szervíz

Mert mi szeretünk autót javítani… Interjú Kertész Norberttel a Fix Auto Service ügyvezető tulajdonosával (2. rész)

2017.07.25.

Interjúalanyunk Kertész Norbert, aki a Fix Auto Service Q-Service ügyvezető igazgatója. Beszélgettünk az autószervizek helyzetéről, az Inter Cars-hoz kapcsolódó Q-Service hálózatról, a cég jövőjéről, és nem mehettünk el szó nélkül az iparág nehézségei mellett sem.

Ő.P.: Személyesen is jártam Nálatok korábban, hiszen a tanulmányi verseny egyik középdöntőjének helyszínét biztosítottátok. Hogy éltétek meg ezt a versenyt?

K.N.: Örültünk a felkérésnek, több okból kifolyólag: már 3-4 évre visszamenőleg nehéz a munkaerő kérdése. Picit jobban bekerültünk a megmérettetett két iskola véráramába. Régóta vannak diákok nálunk gyakorlaton, de évek óta csökken a számuk. Több szerviz pályázik a kisebb létszámra. Természetesen a jövőben is szívesen látunk vendégül diákokat és versenyeket.

 

 

Ő.P.: Mit szóltak a mesterek a diákok teljesítményéhez?

K.N.: Pozitív csalódás volt mindkét csapat, nagyon szépen helyt álltak a műhelyben. Most megvan a létszámunk és stabil a rendszerünk, így azonnali alkalmazásuk most nem volt szempont, de fontosnak tartjuk az utánpótlás-nevelést.

 

 

Ő.P.: Mit vártok a jövőtől?

K.N.: Most a technikai háttér fejlesztése a következő lépésünk: tervben van a diagnosztikai eszközök további bővítése, illetve egy új, 3D-s futóműállító beszerzése. Várjuk a Q-Servicetől azt a flottamennyiséget, ami a még meglévő szabad kapacitásokat lefedné.

Ő.P.: Milyen változásokra számítasz a piacon?

K.N.: A megtisztulás egy része a gazdasági válság után végbement, csökkent a márkaszervizek száma, a függetlenek is csökkentek. A privát szervizek egy része sajnos a fekete gazdaságot erősíti, sokan zárt ajtók mögött dolgoznak és a hatóság erről nem tud vagy nem vesz tudomást. Jelenleg nincs meg az a jogszabályi környezet, ami a tisztán dolgozó szervizeket segítené. Számomra teljesen illogikus, hogy amíg egy autószerviznél jogszabályi előírás van arra, hogy milyen technikai és humán erőforrással kell rendelkezni, addig egy magánszemély nyugodtan bemehet egy nagykereskedőhöz, és otthon kicserélhet biztonságkritikus vagy környezetkritikus alkatrészeket. A pénztárgéptől nem tisztult sokat a szakma, mert akinek eddig sem volt bejelentett vállalkozása, annak pénztárgépe sem lesz. A teljesen feketén, vagy nagyrészt szürkén dolgozó szervizek száma egyes becslések szerint közel megegyező a tisztán dolgozó szervizek számával. Ez a legnagyobb probléma jelenleg a szektorban. Néhány jogszabály módosítással rengeteget lehetne javítani a rendszeren, de valamiért a jogalkotó erre nem hajlandó.

 

 

Ő.P.: És végül egy nagyon egyszerű kérdés. Miért jó egy ügyfélnek, ha hozzátok hozza az autóját?

K.N.: A mi szlogenünk az, hogy mi szeretünk autót javítani, és mi ezt komolyan is gondoljuk. Bízok benne, hogy nem csak szeretünk, hanem tudunk is. Mi úgy tekintünk erre a gépjárműjavításra, mint egy orvos-páciens kapcsolatra, amely a bizalomra épül, amit borzasztó nehéz megszerezni, de annál könnyebb elveszteni. Az, hogy egy gépjárművet jól megjavítunk, és orvosoljuk azt a hibát, amivel az ügyfél bejött, az az elvárható minimum. Mindenképp valamilyen hozzáadott értéket kell tenni a vásárlás során azért, hogy az ügyfél legközelebb is téged válasszon. Mindig azt mondom a kollégáknak, hogy az szinte teljesen mindegy, hogy a hozzáadott érték hol jelenik meg: a pultban egy kedves kiszolgálással; azzal, hogy keres minket az ügyfél és mi visszahívjuk; azzal, hogy az ár tényleg annyi amennyit megbeszéltünk; hogy be tud menni a tulajdonos megnézni a szerelő kollégát és meg tudjuk mutatni a hibát; vagy jó akciók vannak, amik ár-érték arányban neki elfogadható kompromisszumot jelentenek. Nem vagyunk a legolcsóbb szerviz, de nem is vagyunk a legdrágább szerviz, mi egy megfizethető szerviz vagyunk, aki mindig számlát állít ki, mindig van garancia (cégeknek is). Ha pedig hibázunk, mert természetesen erre is van példa, akkor azt elismerjük és soron kívül kijavítjuk. Mi itt voltunk az elmúlt 10 évben és itt leszünk ezután is, így hozzánk mindig vissza lehet jönni. Mindig megpróbáljuk az ügyfél minden problémáját a lehetőségeinkhez képest gyorsan megoldani, mert nekünk egy ügyfél elvesztése is számít.

 

Ő.P.: Köszönöm a beszélgetést!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
A logisztika nem csupán szállítás, hanem összetett, valós idejű döntések hálózata – mondja Berta....
2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....