légi közlekedés

Mesterséges intelligenciát vezet be az ügyfélkiszolgálásban a KLM

2018.01.12.

A légitársaságok között elsőként a KLM mesterséges intelligenciával válaszolja meg az ügyfelek kérdéseit a Twitteren, a Messengeren és a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatásban.

A légitársaság pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a DigitalGenius céggel közösen hoztak létre automatizált válaszokat, amelyek általános, visszatérő ügyfélszolgálati kérdésekre képesek válaszolni emberi beavatkozás nélkül. Ennek köszönhetően az ügyfélszolgálati munkatársaknak több idejük jut a bonyolultabb ügyek kivizsgálására, és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra.

Jelenleg egy 250 fős ügyfélszolgálati csapat átlagban heti 30 000 beszélgetést folytat le. Jellemzően öt-hat kérdés merül fel a beszélgetés alatt, amelyeknek egy része a tapasztalatok alapján mesterséges intelligenciával is megválaszolható. Ezért vezették be a DigitalGenius-szal közösen a mesterséges intelligencia alapú szolgáltatást, amely a megkeresések felét tudja lefedni. 

A rendszer tanul az ügyfélszolgálati munkatárs reakcióiból. A tesztidőszak alatt még egy ember döntötte el, hogy megfelelő-e a válasz, most viszont már önmaga is képes ezt eldönteni, ahogy azt is, hogy meg tudja-e válaszolni a feltett kérdést. 

A Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) 2009 óta több mint 25 millió rajongót és követőt szerzett a közösségi médiában. A vállalatot hetente több mint 130 000-en említik a különböző oldalakon, ebből 30 000 kérdés vagy észrevétel. Az ügyfélszolgálattól az utasok 9 nyelven (holland, angol, német, spanyol, portugál, francia, japán, kínai és koreai) kérdezhetnek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....