Mercedes

Mercedest a szakinak! Mercedes-Benz eCitan teszt

2024.05.26.

Ha igazán belegondol az ember, egészen meglepő valahol, hogy a Mercedes haszongépjárműveket is árul, pedig nagyon is megéri. Ezt a részleget erősíti az eCitan is, de a "se nem elég nagy, se nem elég kicsi" autót nehezen besorolhatóvá teszi az alacsony hatótáv.

A Mercedes-Benz talán a legismertebb autógyártó a világon, mindenhol ismerik és vágynak rá, de mostani tesztalanyunk nem feltétlenül tartozik a leginkább vágyott járművek közé. Pedig a Mercedes egyik legfontosabb ágazata a haszongépjárművek és ebben a kategóriában több, mára legendás autójuk is van, mint például a Sprinter. 

A Citan egyelőre nem tartozik ezek közé, de ez nem meglepő, aránylag új modell, erős konkurenciával. Mi az elektromos verziót teszteltük, ami sok szempontból remek autó, mégis nehezen felvázolható a pontos célja.

A Citan kicsi ahhoz, hogy a nagy futárszolgálatok ezt használják a végső kiszállításhoz, a hatótávja (kb. 250 km) pedig kevés, hogy hosszú utakat tegyenek meg vele anélkül, hogy meg kéne állni tölteni.

Igazán ideális kisebb vállalkozások, különböző szakik számára lehet(ne), akik nem tesznek meg nagy távolságokat naponta, de Magyarországon kevesen engedhetik meg maguknak ezt az autót. 

16 millió forintba kerül a legolcsóbb verziója, míg a "hagyományos" verzió már 8,5 millió forinttól elérhető, így kevesen fogják ezt választani, legalábbis Magyarországon. 

Persze fontos figyelembe venni, hogy már elérhető az elektromos autókat támogató állami ösztönző, ami egy zöld "mindsettel" együtt már elég lehet ahhoz, hogy egy vállalkozó beruházzon egy vagy több elektromos Citanra.

Az autó egyébként a kategóriájához képest meglehetősen jól néz ki, ritkán tudja azt mondani az ember egy áruszállítóra, hogy "egészen menő", de a Citan esetében ez előfordult, különösen a szürke fényezésnek köszönhetően.

Kifejezetten jó ötlet, hogy elöl van a töltő, sokkal praktikusabb megoldás, mintha oldalt lenne, ahogy az a legtöbb autó esetében lenni szokott. Ennél furcsább megoldás, hogy oldalt is van egy nyílás, ami jó eséllyel a "'sima" Citan esetében a tanksapkát rejti, de itt egy nem nyíló fedőt találunk csak ott.

Belülről egészen prémium érzettel találkozunk, persze vegyítve egy áruszállító esetében elvárható egyszerűséggel. Az elektromos Citan-t nagyon egyszerű használni, nincsenek felesleges gombok és lehetőségek, ez egy célszerszám, ami teljesen jól teljesíti a célját.

Magyarországon várhatóan nem az eCitan lesz a kategória legnépszerűbb autója, de ez kizárólag a pénztárcánk, és nem az autó hibája. Nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban sok vállalkozó fog lecsapni rá, és jól is teszik.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.23
- A Nyugat-Európából hazatérő vendégmunkások és a nyaralni induló turisták miatt erős forgalom....
2024.06.23
A V8-as motorral felszerelt gép valószínűleg az 'LFR' nevet kapja majd, és nagyjából 600 lóerős....
2024.06.23
Egymásba rohant két személykocsi az M7-es sztráda főváros felé vezető oldalán, a 72-73-as kilométer....
2024.06.23
Figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére vasárnap éjfélig a HungaroMet. Hevesebb....
2024.06.22
Az első két fordulón látottakhoz hasonlóan a belgiumi Zolderben is mindkét szombati futamot....
2024.06.22
Nem kevés baja van, ott kellett hagyni. ..
2024.06.22
Lando Norris, a McLaren versenyzője nyerte a Forma-1-es Spanyol Nagydíj szombati időmérő edzését,....
2024.06.22
A szedánt továbbra is értékesíteni kívánják külföldön, de a Volvo nem tervez több S60-ast....
2024.06.22
Az M43-as autópálya 1-es kilométerénél fogott tüzet a jármű – jelentette az Országos....
2024.06.22
Nagyon sokan úgy várják a nyarat, mint a megváltót, hiszen pár hónapra végre csendesedik a reggeli....