.

Mi áll a folyamatos árcsökkenések mögött?

2023.08.01.

Az elmúlt néhány hónapban az árcsökkentések a címlapokon állandó témának tűntek.  Vitathatatlanul a Tesla indította el a 2022-es év utolsó negyedévében, majd más gyártók is beszálltak (vagy magukkal rántották őket), ami egy hosszabb időszakhoz vezetett, amikor a árak rendszeresen 10%-kal vagy annál is nagyobb mértékben módosultak.

Az elmúlt hónapokban árcsökkentések voltak a címlapok gyakori témái. A Tesla példájára más gyártók is bekapcsolódtak a versenybe, különösen Kínában, ahol a kereslet az elektromos járművek iránt erős. Az árcsökkentések miatt a gyártók közötti verseny kiéleződött, és a haszon elérése érdekében sokan kénytelenek voltak csökkenteni az árakat.

A helyzet Kínában különösen intenzív, ahol a kínálat és a kereslet a legmagasabb. A VW és a Cadillac is jelentős árcsökkentéseket hajtottak végre. Az Nio, mint új kínai szereplő, bekapcsolódott az árháborúba, ami új befektetést igényelt. Az autógyártók szövetsége megpróbált egy megállapodást közvetíteni a hazai gyártók és a Tesla között az "abnormális árazás" elkerülésére, de később visszavonták azt.

Európában a Tesla vezette az árcsökkentéseket, ami felbolygatta a használt elektromos járművek maradványértékét, azonban ez segített a Tesla 2023-as céljának elérésében, hogy éves szinten 37%-kal növekedjen a forgalma. Más európai gyártók, például a Volkswagen, nem álltak be az árcsökkentők sorába, de emiatt keresleti kihívásokkal néznek szembe.

Az árcsökkentések miatt a hagyományos gyártók kénytelenek növelni az értékesített mennyiséget, ami a profitabilitást veszélyeztetheti, ha nem sikerül elérniük az eredeti célokat. Kína egyes gyártói előnyben vannak az elektromos autók gyártása terén, de a hazai árháború miatt nem biztos, hogy sikerül a nemzetközi terjeszkedés. A lízingcégeknek bizonytalanságot okoz a elektromos autókk könyvelési értéke, és nehézségeik lehetnek az új finanszírozás megszerzésében.

Az árcsökkentések és a maradványértékének bizonytalansága miatt a végfelhasználók zavarban vannak, ami csökkentheti az értékesítést és súlyosbíthatja a kereslet lassulását. Mindez egy ördögi kört eredményezhet, ami még inkább ronthatja a helyzetet.

A koronavírus okozta félvezető hiány miatt az utóbbi néhány évben elszálltak az autók árai, így várható volt egyfajta korrekció, de kérdéses, melyik gyártók jönnek ki jól a helyzetből.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
Pályafutása első futamgyőzelmét aratta a túraautós TCR Europe sorozatban, azaz a kategória Európa-....
2024.05.22
A police.hu oldal szerdán megjelent híre szerint az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat....
2024.05.22
Az Opel új fejezetet nyitott az új Astrával, Európa egyik legnépszerűbb kompakt autója már elérhető....
2024.05.22
Május 26-ig látható az AUTOPOESIS kiállítás, amelyen bemutatkozik az anyavállalat közel négy....
2024.05.22
Üldözött, leszorított, majd megállt hisztizni az M7 belső sávjában. Nem tetszett neki, hogy....
2024.05.22
Míg a tisztán elektromos autók eladása lassul, addig a plug-in hybridek piaca fellendült Európában....
2024.05.22
Elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent, emellett esetenként szélerősödés, jégeső előfordulhat....
2024.05.22
- A Budapest fölé érkezett  zivatarlánc miatt jelentős késések várhatók a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....