.

Mi áll a folyamatos árcsökkenések mögött?

2023.08.01.

Az elmúlt néhány hónapban az árcsökkentések a címlapokon állandó témának tűntek.  Vitathatatlanul a Tesla indította el a 2022-es év utolsó negyedévében, majd más gyártók is beszálltak (vagy magukkal rántották őket), ami egy hosszabb időszakhoz vezetett, amikor a árak rendszeresen 10%-kal vagy annál is nagyobb mértékben módosultak.

Az elmúlt hónapokban árcsökkentések voltak a címlapok gyakori témái. A Tesla példájára más gyártók is bekapcsolódtak a versenybe, különösen Kínában, ahol a kereslet az elektromos járművek iránt erős. Az árcsökkentések miatt a gyártók közötti verseny kiéleződött, és a haszon elérése érdekében sokan kénytelenek voltak csökkenteni az árakat.

A helyzet Kínában különösen intenzív, ahol a kínálat és a kereslet a legmagasabb. A VW és a Cadillac is jelentős árcsökkentéseket hajtottak végre. Az Nio, mint új kínai szereplő, bekapcsolódott az árháborúba, ami új befektetést igényelt. Az autógyártók szövetsége megpróbált egy megállapodást közvetíteni a hazai gyártók és a Tesla között az "abnormális árazás" elkerülésére, de később visszavonták azt.

Európában a Tesla vezette az árcsökkentéseket, ami felbolygatta a használt elektromos járművek maradványértékét, azonban ez segített a Tesla 2023-as céljának elérésében, hogy éves szinten 37%-kal növekedjen a forgalma. Más európai gyártók, például a Volkswagen, nem álltak be az árcsökkentők sorába, de emiatt keresleti kihívásokkal néznek szembe.

Az árcsökkentések miatt a hagyományos gyártók kénytelenek növelni az értékesített mennyiséget, ami a profitabilitást veszélyeztetheti, ha nem sikerül elérniük az eredeti célokat. Kína egyes gyártói előnyben vannak az elektromos autók gyártása terén, de a hazai árháború miatt nem biztos, hogy sikerül a nemzetközi terjeszkedés. A lízingcégeknek bizonytalanságot okoz a elektromos autókk könyvelési értéke, és nehézségeik lehetnek az új finanszírozás megszerzésében.

Az árcsökkentések és a maradványértékének bizonytalansága miatt a végfelhasználók zavarban vannak, ami csökkentheti az értékesítést és súlyosbíthatja a kereslet lassulását. Mindez egy ördögi kört eredményezhet, ami még inkább ronthatja a helyzetet.

A koronavírus okozta félvezető hiány miatt az utóbbi néhány évben elszálltak az autók árai, így várható volt egyfajta korrekció, de kérdéses, melyik gyártók jönnek ki jól a helyzetből.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.20
A BYD kiváló évet zár 2025-ben, az első 11 hónapban összesen 4,182 millió autót gyártott, ez 2024....
2025.12.20
Londonban közel felére csökkent a gyalogosokat és kerékpárosokat érintő halálos és súlyos balesetek....
2025.12.20
Az M7-esen tartott közlekedési razzia után jutott arra a Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság,....
2025.12.20
Rendkívül erős a nyugatról keletre tartó tranzitforgalom, több autópályán és főúton is balesetek és....
2025.12.20
A második generációs Fabia óta nem kapott RS, azaz hot hatch változatot a csehek kisautója. ..
2025.12.19
Egyke elektromos Škodák, amikből nem is lesz több. ..
2025.12.19
A téli szünetben minden nap várja utasait a Gyermekvasút, és a hagyományokhoz hűen feldíszített....
2025.12.19
Az MG Motor története során először érte el az évi 300 000 darabos értékesítést az Egyesült....
2025.12.19
A belügyminisztérium Bécsben bejelentette a határvédelem új irányát. A katonai támogatási bevetést....
2025.12.19
Németország új szintre emelte a digitális közlekedésbiztonságot: a járművek műszerfala valós időben....