autóeladások

Mérleg 2013: Eppel Jánossal, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatójával

2013.12.27.

Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója portálunknak adott interjújában vonta meg az esztendő mérlegét és tekintett ki az előttünk álló esztendőre.

Szerző: Heimer György

Hány új autót hozhatnak az idén forgalomba? Melyik a legnépszerűbb modell, s melyik nem hozta a remélt eladási szintet?
2013-at a tavalyinál jobb eredménnyel zárjuk, 20500 gépkocsi átadásával számolunk. Mindez a flottaértékesítésben résztvevő kollégák sikere is, hiszen még mindig ez az ágazat adja forgalmunk 70-80 százalékát. Nem kis mértékben ennek tulajdonítom, hogy cégforgalmunkban és a teljes hazai piacon is a Skoda Octavia a legnépszerűbb modell, de utána szorosan következik a Volkswagen Golf és a Jetta is. Arra számítunk, hogy minden márkánk teljesíti – vagy némileg túlteljesíti a terveket – így nincs olyan modell, amely nem hozta a remélt eladási szintet.

Eppel János
Mit sorolna a 2013-as esztendő sikerei és kudarcai közé a cég szempontjából?

Természetesen az üzleti siker nagyban múlik cégünk szervezettségén, munkatársaink szakképzettségének és munkájának minőségén. Azt mondhatom, a piaci eredmények visszaigazolták, hogy cégeink – hiszen itt a márkakereskedésekre és a Porsche Hungaria Pénzügyi Csoportra is gondolni kell – minden területen megállták helyüket. Fontos fejleményként értékelem, hogy az autópiacra ható gazdasági környezet és szabályozás is pozitívan hatott az üzletmenetre. Elsősorban a bérautók áfájának visszaigényelhetőségére és a márkaszervizek tevékenységét támogató törvényi környezetre gondolok.

A hazai járműkereskedelem szereplői már évek óta torz struktúrában, a céges forgalomnövekedésért versengenek. Mekkora a céges eladások részaránya a teljes forgalomban, s hány autót reexportáltak?
Nem nevezném ezt a helyzetet torznak, mert a céges és a közületi beszerzések egyenrangúak a magánszemélyek vásárlásaival, csak most még az utóbbiak számára nem állt helyre a vásárlásra ösztönző gazdasági-finanszírozási környezet. Mint ahogy arra már utaltam, a flotta-üzletág értékesítésének aránya 80 százalék körül mozog, sőt a Skoda és a VW esetében ezek egy kicsit meg is haladják az átlagos mutatót. A reexporttal csak kivételes esetben élnek a márkakereskedések, ennek aránya nem jelentős.

Az idei év tapasztalatai alapján hogyan jellemezné a céges értékesítést? Hogyan alakult az idei árverseny: lejjebb kellett-e szorítani az árakat? Lát-e elmozdulást a magánvevők keresletében a korábbi válságos évekhez viszonyítva?
Először is a Porsche Hungaria által képviselt márkák soha nem vettek részt az árversenyben, erősségük az ár-érték arányban és a szolgáltatási háttérben rejlik. Persze a céges értékesítés terén most nagy a verseny, így itt is csak ezekkel tudunk eredményt elérni. Ezért kezeljük kiemelten az ügyfél-elégedettség mérését és javítását. Hálózatunk erejét mutatja, hogy szinte minden márka szakemberei az élen végeztek az európai szintű összehasonlításban. A magánvevők megtartásában is ennek van kiemelt szerepe, nagyobb számban viszont csak a finanszírozási helyzet javulása után jelennek majd meg a piacon.

Az autópiaci dekonjunktúrának még nincs vége. Tovább apadt-e a márkakereskedői hálózat, el kellett még bocsátani munkatársakat?
Hálózatunkban a megszűnt és az újjáalakult márkakereskedések száma lényegében kiegyenlíti egymást, ebben 2013 nem hozott lényeges változást. Ezzel együtt természetesen az importőr és a Pénzügyi Csoport továbbra is kiemelten kezeli a hálózat stabilitásának és eredményes működésének támogatását.

Hogyan teljesített a szerviz-üzletág? Hoztak-e eredményt azok az erőfeszítések, amelyek azt célozták, hogy az ügyfelek a fekete vagy legalábbis az olcsóbb, független javítók helyett a márkaszervizekbe hordják járműveiket?
A Porsche Hungaria márkái három éve még nagyobb hangsúlyt helyeznek a szerviz-marketingre, e téren mi is szorosan együttműködnünk a szakmai szervezetekkel és a többi importőrrel. Értékelésünk szerint e kampányok egyértelműen sikeresek voltak, az adatok arról tanúskodnak, hogy nagy számban sikerült meggyőzni ügyfeleinket a márkakereskedői hálózat egyértelmű előnyeiről. Az is természetes, hogy csak kampányokkal nem lehet eredményt elérni, így központi szerepet kaptak az autótulajdonosoknak anyagi előnyt is hozó Szerviz 4+, Service 8+ vagy a Go!Service nevű programok.

Mire számít 2014-ben? Hogyan alakulhat jövőre a fizetőképes kereslet? Mit várnak a kormányzattól a járműértékesítés fellendítése érdekében? Milyen új (húzó)modellek megjelenése várható?
Gyors piacbővülésre továbbra sem számítok, óvatos optimizmussal tekintek a jövő évre, várhatóan marad a jelenlegi alacsony bővülési ütem. A kormányzat által több, az ágazat legálisan működő szereplőit támogató javaslat is ismert, így további javulást várunk a piaci szereplők tevékenységének kifehérítésében, az adó- és pénzügyi fegyelem erősítésében. 2014-ben többek között megújul a VW Polo, érkezik az új Passat, s az új Skoda Fabia. Az Audinál jön a győri gyártású TT Coupé és az A3 Sportback, a SEAT pedig bemutatja a Leon Cupra új változatát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....