légi közlekedés

Mesterséges intelligenciát vezet be az ügyfélkiszolgálásban a KLM

2018.01.12.

A légitársaságok között elsőként a KLM mesterséges intelligenciával válaszolja meg az ügyfelek kérdéseit a Twitteren, a Messengeren és a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatásban.

A légitársaság pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a DigitalGenius céggel közösen hoztak létre automatizált válaszokat, amelyek általános, visszatérő ügyfélszolgálati kérdésekre képesek válaszolni emberi beavatkozás nélkül. Ennek köszönhetően az ügyfélszolgálati munkatársaknak több idejük jut a bonyolultabb ügyek kivizsgálására, és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra.

Jelenleg egy 250 fős ügyfélszolgálati csapat átlagban heti 30 000 beszélgetést folytat le. Jellemzően öt-hat kérdés merül fel a beszélgetés alatt, amelyeknek egy része a tapasztalatok alapján mesterséges intelligenciával is megválaszolható. Ezért vezették be a DigitalGenius-szal közösen a mesterséges intelligencia alapú szolgáltatást, amely a megkeresések felét tudja lefedni. 

A rendszer tanul az ügyfélszolgálati munkatárs reakcióiból. A tesztidőszak alatt még egy ember döntötte el, hogy megfelelő-e a válasz, most viszont már önmaga is képes ezt eldönteni, ahogy azt is, hogy meg tudja-e válaszolni a feltett kérdést. 

A Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) 2009 óta több mint 25 millió rajongót és követőt szerzett a közösségi médiában. A vállalatot hetente több mint 130 000-en említik a különböző oldalakon, ebből 30 000 kérdés vagy észrevétel. Az ügyfélszolgálattól az utasok 9 nyelven (holland, angol, német, spanyol, portugál, francia, japán, kínai és koreai) kérdezhetnek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.07
Taxiként és rendőrautóként, valós körülmények között vizsgázik a Toyota Crown Sedan FCEV. ..
2025.12.07
Különleges Mikulás ajándékkal köszöntötte a tekintélyes, és népszerű motoros túra magazin, a R....
2025.12.07
Pályafutása első Forma-1-es világbajnoki címét nyerte vasárnap Lando Norris, a McLaren brit....
2025.12.07
A Wizz Air három debreceni járatát is újraindítja a 2026-os nyári menetrendi időszakban, így Tel....
2025.12.07
Az egyik eset Angyalföldön, a másik Szentgotthárdnál történt – közölte az Országos....
2025.12.07
A teherfuvarozást érintő úthasználati díjakról szóló átfogó intézkedéscsomag célja mindenekelőtt a....
2025.12.07
A japán gyártó sportrészlege, a Toyota Gazoo Racing (TGR) elmélyíti a két éve kezdett....
2025.12.07
Csak kevés sofőr van tudatában annak, hogy az autóban hallgatott zene hatással van a vezetésre, és....
2025.12.07
A tervek szerint 2026 januárjában Budapesten, illetve a Ljubljana melletti Trzin-ben megnyíló....
2025.12.07
A II. Kerületi Rendőrkapitányság illetékességi területén tíz helyszínen telepített traffiboxok 2025....