorsport előtt. Az ülések mögötti bukókeretek a legendás 300 SLR versenyautóra emlékeztetnek, amellyel Stirling Moss és Denis Jenkinson megnyerte az 1955-ös Mille Migliát 157 km/h-s rekord átlagsebességgel – közúton.

A különleges fényezés – amely a Le Mans-i vörös színtől a fekete AMG-mintával ellátott grafitszürkéig terjed - az 1924-es szicíliai Targa Floriót megnyerő Mercedes Typo Indy 2.0 színösszeállítására utal. Azt az autót pirosra festették, arra a színre, ami jellemzően az olasz járműveknek volt fenntartva (a német versenyautókat akkoriban hagyományosan fehérre festették). Ezzel az volt a Mercedes célja az volt, hogy a helyi rajongók ne akadályozzák az autó előrehaladását a versenyen, és a trükk bevált. 432 kilométeres versenytáv után a győztes Mercedes 2 literes, 10-es rajtszámú versenyautója Christian Wernerrel a volán mögött az első helyen haladt át a célvonalon 6:32:37 órás idővel. A 10-es rajtszám a Concept Mercedes-AMG PureSpeed első szárnyán is megtalálható.

A Mercedes bejelentette, hogy a sorozatgyártású Purespeed Speedsterből mindössze 250 példányt fog legyártani, amelyek kizárólag „a legelszántabb Mercedes-Benz rajongók és gyűjtők számára lesznek elérhetők”.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.23
Máris tiltakozik az ellenzék.   ..
2024.07.23
A német luxusautó-gyártó rontotta 2024-re vonatkozó bevételi előrejelzését, mert egy árvíz....
2024.07.23
A használtautó-kereskedők egyik szeme sír, a másik nevet: a forgalom bővül, ugyanis ötvenezerrel....
2024.07.23
Az Audi Forma-1-es csapata bejelentette üzemanyag- és kenőanyag-partnereit. Amint azt az....
2024.07.23
Ez 35,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi mennyiséget – derült ki az orosz vámhatóság....
2024.07.23
A 71-es főúton ellenőriztek a járőrök. ..
2024.07.23
Az Automobili Lamborghini zsinórban hatodik alkalommal nyitotta meg az exkluzív és fényűző....
2024.07.23
Újabb gyorsforgalmi közúti kapcsolat létesül Magyarország és Ausztria között - közölte az Építési....
2024.07.23
A Kecskeméti Járási Ügyészség lopás kísérlete miatt vádat emelt két férfival szemben, akik egy....
2024.07.23
A dél-koreai autóipari beszállító vállalat új, mintegy 21 milliárd forint értékű beruházása....